Přejít na obsah

1.2 TSI vs. 1.0 TSI? A jeho životnost


vaci13

Doporučené příspěvky

Ahoj,

 

přemýšlím o pořízení Fabie Combi (Trumf) a zaregistroval jsem zprávu o budoucím nahrazení motoru 1.2 TSI za tříválec 1.0 TSI. Moje otázka zní – je lepší pospíšit a například během března/dubna koupit 1.2 TSI (66 kW), i když jsem ji původně chtěl objednávat až někdy v červnu, nebo raději počkat na 1.0 TSI, kde jsem četl, že by měla dorazit někdy během přelomu května/června? Co se týká mého ročního nájezdu, měl by být okolo 10 až 15 tisíc km. Prostě hledáme nové cenově atraktivní auto pro mladou rodinu a Fabie se nám líbí. 

 

Taková podotázka pak zní, jak je na tom 1.2 TSI (případně klidně i v porovnání s 1.0 TSI, i když chápu, že těžko, když je to teprve nastupující motor) s životností? Známý, který autům rozumí mnohem více než já, mě straší tím, že okolo 150 tisíc totálně odchází motor do věčných lovišť. Auto kupuji s dlouhodobou vidinou a bojím se, aby se po 5 letech nerozsypal motor. 

 

Mockrát díky za vaše komentáře. 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

twl takovy ty hospocky řeči jsou nejlepší... kolik aut s 1,0 tsi zvuj znamy provozoval, že muže tak mluvit? aha.. ono se to píše na netu.. motor 1,0  je poměrně nový, pochybuju, že na něm má někdo nějakou vyšší kilometráž.. každopádně, bud samostatný a studuj na netu, projížděj diskuse a uvidíš.. pokud motor 1,0 utahne octavku, tak s fabii si poradí taky.. a známého neposlouchej, čím víc takových blbců budeš  poslouchat, tím z toho budeš víc rozhozený

Editováno: , autor: JirkaBrno
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak chceš řešit dlouhodobou životnost motorů, které se vyrábějí pouze několik málo let (1.2 TSI) a 1.0 TSI ještě méně??? Nicméně mně osobně tříválce vadí principiálně a z důvodu nekulturního chodu a zvuku v určitých režimech. Takže za mě 1.2 TSI.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tento příspěvek byl publikován ve zdejším fóru O III/ sekce motor/1,0 TSI, možná by mohl pomoci při orientaci:

Nevím, zatím jsem s ním nejel a ani po tom moc netoužím. Uznávám, že jsem v tomhle směru ortodoxní, držím se starého konstruktérského hesla, že "objem ničím nehradíš" a dobrovolně bych si nekoupil žádný motor s méně než 4 válci, byť třeba "oturbený". Ani v Německu  tento motor právě nechválí. Tak například dnešní "Focus" přináší jízdní dojmy s faceliftovaným Golfem 7 s novým motorem 1,5 TSI, kde ale autor hned v první větě píše:

Zatímco základní Golf i nadále se "vzduchovou pumpou 1,0 TSI s 85 PS" (1.doslovný překlad! 2. autor uvádí chybně PS místo kW)) na dálnici drnčí - před tímto agregátem je také potřeba spíše varovat pro jeho v praxi vysokou spotřebu - je 1,5 TSI podstatně suverennější a příjemnější.  

To, že není tento tříválec 1,0 TSI  v N. zrovna oblíben, svědčí i skutečnost, že zatímco faceliftovaná Octavia má v Česku jako základní motor právě 1,0 TSI (a motor 1,2 TSI byl z nabídky vyřazen), tak v N. je sice  motor 1,0 TSI pro O. také v nabídce, ale jako základní motorizace zde  pro O. i nadále zůstává v nabídce oblíbená 1,2 TSI s 63 kW a to i přes počáteční problémy tohoto motoru...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty motory automobilka nějak testuje a i 1.0 tsi musí testy vydržet úplně stejně jako třeba 1.8 tsi, životnosti bych se nebál protože si myslím, že si to WW nemůže dovolit aby se jim začali motory rozpadat už po 150ti tisících. Reklama do budoucna by to pro ně moc dobrá nebyla, navíc když jsou to motory v nejprodávanějších autech. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Fakt sú tu hospodské reči, testuje a ako testoval predošlé TSi keď reťaz išla do hája !?

 

Ak chceš kupovať tak ber teraz 1.2 TSi

 

O  1.0 TSi som sa vyjadril aj tu: 

 

Tu je to aj popísané : https://nesrsta.blog.sme.sk/c/446954/koniec-dizlov-v-os-autach-je-tu-tsi.html?ref=rss

 

1.0 TSi má dvojhmotu - zotrvačník už tam je obmedzená životnosť, nepodtáčať motor, trpí dvojhmota, teplota na benzíne je vyššia ako diesel zasa prenos teploty na dvojhmotu, nesmieš nechať auto na rýchlosti parkovať z kopca, trpí dvojhmota....

 

Proste 4 válec je 4 válec, chod, životnosť, zvuk.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už aj kvôli tej avizovanej vyššej cene 1.0TSI by som tiež skôr šiel do 1.2TSI, aj keď pre mladú rodinu s ročným nájazdom 15000km by nemal byť problém ani 1.0TSI. Po 5r budeš mať len 70-75000km.. a po 10r budeš mať veľké deti a už aj tak budeš pozerať po niečom väčšom. Iné by bolo, keby si mu mal denne nakladať po diaľnici...

 

Inak.. zvuk 1.2TSI tiež nie je žiadna výhra.. keď mi predajca dal kľúče od môjho nového auta, naštartoval som a pridal plyn, ma zamrazilo z toho zvuku a hneď som ešte raz pozeral všetky papiere, koľko valcov vlastne v aute mám.. :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

osobne bych sel take do 1.2, ta 1.0 uz mi prijde takova nijaka.

Z hlediska spolehlivosti, remenova 1,2 se dela nejaky 4 roky a zatim jsem nejake vetsi problemy nezaregistroval.

Kdyz z hlediska spolehlivosti porovnam 1.2 a 1.0 tak 1.0 ma variatory i na vyfukovy vacky a dvouhmotovy setrvacnik, tedy veci se muzou (a vetsinou taky jo) porouchat

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K životnosti asi toľko - ako sa postaráš tak vydrží... Poznám z reálu problémové 1,2 TSi (asi to bolo ešte to staršie), ktoré pri 100.000 malo už dosť toho. Ale prečo? SBSska - to znamená nasadnem,plný kotol na zásah a tam zhasnem. Žiadny ohrev studeného motora (ihneď 200 keď sa dalo - to je maximálka pre Fábiu),žiadne dochladzovanie turba po jazde (a že ho asi nažhavili poriadne pravda...), prišli,zhasli a hotovo. A výsledok - očakávaný - to čo zniesli staré atmosféry 1,6 ťky , 1,8 a podobné motory čo dávala Škoda predtým, to tento turbo motor nepobral... Aj tie atmosféry toho mali pravda čoskoro dosť,ale 100.000 dali bez vážnejšeho servisu. A teraz otázka - kto s tým bude normálne takto jazdiť? Hlavne so súkromným vozidlom? Oni boli s motormi maximálne spokojný čo sa týka výkonu a tak, lenže takým štýlom sa nedá jazdiť, to ten motor nemôže dlhodobo pobrať vzhľadom na to ako je konštruovaný... Sami mi potvrdili ž motory sú OK,len hento je na nich moc. Normálny užívateľ ktorý pôjde 100vkou po ceste, dvaja ľudia v aute, ten motor nepretrhne, ide na 2250 otáčkach úplne na pohodu. Inak samého by ma zaujímalo ako sa asi zahreje pri takejto bežnej jazde to turbo, myslím že vôbec nie kriticky,zrejme sa stíha dochladzovať v pohode. A čo sa týka 1.0 , tak asi ozaj radšej 1,2 ,tam je ten výkon rozdelený na viac valcov. Zvuk 1,2TSi je ale tiež taký divnejší že od 4 valca by som to nečakal.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi bych se taky rozhodoval podle toho, jakým máš styl jízdy. Protože pokud rád jezdíš piánko, tak se s 1.0 TSI asi dostaneš reálně na nižší spotřebu (menší vnitřní tření, o válec méně). Pokud jsi zvyklí mu šlapat za krk, tak jdi do 1.2.

 

Osobně mě ale jízda s 1.0 TSI v Octavii mile překvapila, hlavně jak se motor sbírá odspodu. Dřív jsem jezdil v Rapidu 1.2 TSI 77kw (EA111, ještě 8 ventil), pak 66kw (EA211) a teď jezdím s 1.6 TDI 85kw a přirovnal bych to nejspíš k té 1.6 TDI. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Musím oponovať tej jazde pianko :blink:  ak máš dvojhmotu tak si o tom dačo prečítaj podtáčanie motora vedie k deštrukcii dvojhmoty pretože ju enormne ničí !!

 

Fakt ak chceš mať kľud tak určite 1,2 ale voľba je na tebe ako sa rozhodneš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejsem závodník. Jezdím řekl bych rozumně, na solidních silnicích okolo 110 až 120 (kde to je povoleno). A chápu, že když nastartuju, vůbec nevadí, nechat to 5-10 minut ohřát na volnoběh (v zimě to dělám běžně i u mého stařičkého auta). Podle vašich reakcí i toho, co jsem se dočetl, asi koupi raději urychlím a někdy v březnu bych šel do té 1.2 tsi. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Piánko jízdou jsem rozhodně nemyslel podtáčení, ale plynulou a defenzivní jízdu. To jsou naprosto rozdílné věci. 

Osobně bych se toho litru nebál, za pár kaček si tam připlať max. záruku a nemusíš se ničeho bát. A pokud by vyskytla

nějaká konstrukční vada, tak uplatníš kulanci...

 

Ad zahřívání motoru - po nastartování je určitě dobré chvíli počkat, pár desítek vteřin, ale mám za to, že i někde v návodu je napsáno, že motor by měl být zahříván pomalou jízdou - tak se totiž motor ohřeje rychleji a je tak kratší dobu vystavován bohatší směsi, která narušuje olejový film na stěnách válců... Ale nejsem odborník, tak nevím. Jen jsem to někde četl...

 

Editováno: , autor: lubosh_
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tou pomalou jazdou súhlasím, najidealnejšie pre motor je zahrievanie za jazdy, normálna slušná jazda, žiadny pretekár, proste pianko a po zahriatí sa nemusíš báť tomu pridať.

 

Mal som Octavku II 2.0 BKD 16 ventil a všetci sa báli praskania hláv, mal som síce novšiu revíziu najhoršie boli 2005 ale s rozumnou jazdou sa dá všetko, mal som to bez problémov.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 22 hodinami, kkaktus_Baxton napsal:

Ty motory automobilka nějak testuje a i 1.0 tsi musí testy vydržet úplně stejně jako třeba 1.8 tsi, životnosti bych se nebál protože si myslím, že si to WW nemůže dovolit aby se jim začali motory rozpadat už po 150ti tisících. Reklama do budoucna by to pro ně moc dobrá nebyla, navíc když jsou to motory v nejprodávanějších autech. 

Děláš si z nás legraci? Ty nevíš o obrovských problémech všech motorů TSI (1.2; 1.4; 1.8; 2,0)? Asi nečteš zdejší forum. Speciálně 1.8 TSI je hodně drahý problém. Na nějaké testování automobilek se nelze spolehnout! Spolehlivost se vždy ukáže až v praxi, ne při testování, k jehož výsledkům nemáš přístup.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Určitě to myslí tak, že se motory testují až na majitelích a hlavně na těch, kteří mají takový nájezd, že až k něčemu dojde, tak už je po záruce...

Motor 1,0 Tsi jede (v OIII ) pěkně, jde jen o to, za jak dlouho se projeví nějaké mouchy...

Asi tak, jako u ostatních motorizací.

Volil bych tedy z tohoto důvodu raději silnější 1,2 TSI.

Editováno: , autor: stanmar
doplnění textu
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja bych taky bral 1.2TSi. Proto, že:

1. Vic vydrži než nové 1.0TSi

2. 1.2 ma 4 valce a ne 3. Jde to že je vyšši kultura praci motora

3. Spousta problemů s 1.2 TSI už pošlo pryč. Nevim co bude s 1.0TSi

1.0TSI v každem autě bude jezdit dobře kdy je v miru novy motor. Podle mě 1.0 TSi je dobré k Citigo ale k fabie už spiše ne. Jde mi taky na vahu a areodynamiku.

Ja v svem 1.2TSi (63kW) jen měnil řetěž a čerpačku . Mimo timto nic jsem neměnil a jsem spokojený .

Podle mě a pro fabie hatchback nejlepši volba je 1.2 TSi a 66kW (90 KM)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jenže zmiňuješ třeba i 1,8 TSi a ta třeba (konkrétně CDAA) trpí nejen na rozvody, ale také na zvýšenou spotřebu mot. oleje.

Takže je sice krásné věřit vývoji, ale pokud jde o nový motor a tím rozhodně 1,0 TSI je, tak já rozhodně nevěřím tomu, že bude teď naprosto bezchybný. Možná tak za několik let.

Editováno: , autor: stanmar
doplnění textu
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 18. 2. 2017 na 9:46, Pawouk napsal:

Děláš si z nás legraci? Ty nevíš o obrovských problémech všech motorů TSI (1.2; 1.4; 1.8; 2,0)? Asi nečteš zdejší forum. Speciálně 1.8 TSI je hodně drahý problém. Na nějaké testování automobilek se nelze spolehnout! Spolehlivost se vždy ukáže až v praxi, ne při testování, k jehož výsledkům nemáš přístup.

Tak a teď kvůli tobě půjdu číst jak píšeš zdejší celé fórum :) Co kdyby si jako autorita ukázal o jakou chybu jde a ne jen suše psal někde na zdejším fóru? 

 

Díky @stamar alespoň vím o co jde.

Editováno: , autor: vejbuch
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...