Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 11/06/19 ve všech sekcích
-
4 body
-
csabac: Víš co je flašinet? Ať otevřu jakékoliv téma tak pořád dokola to samé. Koupil jsi si nové auto v prvním roce a tam se musí počítat s neduhy a ty právě budeš řešit ty. Řešil jsi už taky něco na reklamaci, nebo jen tady na fór? Já být v tvé pozici, tak to auto v servisu mají každý den dokud se nevyřeší potřebné. Ad pneu: foto nic nevyřeší /jak již psal Joscer/, jelikož nemáme jak dokázat skutečný nájezd. Minule jsi psal, že jsou ještě milimetr nad hranicí a na část zimní sezony /tj. 5mm/ a nyní už píšeš 3,5 mm. Tak když už , tak piš tak, ať se v tom sám neztratíš :-) Neber to jako blbé poznámky a nebo útočení, ale myslím, že většina zde na fóru již nějaké zkušenosti má a nenechá se tahat za fusekli. :-)2 body
-
Dnes jsem se stavil v ŠA, měli tam ten nový ceník, kde je již WallBox. Nejvíc mne překvapila otázka technika (člověka co přebírá auta od zákazníků a řeší servis): "Co je to ten WallBox?"...2 body
-
1 bod
-
Pánové, spotřební elektronikou se žívím už 46 let a už jsem lecjaké změny formátů, systémů a pod. zažil. Něco se uchytilo, něco zapadlo. Ale jeden trend je nezvratný. Říkejte si co chcete, dohadujte se o kvalitě, ale vše spěje do digitalizace. V záznamu obrazu, zvuku a i v jejich přenosu. Můžete to kritizovat, zatracovat ale nic s tím neuděláte. Kdepak skončily cívkové magnetofony, kazetové wolkmeny, fotografické aparáty na celuloidový film, analogový přenos televizního signálu atd. Prostě i rozhlas přechází z analogového přenosu na digitální a to že v současné době je k dispozici obojí je jen pouze přechodný stav. Podobně jako šíření TV signálu začalo v DVBT roku 2008 a po určitou dobu jelo souběžně s analogem, tak nyní máme FM a DAB (DAB+). _ Důvody jsou technické a na ně navazují i ekonomické. Lepší využití frekvencí spolu s kompresními algoritmy umožňuje větší počet stanic a tím pádem i zlevnění přenosové trasy pro držitele licencí. Je zde samozřejmě určitá setrvačnost způsobená amortizací současných zařízení na vysílací straně a nedostatečným nasycením přijimači na přijímací straně. I z toho důvodu je podle směrnic evropské unie DAB v nových vozech od prosince příštího roku povinné. - citace: Směrnice Evropského parlamentu a Rady (EU) 2018/1972 ze dne 11. prosince 2018, kterou se stanoví evropský kodex pro elektronické komunikace (303) Koncoví uživatelé by měli mít zaručenu interoperabilitu u všech zařízení, která se prodávají v Unii a která slouží k příjmu rozhlasového vysílání v nových vozidlech kategorie M a k příjmu digitální televize. Členské státy by měly být schopny stanovit minimum harmonizovaných norem pro taková zařízení. Takové normy by mohly být občas přizpůsobeny podle vývoje technologií a trhu. (304) Rozhodnou-li se členské státy přijmout v souladu se směrnicí (EU) 2015/1535 opatření týkající se interoperability rádiových přijímačů určených pro spotřebitele, tyto přijímače by v zájmu zachování interoperability měly být schopny přijímat a reprodukovat rozhlasové služby poskytované prostřednictvím digitálního pozemního rozhlasového vysílání nebo sítí IP. Tímto způsobem může být rovněž zvýšena veřejná bezpečnost, neboť uživatelé budou moci využívat širší soubor technologií pro přístup k informacím o mimořádných událostech v členských státech a pro jejich získávání. Příloha XI : INTEROPERABILITA AUTOMOBILOVÝCH RÁDIOVÝCH PŘIJÍMAČŮ A ZAŘÍZENÍ DIGITÁLNÍ TELEVIZE URČENÝCH PRO SPOTŘEBITELE PODLE ČLÁNKU 113 3. Interoperabilita pro automobilové rádiové přijímače Jakýkoli automobilový rádiový přijímač zabudovaný do nového vozidla kategorie M, které je uvedeno v Unii na trh za účelem prodeje nebo pronájmu od 21. prosince 2020, obsahuje přijímač, který je schopen přijímat a reprodukovat přinejmenším rozhlasové služby poskytované prostřednictvím digitálního pozemního rozhlasového vysílání. U přijímačů, které jsou v souladu s harmonizovanými normami, na něž byly zveřejněny odkazy v Úředním věstníku Evropské unie, nebo s jejich částmi se má za to, že splňují požadavek, na který se uvedené normy nebo jejich části vztahují. Kompletní znění směrnice zde Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/dab-digitalni-radio-povinna-vybava-aut.A190120_183601_automoto_fdv1 bod
-
Již dlouho jsem neměl tu čest pohopsat v koloně, tak mě nemá co samonasírat ... ale jinak pár týdnů po přehrátí sw ... jen samá pozitiva a sociální jistoty ... dnes jsem polaboroval s režimem individual, nějak nebyl dosud čas a ani jsem nezkoumal, co tam jde nastavit. Samotný režim sport jsem vyzkoušel jen jednou a kvůli tuhosti řízení jsem jej zavrh. V režimu individual jsem nastavil na sport jen motor, ostatní na normal, ACC na comfort ... a embéčko ožilo, reaguje ještě plynuleji na plynový pedál a je prostě jako vyměněné. Jediné negativum sport režimu motoru je o něco málo vyšší spotřeba a celkově režimu individual, že po vypnutí motoru se po nastartování nastaví zpět normal ... ale za to přepnutí po nastartování to stojí. Klokan mě konečně začíná dělat radost a jízda v něm se pro mě opět stává potěšením a relaxem, tak jak jsem byl u embéček zvyklý ... On z té skály asi fakt nepoletí :-)1 bod
-
@honza-marek Upřímně bych si dnes DAB připlatil v ceně auta to není až taková položka a do budoucna se to může hodit a při prodeji to bude plus, pokud si auto plánuješ nechat delší dobu.1 bod
-
Jj, to byl ,,pán”. Trojkový Superb LB v šedé Bussines a 18” Antares nebo trojková fabka combi před FL Monte v Corridě jsou za mě nejhezčí auta od doby Fáčka FL. Mega tablety vymyslela Tesla a hned to na... do jinak celkem hezkého auta.1 bod
-
žádná norma u DSG není.Pouze a jen originál olej.Nikde se o náhradě nedočtete.Pouze Febi dělá náhrady,ale už je pouze na Vás,zda-li do převodovky,která stojí ofiko pár desítek tisíc chcete ušetřit pár kaček na oleji.Stačí si přečíst web pana Sixty a budete vědět. Jednou k nám na servis přijel pán že chce vyměnit olej v DSG a vytáhl olej Febi a odmítl jsem to-nechci řešit pak problémy u drahé převodovky.Tak asi tak.1 bod
-
Analogové FM vysílání se dnes krmí z nekvalitního digitálního streamu. Doma na hodně kvalitním aparátu nepoznám rozdíl mezi DVBT 192kbit MPEG2 z televize a FM z kabelovky na špičkovém tuneru. FM ze vzduchu je horší než to z TV a to jsem 10km od vysílače s přímou viditelnosti bez jakýchkoli překážek z kopce na kopec. Před 20 lety bylo FM u ČRo opravdu kvalitní, to už ale neplatí a hifi to nebylo ani tehdy, z technických důvodů ani nemohlo :-) Principy vysílání FM i DAB stejně jako výhody a nevýhody jednotlivých analogových i digitálních formátů celkem znám a zodpovědně mohu říci, že OtaH plácá, zvláště předchozí 2 příspěvky mne rozesmály :-) Víš proč Beatles nahrávali na magnetofon? Protože jim před 50 lety nic jiného nezbývalo :-) Dnes už by to neudělali. Víš, co to jsou odrazy signálu? U FM působí negativně, u DAB naopak pozitivně. FM při horším signálu šumí jak prase, DAB nešumí. Atd. I při tom opravdu malém bitrate je prostě zvuk lepší než FM. DAB ve srovnání s FM je v autě čistší, zřetelnější a subjektivně dynamičtější zvuk. Do hloubky to nemá smysl rozebírat.1 bod
-
Souhlasím jednoznačně s tím, že Kabaň byl nejlepší designér kterého škodovka měla... to co navrhl posunulo škodovku úplně do jiných pater. Kodiaq, Superb Kamiq Karoq, pro mě všechno ultra nádherné auta... Octavia 3 před FL taky krásná! Za mě se mu povedlo dát této značce svůj jedinečný charakter a nádherný design lépe než se to povedlo designerům u jiných značek!1 bod
-
No to jsou věci, a který (kteří) byl/byli ti lepší než Kabaň ? To by mě opravdu zajímalo. Přeci si nemyslíš, že to co se nakonec dostalo do výroby byla práce zrovna Kabaně? On byl určitě jedna z těch lepších věcí, která novodobou Škodu potkala.1 bod
-
1 bod
-
Ono "Přiblíží se superbu" a "skoro jako superb" je hlavně skvělý novinářský obrat, který v titulku a všude jinde generuje návštěvnost a dráždí diskutéry toho daného webu. Omílat to dokola začal dokonce myslím německý Autobild. Vůbec nic jiného bych za tím nehledal. A slova o tom, jak chce udělat VW ze Škody levnou značku? Pokud je to pravda, stejně již to probíhá, strategie se dělá na roky dopředu - viz. výroba aut jako třeba facelift Rapidu do vzhledu Scaly v Rusku nebo Kamiq na platformě pq35 v Číně, vývoj auta pro Indii - prověřená dávno zaplacená technika za rozumnou cenu pro trhy, kde ještě jdou udělat nějaká čísla s jakž takž dobrou (nebo alespoň nějakou) marží. Protože v Evropě za chvíli ta auta budou muset snad dotovat (emisní pokuty, elektro, hybridizace atd.), aby to bylo vlastně vůbec prodejné. Já se jim nedivím, že hledají cestu.1 bod
-
No ony ty manuální převodovky a jejich synchrony jsou na rozdíl od motorů a jejich olejů asi celkem rychle citlivé na kvalitu a hlavně specifikaci a složení nového převodového oleje. Co mám tak ponětí, tak hlavně materiály z kterého jsou složeny, nebo povrchově upraveny synchronizační kroužky je to, co rozhoduje o tom jaký převodový olej tam má být použit. Být tebou, tak bych si ale z toho velkou hlavu v současnosti nedělal, specifikaci GL-4 to splňuje, tou SAE 75-80 si pravděpodobně taky nešlápl vedle. Jezdi, sleduj ( ale nebuď paranoidní, nebo tě vyjuká každá maličkost)a uvidíš. Pokud by tam byl olej co ta převodovka vyloženě nesnese, tak se to projeví celkem brzy. Jinak dle pana Sixty (odborník na převodovky) by tam měl být správně převodový tovární olej od Škodovky označení G 0520 527A2, hlavně kvůli těm specifickým materiálům na povrchu synchronizačních kroužků, což ten olej ELF nesplňuje ( dle popisků na internetu je určen na mosazné synchronizační kroužky, škodovky prý mají povrch kroužků z molybdenu) Jinak mohu se zeptat, proč sis vůbec nechal měnit ten převodový olej ? Pokud jsi měl nějaké potíže při řazení, tak prostá výměna oleje obvykle nic nevyřeší.1 bod
-
Tak s tím si dovolím nesouhlasit. Gramofon je překonaná a velmi nedokonalá technologie. Už jenom proto, že při analogovém masteringu jsou aplikována různá omezení a přehrávání je taky analogové a velmi závislé na kvalitě desky a přenosky. Snad jediná pozitivní vlastnost gramofonu je, že někdy "líbivěji" zní pro lidské ucho. Lépe nebo přesněji tedy rozhodně nikoli. Sorry za OT, ale nedalo mi to. Jinak díky za DAB+ s HE-AAC v2. Pouze jeho zavádění je pro komerční subjekty ekonomicky nevýhodné a proto je situace taková, jaká je. Vše je ponecháno na dobrovolnosti rozhlasových stanic, pro které je vysílání v obou systémech pouze zvýšením provozních nákladů při stejném počtu inzerentů a posluchačů, kteří nejsou dostatečně vybaveni DAB+ přijímači.1 bod
-
Téma tu už je. Strážca poriadku nás s veľkou pravdepodobnosťou vyženie. Elektronický katalóg náhradných dielov koncernu sa volá ETKA, a aj iné online dostupné.1 bod
-
Rozdvojuje není úplně přesné, spíš naopak. Dnes to funguje tak, že je možno si AA pustit jako aplikaci na telefonu, nebo se spustí po propojení autem. Google právě tomu rozdvojení chtěl zabránit, kdy nově bude chtít tu aplikaci AA pro telefon zrušit. Ona ale dále bude součástí systému Android 10 a bude se nadále v autě klasicky připojovat. Stejně jako to má dnes Apple a jeho CarPlay. Tam také není aplikace jenom pro telefon. Jenže řada lidí používá aplikaci AA jenom na telefonu (nepřipojují ji v autě), a pro ty je právě tahle fičura... (Osobně si myslím, že AA na telefonu není potřeba, zde klasicky funguje navigace v Google mapách - ale to je můj subjektivní názor.)1 bod
-
OtaH - neteoretizuj a radši se v nějakém autě s DAB svez a uslyšíš to sám. Pak můžeš přemýšlet o tom, proč to tak je. ;-) Zatím KAŽDÝ, kdo DAB v autě má nebo alespoň slyšel, zvláště za jízdy a v místech s horším signálem, ví a slyšel, že je DAB lepší. Mimochodem je to jeden z hlavních důvodů proč byl vymyšlen - lepší mobilní příjem. A na nějaké HIFI v případě FM zapomeň, ty časy jsou pryč kdy se analogově vysílalo až do 15kHz. Dnes je to méně a používá se jako vstup digitál s malinkým bitrate, tipuji to, co je v DVB-T, takže 128-192kHz v MPEG2. A to pouze v případě ČRo, u komerčních to je úplná hrůza prohnaná přes kompresory.1 bod
-
No vida, tady https://www.garaz.cz/clanek/vyzkouseli-jsme-si-jeden-den-v-autorizovanem-servisu-21002849?dop-ab-variant=4&seq-no=1&source=hp chválí Zdravotní kartu o sto šest. A my máme zkušenosti úplně jiné.1 bod
-
Mě osobně by teda zajímal zdroj této strategie. Četl jsem tento žvást někde na autoforu. Což je ten stejný web, který už před půl rokem ukázal tutově finální vzhled OIV, nějaký nesmysl z photoshopu, který aktualní skutečnosti neodpovídá ani proporčně. Designový “jazyk” možná bude od Kabaně. Ale technologie s ním již nemají co dělat. A věř mi, že kdyby VW AG mělo v plánu (i kdyby z dlouhodobého hlediska) udělat ze Škody cheap značku, tak do připravovaného nejúspešnějšího modelu rozhodně nedá tyto technologie, které slibují. Navíc je logicky plánované zdražení. Nedávalo by smysl jej oproti předchozím generacím vyzdvihnout, aby následně v páte generaci z ní bylo auto na úrovni Dacie. Když mají v plánu za několik let ze Škodovky udělat méně vybavenou a levnejší značku, tak proč nyní dělají pravý opak. Aby byl pak rozdíl propastnější? Vždyť to auto zde bude dalších 5 let a to je doba, na kterou se strategie může plánovat. Co bude za dalších 5 let v automobilovém průmyslu neví ani sám Bůh. Opravdu Škoda Octavia IV tento “ověřený” drb o strategii jasně vyvrací. Navíc se stačí podívat i mimo OIV. Stačí se podívat, jak technologický vývoj Škoda v rámci VW skupiny vede. Viz například. http:// https://www.chakratec.com/skoda-forms-further-partnerships-with-high-tech-start-ups-in-israel/ A tohle není žádna novinka. Že Škoda vede vývoj SW a IT řešení koncernu je dlouhodobá záležitost. Takto se prostě nechová automobilka, u které je v plánu z ní udělat Dacii koncernu. Je to prostě novinářský žvást1 bod
-
Souhlas. Toto je smutné. Ještě dodám, že bude absentovat ruční brzda. Celý interiér ala displej bez tlačítek s palubovku jakoby vypouklou do kabiny a nenavazující na výplně dveří se mi vůbec nelíbí. Prostě, zvenčí pěkná uvnitř jeblá.1 bod
-
Protože je to nová generace, která je opět za Golfem, který mimochodem taky stíní v mnoha ohledech Passat. Navíc by pak nechali verzi L&K, která šla pryč kvůli potenciálnímu konkurování Superbu. Celá změna tkví v tom, že VW jen zvýší dosavadní náskok a Škodu degraduje na levnější koncernovou značku. Tady horší materiály, technologie, méně tlumících materiálů, možná jednodušší nápravy, apod. S ohledem na úspěšnost Superbu bych se jeho vyřazení z nabídky nebál..1 bod
-
Výsledná cena je totožná jako před úpravou. Pokud nechcete Wallbox s instalací, odečtou Vám 30 000 Kč, tedy výsledná cena 449 900 Kč. Základní výbava současně obsahuje doplňkovou výbavu, za kterou se dříve připlácelo 20 000 Kč, tedy výsledná cena dle starého ceníku by byla také 449 000 Kč.1 bod
-
https://www.auto.cz/aktualizovano-skoda-octavia-iv-unikla-ven-vcetne-fotek-interieru-takto-vypadaji-oficialni-skici-131903 Že by si dal někdo práci s renderem již uniklého a oficiálně puštěného Škodou?1 bod
-
1 bod
-
Sorry ale to si pak hluchej,a investice řádově tisíců místo hifi si raději měl investovat někam jinam. Omluvám se za OT ale nedalo mi to1 bod
-
To ovládání AC mne taky zarazilo, pokud bude jen dotykové, tak nevím, ten Golf tam má aspoň ty plošky... Jinak to nevypadá špatně, resp rozhodně za poslední roky příjemné překvapení :)1 bod
-
Volant je opravdu hnus... Podle článku ve SM bude mít do 110 kW včetně nejen torzku, ale i nádrž jen na 45 litrů! Nad 110 kW víceprvek a nádrž na 50 litrů, 4x4 55 litrů, plug-in hybrid 40 litrů, CNG 9 litrů + 17,7 kg CNG.1 bod
-
Kto chce jazdit ekologicky, tak je mozne aktivovat ECO-typy na maxidote (podla mna tam ma v infotainmente byt tiez makke I). Zatial mi vybehli 2 hlasenia. O zaradenej rychlosti pravidelne, nie je to teda len jednorazovo Modul 17 - Coding 07 - Long Coding Calculator - Byte 1 - bit 7 zaskrtnut (z 0 na 1) - Modul 19 - Coding 07 - Long Coding Calculator - Byte 13 - bit 0 zaskrtnut (z 0 na 1) - Adaptations 10 - skontrolocat aktivaciu jednotlivych poloziek: - Show the efficiency program -Tip - aerodynamic drag: close the glass / sunroof. - Show the effectiveness program-Tip - torm. dvig .: vyzh. clutch only at rev. less than 1300. - Show the efficiency program -Tip - when starting the engine, do not press the accelerator pedal. - Show performance program -Tip - include recommended gears (INC only). - Display program effectiveness-Tip - use the start-stop system. - Display program effectiveness-Tip - turn on the start-stop system. - Show the efficiency program -Tip - climate control: close the glass / sunroof. - Display program effectiveness-Tip - use position D. - Show the efficiency program -Tip - do not press the accelerator pedal while the vehicle is stationary. - Show the effectiveness program -Tip - the roof is open: turn off the climate. installation (AC key). Skontrolovat zobrazovanie na infotainmente cez rádio v casti Car - Nastavenie - Zdruzene pristroje - ECO-typy1 bod
-
Já tam žádnou sponku kromě toho černýho kolíčku nemám. Ale asi na mé Combi je to uchycení jiné. @Martabteď u nás opravovali silnici způsobem že vysypou 3 tatrovky strusky na silnic a jedou do číči. Zrovna když jsem přezouval na zimu, takže jsem si tak mohl potvrdit, že proti tomu štěrku to má opravdu význam. Bez zástěrek mě skřípou zuby jak se ozývají kamínky i na dveřích, s nimi absolutně minimálně.1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
Ale on tě nikdo ani přesvědčovat nechce :-) Každému je jasné, že čím víc objem tím více motor. Třeba takové motory z poloviny minulého století. Objem kolem 2-3 litrů a výkonu na rozdávání = 50 kW vždy stačilo na krásnou a sportovně laděnou minutovou akceleraci z 0 na 100. A před touto érou? I naši otcové v mládí tvrdili, že objem ničím nenahradíš a se závistí v oku vzpomínaly na dědečkův 4-litr s megavýkonem 20 kW. Nechci tady rozdmýchávat nějaké emoční výlevy, ale myslím, že dnes jsme na tom mnohem, mnohem lépe: 1) Auta jsou velice laciná, pohodlná a bezpečná - stačí se podívat 15 roků dozadu a dál (srovnat platy, tehdejší ceny a nabídku) 2) Když pomineme jisté malé procento totálních uživatelem nezaviněných poruch tak životnost je dosti velká. Koho by dříve napadlo, že bude 10 let lít do motoru jen olej a benzín a najezdí bez zásadních oprav 200000 kilometrů? Ano mezi staršími vozy se najdou držáky co mají najeto kolem milionu kilometrů. Ale ruku na srdce, opravdu si všichni myslíte, že takové auto a motor vydrželo tak dlouho jen silou vlastní konstrukce? Vzpomeňte na éru našich otců a dědů, kteří trávili v garáži stovky hodin, aby udržely své plechové mazlíčky v kondici. Kdyby nebylo takovéto péče, kde by ty káry teďka asi byly? skoro V každém městě byla dilna na generálkování motorů, a když jste najeli kolem 60000km tak jste se již zapisovali do pořadníku. Dneska se tato kilometráž považuje za pěkně zajetý motor s výhledem mnoha spokojených let. 3) Auto je jen další spotřební zboží. Prodat levně, pak relativně draze udržovat a co nejdříve sešrotovat a koupit nové. Téměř všechny automobilky se potýkají s dílčími problémy kolem rozvodového mechanismu. No a co? Vždy se to dá vyřešit. První 4 roky záruka, pak další roky placená (formální částka) záruka mobility. Pokud se i po této době (řádově 6-8 let stáří) něco začne na motoru ozývat šup do servisu. V pípadě rozvodů 1,2 TSI ať mi nikdo neříká, že cca 6000,- Kč za opravu je částka likvidační. Vždyť se jedná o 1/4 průměrné mzdy. Pochybuji, že naši otvcové provedli generálku v 80-tých letech za 400,- Kč. Smutné je, když je někdo osudem předurčen k totální pozáruční destrukci motoru jako takového. Takový člověk je potom právem konsternován do nejkrajnější meze. Bohužel se to občas stane, ale naštěstí jen v mizivém procentu. Je však doba internetu a tak tito jedinci zcela logicky prezentují svoji mizernou zkušenost na všemožných forech. Pak se svrhne lavina nespokojených, ale hlavně vystrašených jedinců, kteří od té doby při každém startu či jízdě ostrým sluchem naslouchají každému zavrznití či zachvění motoru - už nemají takovu radost z jízdy jakou by měli, kdyby si nikdy na foru nepřečetli, že vlivem mírného protažení řetězu a uvolnění nenatlakovaného napínáku se při startu může chvíli ozývat kovové klepání. Podstatné je užívat si a jezdit a jezdit. Dokud můžem.1 bod
-
Pojďme otevřít otázku k čemu DAB vlastně je dobré? Protože aspoň podle mě zde zatim nejsou žádné výhody oproti FM. Hodně lidí tvrdí že DAB má lepší zvuk. To je ale nesmysl. Dále je rozšířen mýtus že brzy FM skončí. Další nesmysl. Je to jen tahání peněz z kapes.-1 bodů
-
No tak to v žádném případě. Víš kam Beatles zaznamenávali nahranou hudbu. Na magnetofonovou pásku. Tak tady neteoretizuj když víš prd. Prej gramofon nedokonalej. Jasně to určitě. A tvoje DAB radio ve kterém ti hranou digitální hodinky je asi lepší. To tak. :)-2 bodů