Přejít na obsah

Jaký olej do 1.4 16V 63 kW


Doporučené příspěvky

Osobne po roce vymenim LL z vyroby bud za nanocasticovy EE 5W-40 nebo plne synteticky XF 0W-40, oboji od Millers Oils. Jeden rok vyzkousim jeden, druhy rok ten druhy. Dle vyjadteni importera jsou oba oleje vhodnejsi na cesty se studenym olejem, nez LL 5W-30. Ptal jsem se jich taky na tu vizkozitu a jeji snizovani s pribyvajicimi km u 5W-40 oproti 5W-30 a pry ten obrazek co koluje na netu je blbost. Jejich odpovedi jsem polozil na jejich diskuzi, takze si kazdy muze precist jejich odpovedi. Porad mi jejich ceny prijdou mensi, nez ceny oleju v autorizovanych servisech.

Ale u me jde spise o pocit, ze od novoty autu davam to nejlepsi a zase takova castka to neni.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

budem mimo tu preberaneho motora, mal som fiestu daval som poctivo co predchadzajuci majitel castrol 5w-40, ked presla k svokrovi nechcel davat take palky za olej dava tam mogul 15w-40 tusim sa vola felicia, cakal som ako bude ten motor tocit v mrazoch a ako sa bude chovat na moje pocudovanie sa stalo velke nic za tych 9 rokov stale startuje na brnk aj ked je -10 a to ma to auto cez 300000, takze za mna 5w-40 je uplne postacujuce do htp lejem castrol OMV sa jej nelubil, do 1,4 shell cize pokracujem co bolo od vyroby. Len u htp som skratil interval vymeny na 10000 a rozmyslam o tom aj u 1,4 myslim ze tym prospejem tomu motoru viac ako by som laboroval s roznymi znackami olejov podla mna je to aj tak +- jeden pes...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Honzo... ten pan na tvem propagacnim videu rika, ze 5oleju bylo celou noc pri teplote -42stupnu celsia... tzn, ze olej 5w30 a dejme tomu i olej 10w30 je v nasich klimatickych podminkach pouzitelny a pouziti oleju 0w-x je zbytecne...

e1, dobre zkus to jeste jednou a nezapomen-popis os se znackami velicin a pouzitymi jednotkami a popis krivek, ktere prochazi grafem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemám čas teraz kresliť nový graf, ale možno do Vianoc si na to nájdem čas.

 

 

...cakal som ako bude ten motor tocit v mrazoch a ako sa bude chovat na moje pocudovanie sa stalo velke nic za tych 9 rokov stale startuje na brnk aj ked je -10...

 

Uniká ti pointa 0W olejov. Použitie 0W pri -10°C nie je o tom, že naštartuješ, alebo nie, ale o tom, že ako rýchlo sa dostane olej do všetkých častí motora, ako rýchlo začne mazať (tj. dôležitý je čo najkratší čas, kým motor ide v režime "kov na kov"), aký bude jeho prietok kým je olej moc viskózny, resp. či viskózny olej dokáže tak dobre mazať ako by mal.
Potom je ešte jeden, menej dôležitý aspekt, a to o niečo nižšia spotreba (so studeným motorom je rozdiel naozaj merateľný). Samozrejme dá sa jazdiť aj na 10W, prípadne 15W a motor to väčšinou vydrží, ale mám taký pocit, že toto vlákno je skôr o najlepších olejoch pre naše tátoše a nie o najlacnejších na ktoré sa ešte dá jazdiť. :-)

Editováno: , autor: e1.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja som len reagoval na to video(mam pocit ze kustik zmanipulovane pre potreby reklamy)ked motor s tym 10w ledva pretocil a co som sa docital a nakoniec mi to bolo potvrdene z viacerych zdojov ako aj ta tabulka co som sem dal, ze keby som byval vo Finsku za polarnym kruhom 0w-XX ma nejaky zmysel ale u nas ked je aj v zime ztazka pod 0 ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Honzo... ten pan na tvem propagacnim videu rika, ze 5oleju bylo celou noc pri teplote -42stupnu celsia...

Já jsem rozuměl "thirty five below zero" - tedy -35.

Ale to je jedno - ano, je to přehnané a takové teploty u nás běžně nejsou. Je to proto, aby bylo na videu vidět ty rozdíly.

Ale ty rozdíly jsou i při teplotě blíže k nule. Jenom ne tak výrazné. Tedy 0W pokud parkuji venku a jezdím krátké trasy, 10W už bych odhadl na garáž, kde teploty nejdou pod 0 °C.

5W je tedy pro naše klima tak akorát. Není zbytečně drahé, jako oleje 0W a má dobrou čerpatelnost i při -15 °C, které u nás občas bývají.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

....kurňa chlopi vy nemáte co na práci, že takto plkáte o nesmrtelnosti brouka..... :kol-44:  :kol-27:  :kol-26:

/pro ty koho by se tento příspěvek dotknul se omlouvám. Myslím to v nadsázce. /

Jedu už na třetí Prazdroj a včil přemýšlím na výměnu nízkoviskózního, ale teď babro raď na jaké pivo............ :kol-28:  :kol-28:  :kol-28:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Po páté Plzni jsem vymyslel že dám olej 0Wxx, ale po šesté Plzíňce jsem si to rozmyslel v obavě, že se to střihne a přetrhne se film  :_icon_smich2:  :_icon_smich2: tak dám asi 5Wxx

 

jestli se někdo urazil, tak sorry, byla to sranda, ale tohle téma je už ujetý, přímo úchylný  :excl:  alchymisté patři na panovnický dvůr Rudolfa II

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud mohu přispět svým názorem, tak asi takto.

Když chce někdo lepší olej pro svého miláčka, tak hledá olej s vyšší viskozitou. Tento přístup je je vcelku pochopitelný (i když já s ním moc nesouhlasím - nepřeceňuju ho), protože olej s vyšší viskozitou má větší rezervu při mazání za vysokých provozních teplot. Čím vyšší teplota, tím vyšší rezerva.

 

A podle stejné logiky lze postupovat i při výběru viskozity pro nízké teploty. Olej s nižší viskozitou má větší rezervu při mazání za nízkých teplot, čím nižší teplota, tím větší rezerva.

 

A teď zálaží na "vkusu každého soudruha", kterou rezervu bude využívat častěji. Pro mně (krátké městské jízdy) je výhodnější nižší viskozita za studena, protože tu využiju při každém studeném startu, ať už je teplota -10 nebo +10.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Zdravím,

protože se rozhodujeme mezi Octavkou a Fabkou chtěl bych se zeptat jak je to u Fabie s informací o výměně oleje.Dozvěděl jsem se, že u Octavie jsou dvě možnosti 15tis nebo 30tis - uživatelé doporučují 15tis. Na displeji se ukáže hláška o nutnosti výměny a ta se dá určitou kombinací tlačítek a klíčku vyresetovat a pokračuje se dalších 15tis. km . Je to u Fabie stejné nebo se klasicky dodržuje to co je napsáno na štítku  :lol::'>  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem nenapsal, že olej se mění kombinací tlačítek :lol::'> ,neznám Fabii ale u Octavky je tady na foru napsáno, že jakmile se na displeji ukáže interval pro výměnu oleje a až ho vyměníš tak se dá ta hláška smazat tlačítkem + klíčkem  - postup je na foru pro Octavky. Tak jsem se ptal jestli je to shodné u Fabie nebo si prostě interval napíšeš na samolepku od oleje co dáš na palubku. :kol-32:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máš zaujímavé otázky pri rozhodovaní. Na tvojom mieste by som skôr riešil servisnú históriu vozidiel, a keď už je reč o výmene oleja, tak toto je jedna z dôležitých vecí. Ja osobne by som sa vyhýbal autám ktoré jazdili na premenlivý interval a menil sa v nich olej raz za 30 tisíc km.

A keď už sme pri tých intervaloch, tak máš nepresnú informáciu. Intervalov je aktuálne už nejakých 6. Ale pri starších ročníkoch boli 3, z toho dva viacmenej rovnaké. Tým sa to zužuje na dva, a jeden z nich je pevný interval, s výmenou oleja každých 15 tisíc km alebo 1 rok, podľa toho, čo nastane skôr. Druhý interval je zase premenlivý, a ako to je z názvu jasné, jeho dĺžka je premenlivá. Určuje ju palubný počítač, podľa toho ako sa autom jazdí. Tento interval má ale tiež dané pevné limity, a ak PP nezahlási potrebu výmeny oleja skôr, tak maximom je 30 tisíc km alebo 2 roky, zase podľa toho, že čo nastane skôr. Toto ale veľa ľudí zle chápe a myslí si, že toľko km môže jazdiť bez výmeny oleja + k tomu tam je ešte dosť veľká benevolencia PP na štýl prevádzky. A toto sú práve dôvody, prečo sa doporučuje jazdiť skôr na ten pevný interval a meniť olej skôr.
 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak ono je to fuk, muzes dat jakykoliv olej, ja tedka kupoval Mogul extreme 4L 5w40, bezna cena kolem 1000kc, kupoval jsem ho v Moutfieldu za 460korun v akci... jinak muzes brat z oleje.cz staceny Q8formula za 130kc/litr, taky jsem mel valvoline 4l za 690atd atd.. Skoda servis ma cenu napalenou, tak to proste je, jenze behem zaruky s tim nic neudelas, max. si muzes vozit svuj olej... Blby je, ze tento motor ma 3.2l Napln, coz vymyslel asi nejaky pakos, bud mel byt 4l nebo 3l a nic mezi tim, protoze stejne ti vetsina servisu da 1l oleje v litrovce nazpatek a uliji z toho cca 2-3 deci, jak jim to vyjde.. coz je samozrejme naklad navic... jen je videt ten rozdil muj mechos leje zasadne castrol do vsech aut co dela, patrne to ma v sudu, nebo nevim, kde to  bere, ale daval mi do auta 3l a 1l mi vratil v litrovce, origo castrol EDGE5w40, a za cele 4 litry si vzal 1000korun... takze cena za litr je 250kc, coz je u castrolu EDGE 5w40 dobra cena a navic mam jistotu, ze to neni zadna pancovana srajda, protoze pochybuju, ze by si servisak dovolil lit do x aut, ktere dela doma, nejakou pochybnou srajdu... kdyz to clovek srovna s cenou v servisu, kde 1l toho stejneho oleje vyjde na 450kc BEZ dph tak je to maso..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...