Přejít na obsah

Výběr motoru


Tomas_TDi

Doporučené příspěvky

Dobrý den,

v autech se moc nevyznám, tak bych se chtěl zeptat, jaký motor by byl pro nás vhodný do Octavie 3. Jednalo by se o tzv. roční vůz, který je nabízen s motory 1.2 tsi 63kw, 1.2 tsi 81kw, 1.0 tsi 85kw a 1.4 tsi 110kw. Jsme čtyřčlenná rodina, v současnosti máme Fábii combi 1.4, 16v, 55kw 2005. Roční nájezd máme asi 10 000 - 15 000km, spíš kratší trasy.

Děkuji za odpověď.

P.S jedná se mi hlavně o spolehlivost a životnost.

Děkuji

Editováno: , autor: 04.40
Doplnění
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Záleží na požadavcích, vybíral bych z 1.2 TSI 81kW a 1.0 TSI 85kW, které stačí (63kW už je si myslím dost slabá a hlavně má jen 5q převodovku), ale když se to naloží, tak už to není nic "extra", ale furt je to lepší než starší atmosférické 1.6 a podobné, takže ani toho se není třeba bát. Pokud by finance dovolili, tak pak 1.4 TSI by byla dobrou volbou. Ale je už zase dražší, takže bude záležet na požadavcích na výbavu a cenu. Ale ani jeden z těch motorů není vyloženě špatný a netrpí žádnými podstatnými problémy (teda aspoň to se o ničem neví, jen u 1.2 TSI byla určitá série s vadnými přestavovači vačkové hřídele, ale bylo to řešeno v záruce a u ročních aut by měli být už všechny OK) a proti Fabii 1.4 16V 55kW bude všechno mnohem dynamičtější.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Pawouk uzamkl následující téma
  • o 1 měsíc později...

Dobrý den, prosím o radu.

 

Ročně najedu kolem 35000-40000 km, do práce jezdím 50km (jedna cesta; 60% dálnice, 20% okresky, 20% město), čas od času (2x za měsíc) jedu delší trasu ca. >100km. Do teď jsem měl OIII 1.2 TSI 81kW ale výkonostně mi to auto nestačí.

 

Otázkou je, co do OIII vybrat silnějšího. Přemýšlím nad 1.4 TSI 110kW a 2.0 TDI 110kW (obě za +- stejné pořizovací náklady při stejném nájezdu a výbavě). Má smysl jít do 2.0 TDI kvůli pocitově vyššímu výkonu a nižší spotřebě? Nebo je 50km moc krátká cesta na DPF?

 

Samozřejmě mi jde o spolehlivost / životnost motoru a případný pokles ceny vozu. Pokud mi výkon bude vyhovovat, pak nebudu mít potřebu delší dobu měnit auto.

 

Díky!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pri takom najazde by som volil naftovy dvojliter. objem nenahradis, tahat bude lepsie odspodu, nizsia priemerna spotreba, nizsia cena nafty oproti benzinu... akurat povinna poistka bude o trochu drahsia oproti 1.4 tsi... a mozno je este zaujimavy rozdiel v nakupnej cene (no to si spominal, ze tam velky rozdiel nebude...)

 

ako dlho planujes to auto vlastnit? naznacil si, ze je pre teba zaujimava aj ocakavany pokles hodnoty/ceny v buducnosti. zatial (a pravdepodobne v najblizsich par rokoch) je nafta aj v tomto OK. no tazko odhadnut politicky vyvoj o 4-5 a viac rokov... ak sa voci diesel autam budu uplatnovat vyrazne restrikcie, tak ich trhova hodnota pojde prudko dole... takze z tohto pohladu je nafta rizikovejsia ako benzin. aj ked kto vie ako to cele nakoniec dopadne...

Editováno: , autor: PistaTT
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahojte.

Po pár rokoch strávených s O1, ktorá slúžila verne, som sa rozhodol urobiť upgrade. V hľadáčiku mám O3 Combi so stavom tachometra do cca +-100t km. Môj nájazd býva 30t km+. Trasy sú tvorené približne takto: 10% mesto - 60% okresky - 30% dialnice. V aute jazdím viacmenej sám. Býva to tak,že 60% - 1/2 ľudia a 40% 3/4 ľudia. Potrebujem hlavne kufor. Ten som dosť využíval aj na O1. Neviem sa hlavne rozhodnúť v prípade motorizácii. O1 bola 1.6 MPI 75kW. Premýšľal som aj nad benzínom, konkrétne 1.4 TSI, ale neviem ako je na tom so spoľahlivosťou a som relatívne skeptický voči tomuto motoru pri taktomto nájazde, tak preto som začal pozerať diesel. Ponuka je dosť bohatá na 1.6 TDI. Horšie je to s 2.0 TDI. Neviem sa rozhodnúť ktorú motorizáciu si vybrať. 2.0 TDI býva väčšinou +-2000€ drahšia oproti 1.6 TDI. Preto premýšľam, či investovať tieto peniaze do silnejšieho dieslaka. Diaľnice nejazdím nonstop a tiež nebývam stále plne naložený, ako som vyššie napísal. Chcel by som vedieť vaše názory a rady, ako sa rozhodnúť. Ďakujem :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Záleží na co jsi zvyklí, oproti 1.6 MPI 75kW bude i 1.2 TSI 81kW živý motor. Při nájezdu přes 30tis. bych asi ale už zvažoval tu naftu. Určitě se oběma projeď, 2.0 TDI je určitě silnější, ale mne u 1.6 TDI nejvíc vadila převodovka, je tam je 5q a z mého pohledu né zrovna vhodně odstupňovaný. Zase největší problém s tím byl ve městě, takže pokud najezdíš většinu po okrskách/dálnicích, tak by to nemuselo vadit. Každopádně nejlepší bude si ty motory projet a vyzkoušet. A ani ta 1.4 TSI nemusí být špatná volba, pokud nevadí o něco vyšší spotřeba oproti TDI (ikdyž ten rozdíl nebude zas nějak závratný).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 hodinami, deeflersk napsal:

Ahojte.

Po pár rokoch strávených s O1, ktorá slúžila verne, som sa rozhodol urobiť upgrade. V hľadáčiku mám O3 Combi so stavom tachometra do cca +-100t km. Môj nájazd býva 30t km+. Trasy sú tvorené približne takto: 10% mesto - 60% okresky - 30% dialnice. V aute jazdím viacmenej sám. Býva to tak,že 60% - 1/2 ľudia a 40% 3/4 ľudia. Potrebujem hlavne kufor. Ten som dosť využíval aj na O1. Neviem sa hlavne rozhodnúť v prípade motorizácii. O1 bola 1.6 MPI 75kW. Premýšľal som aj nad benzínom, konkrétne 1.4 TSI, ale neviem ako je na tom so spoľahlivosťou a som relatívne skeptický voči tomuto motoru pri taktomto nájazde, tak preto som začal pozerať diesel. Ponuka je dosť bohatá na 1.6 TDI. Horšie je to s 2.0 TDI. Neviem sa rozhodnúť ktorú motorizáciu si vybrať. 2.0 TDI býva väčšinou +-2000€ drahšia oproti 1.6 TDI. Preto premýšľam, či investovať tieto peniaze do silnejšieho dieslaka. Diaľnice nejazdím nonstop a tiež nebývam stále plne naložený, ako som vyššie napísal. Chcel by som vedieť vaše názory a rady, ako sa rozhodnúť. Ďakujem :)

Vcera jsem se projel asi 300 km s O3 2.0 TDI 110 kw a moc se mi to libilo. Hezky to jede a z pohledu benzinu skvela spotreba.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
V 22. 11. 2017 na 13:20, stanmar napsal:

 

j57:

Záleží na prioritách, 1,4 TSI má velmi slušnou spotřebu, navíc do budoucnosti se možná i jako ojeté budou lépe prodávat benzínové motorizace. Na krátké trasy není žádný motor ušetřen malého prohřátí - tady je na tom lépe benzín.
 

V ročních vozech je momentálně docela dost 1,4 TSI 110kW. Tedy v rozpětí 420 -520 tisíc Kč. Naftový dvoulitr je spíše nad touto hranicí.

Není marné si vyzkoušet jízdu. Ten kdo je zvyklý na naftu, bude chválit naftu a ten kdo má benzín zase benzín. Alespoň v mém případě to tak je.

 

Ten výběr benzínových motorizací ve škodaplus vůbec není tak dobrý, jak to možná na první pohled vypadá. 1.8TSI 132kW prakticky rozumně nejde sehnat. Varianty 1.4TSI 110kW Style k dispozici jsou, ale bohužel v poměrně nevhodně nakonfigurovány. Prvnímu majiteli (typicky škodovka nebo leasingovka) nestálo vůbec za to, zabývat se použitelností auta po roce provozu, takže chybí 5/100.000km záruka (v konfigurátoru stojí směšné 2 tisíce), chybí autorádio s podporou DAB (3 tisíce), volant zpravidla nemá řazení DSG převodovky (3 tisíce) atd... Pak koupíte auto se slevou a položka, která ve výrobě znamená zanedbatelný příplatek při dodatečné montáži najednou vyjde na 10-20 tisíc a to jen v případě, že vůbec najdete autorizovaný servis, který je ochotný to dodělat. Pak už se možná vyplatí koupit nové auto.

 

Ve variantě 2.0TDI je situace mnohem lepší (záruka, výbava) a nabídka je řádově 10x větší. A lépe vybavené auta pak často skutečně stojí podobné peníze v benzínu i naftě. Jasně, že při 10km jízdě do práce nemá úplně smysl kupovat v novém autě naftový motor.  Jsou-li ale pořizovací náklady podobné, zůstává jen otázka jak se s těmi krátkými jízdami TDI popere. Zda to znamená jen dřívější výměnu DPF (dneska stojí už "jen" 12 tisíc), nebo se ten motor prostě celkově dříve rozpadne?

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 1 měsíc později...

Zdravím. Předem se omlouvám, jestli se to tu už řešilo, ale... mám dotaz na praktickou zkušenost... V práci si mohu vybrat nové služební auto. Octavia combi. Mám na výběr 1.6 4x4 diesel (85kW) nebo předokolku 2.0 diesel (110kW). Má někdo osobní srovnání? hlavně výkon? Přes deset let jezdím 2.0 diesel a jako technik jezdím i v zimě a to skoro denně. Měsíčně v průměru 5 tis km a to po celých Čechách. Sice mi do teď předokolka stačila, ikdyž jsem párkrát zůstal viset a tak 4x4 je můj sen...   ale ten rozdíl 85 a 110kW mě děsí... Občas jezdím i rychleji... :-)  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, tomashon napsal:

Zdravím. Předem se omlouvám, jestli se to tu už řešilo, ale... mám dotaz na praktickou zkušenost... V práci si mohu vybrat nové služební auto. Octavia combi. Mám na výběr 1.6 4x4 diesel (85kW) nebo předokolku 2.0 diesel (110kW).

4x4 znamená také + 110 kg váhy auta (a pokud by k tomu byla i převodovka DSG, tak dalších + 40 kg).

A to temperament toho 1,6 motoru ještě znatelně přitlumí.

Takže pokud jsou srovnatelné rokem výroby a kilometry, vybral bych si 4 x 2 s dvoulitrem a manuální převodovkou.

A v zimě bych chtěl rozumné zimní gumy a ne nějakou lisovanou tmu, která byla na netu k mání za levno.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Určitě bych zvážil, zda opravdu ten pohon 4x4 potřebuješ. I když není nad to s ní v zimě (pokud je sníh) jezdit po nějakých sotva prohrnutých silnicích.

Asi nejlepší by bylo se s 1,6 TDI projet někde u prodejce. Pak ještě něco málo uber z výkonu (kvůli pohonu 4x4) a uvidíš, jestli bys po zkušenostech s dvoulitrem dokázal s jednašestkou denodenně jezdit.

Pokud jsi ovšem klidnější a rozvážnější řidič, problém bych v tom neviděl. A pokud budeš chtít jet rychleji, tak i to půjde, jen Ti to k dosažení vyšší rychlosti bude trvat o něco déle.

Svezl jsem se v OIII kromě 1,2 Tsi víceméně se všemi motorizacemi dokázal bych jezdit i s 1,0 TSI ( a to mám 1,8 TSI).

Zde na foru se často nad slabšími motorizacemi ohrnuje nos, ale ve skutečnosti hodně lidí ten plný výkon zas tak často nevyužije.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no zatím mi moc nepomáháte... :-)  Tajně jsem doufal, že tu bude víc praktických názorů hlavně s 1,6 motorem... že třeba není vůbec špatnej...  :-)  Vím, že těch dní, kdy využiju 4x4 moc nebude, a tak právě nechci přijít o výkon na úkor těch pár dní na sněhu...  Ale jezdím fakt hodně... Ale člověk za ten rok zapomene, jak nadával na pár dní zimy, kdy nemohl vyjet ani k baráku... :-( :-)  A ano, jezdím i brzy ráno, když ještě nejsou silnice protažené...  at už okresky či dálnice... :-)   A je to služebák... náklady mě netrápí... :-)  T.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych se mohl podepsat pod to co psal stanmar. Osobně mám 1,6 (77kw), jezdím většinou dva dospělí + dvě děti ( i když celkový součet našich hmotností je jen 180kg) a popravdě jsem ještě neměl potřebu u toho motoru vytočit jej více jak na 3 tisíce otáček. Určitě je to tím, že má "závodnická léta" jsou již pryč a preferuji tedy raději plynulou jízdu bez nějakého agresivního blbnutí, ale že bych se s tím bál předjíždět to tedy opravdu ne. Ano, měl jsem dříve i výkonnější auta v době "mladické blbosti" (např. RS4) a samozřejmě výkonnější auto provede například právě zmiňované předjetí rozhodně rychleji, ale to se nebavíme o bezpečném předjíždění (kde je všude dostatek prostoru), ale naopak o agresivním předjíždění, kdy tam toho místa právě moc není a člověk tak využívá potenciálu auta dá se říci už skoro k myškám.

 

Tedy já osobně bych si z této volby vybral 1,6 4x4, protože ten zadek se mnohdy připojí i jindy než jen v zimě (třeba na mokru). Tedy máš-li rodinu a už jsi si přestal hrát na to, že budeš s octávkou "jezdit závody", vyzkoušej si ji a klidně do slabší běž, pokud ti bude dostačovat. Nakonec ono se dá jezdit rychle s tou i s tou. Jen na dané rychlosti budeš o pár sekund později a pokud nejezdíš německo, kde by jsi mohl reálně využít nějaký rozdíl ve prospěch pár km/h na maximálce, tak ti silnější asi moc nepomůže.

 

Záleží ale na každém řidiči jakým stylem je zvyklý jezdit a zda vůbec nakonec potenciál motoru který v autě vozí využívá. Se služebním autem to bývá přece jen většinou jiné než s osobním, protože se k tomu člověk jednak často chová jinak (hůře) a hlavně neustále někam spěchá (a pak letí jak blbec po českých dálnicích 200km/h aby nakonec dojel na určené místo o tři minuty dřív než ostatní co jeli plynule a dle předpisů)

 

Každopádně i s předokolkou se normální člověk dostane všude kam potřebuje. Se čtyřkolkou nad tím v zimě nemusí jen tolik přemýšlet a omezovat se.

Editováno: , autor: ZbyšekSU
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 19 hodinami, tomashon napsal:

no zatím mi moc nepomáháte... :-)  Tajně jsem doufal, že tu bude víc praktických názorů hlavně s 1,6 motorem... že třeba není vůbec špatnej...  :-)

není špatnej, ale třeba já bych si ho nikdy nepořídil (nejezdím rychle, jen mám rád, když auto není "gumové"). Pak je ale spusta lidí, co si ho pořídili a jsou moc spokojený.... jinými slovy s tímhle ti opravdu nikdo nepomůže, je to čistě na tobě.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...