Přejít na obsah

Autobaterie


xx30

Doporučené příspěvky

@rzmzkusil bych baterii dobít, případně občas po jízdě změřit voltmetrem a udělat pro klid duše zátěžový test. Mohla to být náhoda, že jsi po cestě nerekuperoval, tudíž baterie byla nabitá málo a ten větrák ji prostě ještě vyždímal.

Ale jak se píše výše inteligentní dobíjení baterkám moc neprospívá.

Jen taková perlička, kolega z práce má Hyundai ix35, která bude mít 10 let a je tam původní baterka, nějaká korea.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 27. 9. 2021 na 8:12, rzm napsal:

Krome infotainmentu ale nic nebezelo.

To není tak jisté. Za předpokladu, že probíhalo vypalování DPF, tak musela běžet řídicí jednotka a další věci. 250 km není dnes záruka ničeho. 3,5 roku je tak ta hranice, kdy by se mělo pouvažovat o novém akumulátoru. Pokud skutečně šlo o DPF, tak rozhodně nevypínat motor a jezdit na vyšší otáčky (se snadno v ucpaném městě řekne). Furt chybí ta kontrolka, kdy to vlastně probíhá a chybí i ruční spuštění.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diky za odpovedi. Byl jsem z toho nervozni, tak jsem s tim vcera odjel 30km a uplne v pohode - vlastne to vcera uz ani nepsalo, ze je slaba baterie. Tak nevim, co to bylo. Pokud se to stane znovu, asi zvazim vymenu. Ale uprimne, kdyz jsem za mesic provozu uz musel vymenit vodni cerpadlo a ceka me mozna i baterka, tak jsem z ty vyhlaseny spolehlivosti TDi dost mrzutej. U 3.5 rocniho auta jsem cekal, ze bude jen bezna udrzba…

 

@bouchy: presne tak, ja nepocital s tim, ze po ceste kde jedu pulku doby po dalnici mi to skoci par minut pred dojezdem po Praze… priste radsi jeste mrknu na otacky na volnobehu, ale prijde mi na hlavu se takhle autu prizpusobovat. Tlacitko by opravdu bodlo. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
V 27. 9. 2021 na 8:12, rzm napsal:

Čau, chci se zeptat. Mam 3.5 roku stary Superb, 2.0 TDi 110kW. Mam ho cca mesic, vcera jsem ale jel Jeseniky -> Praha (cca 250km), po dojezdu a vypnuti motoru se rozjel vetrak motoru na plny vykon (asi zrovna bezelo vypalovani DPF?). Kdyz jsem to prisel jeste po 5-10min zkontrolovat, vetrak porad bezel (teplota chladici kapaliny ale napr byla v normalu; to jsem videl z budiku pri zapalovani). To me trochu znervoznelo. Proc to ale pisu sem- kdyz sem k autu dorazil znovu za cca pul hodiny, vetrak uz nebezel, nicmene po otevreni dveri mi to napsalo, ze 12 V baterie je skoro vybita, at nastartuji nebo vypnu spotrebice. Krome infotainmentu ale nic nebezelo. Je tohle bezny? Nebo mam byt nervozni a pripravit se na to, ze pristi vikend mozna uz nenastartuju? 

 mně větrák běží 15minut takže pohoda. A když to tak tady čtu, tak začínám být rád za to, že mám  O3 bez SS takže obyč baterka. Po 6-ti letech se odporoučela takže mám novou a nějakou dobu zase bude sloužit

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U Oplů při vypalování DPF se zapne vyhřívání zadního okna a zrcátek. Takže kontrolka vypalování je zcela jednoduchá - LED-ka u levého bočního zrcátka - svítí a nemáš ručně zapnuté vyhřívání = běží DPF cyklus. Nevím jak to dělá VAG, možná podobně.

 

@RZM: 3.5 roční auto - a kolik má najeto??? U mne by to znamenalo tak 250tkm, baterka s inteligentním debilním nabíjením mi vydrží 60-70tkm a je po ní. Vřele doporučuju to, co kolega výše - powerbanku nebo aspoň startovací kabely, ovšem ne ty z Lidlu ale kabely, které mají na obalu napsáno aspoň 800A a čím kratší. Ja vozím 1100A kabely.

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, Zodiaque1 napsal:

 mně větrák běží 15minut takže pohoda. A když to tak tady čtu, tak začínám být rád za to, že mám  O3 bez SS takže obyč baterka. Po 6-ti letech se odporoučela takže mám novou a nějakou dobu zase bude sloužit

Jsem na tom stejně 👍

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 18. 7. 2021 na 12:25, McMatej napsal:

Baterie dobíjením v autě nikdy nedosáhne "znaky plného nabití". To je že články plynují a napětí je 2,6 až 2,8 V na článek = až 16,8 V.

A to jsi četl kde ? Pokud je vypnuto "inteligentní" nabíjení, tak se baterie v autě v pohodě nabije na 100%.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Re: McMatej

Nikde to tam bohužel nevidím. Pokud se aktivuje konvenční nabíjení (na 100%) baterie se nabíjí klasickým způsobem, jako ve starších autech s tím, že je zohledněna maximální výše nabíjecího napětí podle nastaveného typu baterie v řídící jednotce a okolní teploty.

Na obrázku ukázka napětí mé gelové baterie měřené na dálku každou hodinu. 100% nabíjení, "inteligentní nabíjení" vypnuto v řídí jednotce ;-). Maximální nabíjecí napětí je cca 14,75 V.

Screenshot 2021-09-18 at 00-42-51 202WS01 - ThingSpeak IoT.png

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pozri zober nabijacku, nastav si svojich 14,4 alebo 14,7 nabi baterku, ak prud sa znizi na minimalny, odpoj, pockaj hodinu. zober vybijaj ju doporucenym prudom a zistis ze bude mat okolo 80% (14.7v troska viac) 

 

Potom to nabijaj na 16,8V menovitym nabijacim prudom. Odstav na hodonu. A vybijaj doporucenym prudom, zvycajne 1/10capacity. Oala z baterky dostanes takmer 100% udanej kapacity. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Opel není Škoda, těžko říct, nicméně u Oplu to zapínání různých el. spotřebičů fungovalo pouze tehdy, pokud bylo nutné vypalovat DPF a současně nebyla splněna podmínka odpovídajícího režimu motoru, například při krátkých jízdách ve městě. Měl jsem Astru TDCI, tam se to takto chovalo. Ale to opravdu není předmětem tohoto tématu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Píšem vlastnú skúsenosť. 

Pre milovníkov odpajania kábla z batérie. 

Jazdím denne 4x2km krátke trasy.

Podľa vašich slov baterka mala byť mŕtva, myslel som si to tiež, kúpil som nabíjačku. 

Batéria nabitá za 50min, to znamená, že mohla mať tých 80% aj viac. 

Tak asi funguje aj to inteligentné nabíjanie. 

20211018_183743.jpg

20211018_183758.jpg

 

Editováno: , autor: cayc
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale to je přesně to co inteligentní dobíjení dělá, drží baterku někde nad 80%. Pokud se jezdí jen krátké trasy, inteligentní dobíjení téměř nefunguje a stále drží baterky na těch 80%, ale to je ten problém. Dobré je sledovat napětí na alternátoru, tam je vidět jak se to chová. Co se týče odpojování konektoru, nebo pravidelného nabíjení, to ať si každý řeší jak jemu vyhovuje…

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, cayc napsal:

Píšem vlastnú skúsenosť. 

Pre milovníkov odpajania kábla z batérie. 

Jazdím denne 4x2km krátke trasy.

Podľa vašich slov baterka mala byť mŕtva, myslel som si to tiež, kúpil som nabíjačku.

To, že auto jezdí ještě neznamená, že baterie není hotová a zasulfátovaná "inteligentním" nabíjením na max. 80%. V naprosté většině nízké napětí baterie také neumožňuje zapnout spotřebiče, které se nezapnout při nízkém napětí, jde např. o přídavné topení. Na obrázku je vidět, že máte na "-" pólu kabelu čidlo proudu a dva tenké drátky do řídící jednotky. Dejte si baterku otestovat zátěžovým testem a dejte sem pak graf s kapacitu baterie z měření. Pokud má méně než 60% deklarované kapacity tak jí můžete reklamovat. nebo rovnou vyhodit a koupit novou.

Nespolehlivost baterií moderních aut: Jak je to ve skutečnosti s jejich výdrží?
 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak tentokrat narozdil od minula jsem po tydnu stani nenastartoval (a to sem pred tim jel 100km trasu). Baterie uplne prazdna-po odemknuti klickem a snahou o start mi to napsalo chybu brzd, vsech asistentu, slabe napeti etc… tak sem si nechal zavolat asistenci a pry v baterce 9V. Nahodil to a uz zas jezdim v pohode, nastesti to byla fakt jen ta baterie 😅. Ale asi je opravdu cas menit, jinak to budu resit kazdou chvili :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

u mojej o3 najazdenich 150 000km bateria po 5 rokoch stale ok.Teraz jazdi zena posledny rok a spravy odost menej km tak raz zacas davam nabijat max 3-4 hodiny a je full.Ziadny konektor som neotpajal nepotrebujem aby ju prebialo.Ono ked to odpojite tak to nabija jak stare auto cez regler podla otacok.Jedine co robim vypinam start stop.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, cayc napsal:

Baterka AGM 70Ah stoji 90eur, napr. Exide, EFB este menej.

Nechapem naco odpajat konektor.

Raz nenastartujem a vymenim.

90eur je jedna nadrz nafty, alebo jeden nakup v Tescu...

Jestli je 90E málo nebo moc, to bych asi neřešil, jelikož každý je na tom s financema různě, kór v této době. 

Co je horší jsou výpadky asistentů z důvodu poklesu napětí v síti po nastartování. Namátkou nedostupný blind spot detect, asistent vyparkování atp.. Během 2 let mně měnili AKU na záruku již 2x jen proto, že to inteligentní dobíjení jednoduše inteligentní není. A jak psal @Martab , když ráno příjdeš k autu a sotva nastartuješ, není to nic příjemného. 

Editováno: , autor: LukášCBR
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...