Přejít na obsah

autobateria znacka a kapacita


mr.slim

Doporučené příspěvky

Při běžném používání není potřeba baterii vůbec dobíjet. Problém je u nových aut to, že se baterie v rámci úlitby ekoteoristům (emise) "inteligentně" nabíjí na max. 80% své kapacity, což ji samozřejmě ničí (sulfatace). Škodovka (a další automobilky) o tom v návodu samozřejmě nikde nepíšou. Pozná se to tak, že je na konci "-" kabelu u baterie sonda proudu, ze které jdou údaje (napětí, proud, teplota) přes konektor do řídící jednotky. Řešení, jak přepnout nabíjení na 100%, je jednoduché, rozpojit konektor u sondy (současně se vypne Start/Stop).  Ideálním řešením, bez chybové hlášení v systému, je vypnutí "inteligentního" nabíjení (Battery Energy Control Module) v řídící jednotce bez odpojení sondy.

  • Líbí se mi 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak já kupoval Rapida 20.12.2012 (dáreček pod stromeček) a baterii tam mám původní a zatím bez problémů (t'uky t'uk), takže 6 let. Ono záleží kolik se jezdí, pokud se jezdí od obchodu k obchodu nebo 3 km do práce a z5, tak se nemůže dobít to co sežere startér a taky další žrout je obrazovka MMC. :kol-135:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 13. 1. 2019 na 17:30, Ka.S napsal:

Tak já kupoval Rapida 20.12.2012 (dáreček pod stromeček) a baterii tam mám původní a zatím bez problémů (t'uky t'uk), takže 6 let. Ono záleží kolik se jezdí, pokud se jezdí od obchodu k obchodu nebo 3 km do práce a z5, tak se nemůže dobít to co sežere startér a taky další žrout je obrazovka MMC. :kol-135:

 

Můžeš mít štěstí, ale pokud máš na "-" kabelu senzor proudu, je skoro jisté, že je baterka načatá (sulfatace). Přestože ti zatím vše funguje, může mít kapacitu klidně pod 60%. Spolehlivě to zjistíš, pokud by jsi na na připojil Bluetooth modul pro sledování napětí (na mobilu by jsi viděl napětí v čase) nebo nechal baterku otestovat zátěžovým testem. Obrazovka MMC není žádný žrout, její spotřebu bez problémů pokryje alternátor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 6 hodinami, vormen napsal:

Taky mám původní baterku, takovou tu malou 39Ah, auto bude mít 6 let a před měsícem na testu ukazovala, že je ve skvělé kondici.

 

Pokud nemá auto senzor proudu na "-" kabelu baterie ("inteligentní nabíjení" na 80%), tak je to normální. V mém autě vydržela baterie 11 let.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Nazdar,tak parádní zkušenost s původní baterií Exide 36 Ah.Odešla po necelých 5 letech cestou na dovolenou,po zastavení na oběd už jsem jen odemkl a po zasunutí klíčku se jen rozsvítily přístroje a hned zhasly.Všechno mrtvý.Mám asitenci,po hodině přivezl novou baterku,jinak nic neměl(diagnostiku,multimetr).Vypláznul jsem 2200Kč za baterii neznámé značky,jen 12V/62Ah a modlil se abych vydržel než se vrátím domů.Doma po přeměření stará bat. jen 10,5V,článek v háji.Po kontrole dobíjení na nové se zdá být vše OK.Napětí sice nějak plave mezi 13,5 -14,2V,Ale baterie se dobíjí.Škodovky už mám nějaký pátek a baterie vydržely pokaždé více jak 9 let.Nabíjení před zimou a po zimě,dolití vody.VM

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nazdar,tak baterka kterou mě přivezla asistenční služba je Superstart. Jak jsem psal cena 2200 Kč.Na internetu cena 1300 -1670,tak to mě pěkně natáhnul.

Ještě jsem pro jistotu propojil kostření baterie na druhou stranu ,kde je propojka na motor.V

Baterie SUPERSTART renomovaného výrobce startovacích baterií Banner Batteries, patří k cenově nejdostupnějším startovacím bateriím na trhu. Kvalitou nijak nezaostává za konkurenčními typy a běžně se používá pro starší vozy a novější vozy ve kterých nejsou kladené příliš vysoké nároky na energetickou spotřebu . Baterie jsou klasické olověné nalité elektrolytem. Údržba v podobě kontroly dolití elektrolytu v průběhu provozu nutná.

Editováno: , autor: medveka.svp
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobré zkušenosti jsou se značkou Exide. U Škodovek je ale důležité přepnout "inteligentní" nabíjení na pouhých 80% (poškozuje akumulátor sulfatací, snižuje kapacitu akumulátoru a jeho schopnost udržet napětí, zvlášť v zimním období nemusí jít spusti spotřebiče citlivé na nízké napětí - typicky přídavné topení) na "konvenční" nabíjení akumulátoru na 100% rozpojením malého konektoru (sonda proudu, která posílá údaje o proudu, napětí a teplotě  baterie do řídící jednotky) na konci "-" kabelu u akumulátoru viz obrázek:
d-c-jednotka.jpg
Je také důležité koupit stejný typ akumulátoru např. EFB, jaký je v autě. Při koupi jiného typu např. AGM, GEL apod.  je nutné zadat nový typ do řídící jednotky auta.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...