Přejít na obsah

Koupený "problém" Škoda Octavia IV - jeden velký problém


vitasko

Doporučené příspěvky

  • o 4 týdny později...
  • o 7 měsíců později...

Trochu to tu znova oživím, tentokrát negatívne.

Všetci čo ste mali tu popisované problémy - nefunkčné senzory, reštarty infotainmentu a ostatné kraviny - si pochvaľujete ako po SW1941 všetko perfektne funguje.

Tak u mňa je to presne naopak.

Auto fungovalo fakt dobre od 06/22 do 10/23 celkovo 90tkm takmer bezchyby. Poruchu parkovacích senzorov alebo front asistu som videl spolu max 5x -> mohlo to byť špinavým alebo zamrznutým nárazníkom a zamlženým predným sklom (a kamerou). Vždy to zmizlo samo.

Reklamoval som u Škodovky, že mi chýbajú mapové podklady z krajín, kde toto auto ešte nebolo. Škoda uznala, že to je problém a nariadila servisu urobiť servisný zásah, ktorý spočíval v update môjho bezchybného SW1896 na 1941.

Heslo "never touch your running system" sa ukázalo ako 100% pravdivé.

Od toho času:

- ca 50% štartov chyba parkovacích senzorov

- ca 40% štartov k tomu chyba vyparkovania

- ca 25% štartov chyba frontassist

Niekedy je možné len vypnúť motor a znova naštartovať a chyby sú preč, inokedy sa to dá tak po 10min jazdy - ale samozrejme senzory je potrebné mať hlavne pri vyparkovaní. Potom je to celý deň jedno.

Samozrejme mapy opravené nie sú, pretože u mňa je chyba mapových podkladov a nie SW....

 

Kolegovi 1943 odstránilo jednoznačne reštarty. Ale prestala fungovať lišta - nedá sa ovládať hlasitosť rádia.

 

No. Myslím, že to dokopy nedajú.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Me by uprimne zajimalo, co je skutecnou pricinou takhle absurdniho diletantstvi. SW infotainmentu auta je z obecneho pohledu toho, co dnes IT systemy dokazi, velmi jednoduchy ciste deterministicky system. 

Odladit neco takoveho je mnohem vic zalezitost na max par mesicu nez na 4+ roky.

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@OpelInsi

Mě po přehrání SW na 1941 fungovalo auto perfektně. 

 

Bohužel poslední asi 3 týdny se mi také často objevuje problém s parkovacími senzory. 

Většinou to vyřeší opětovné nastartování. 

Dnes se mi auto nechtělo nastartovat (včera se aktualizoval infotainment), nepoznávalo klíček, psalo - přiložte klíček na určité místo viz. návod k obsluze (nebo něco v tom smyslu). 

Přiložení klíču ke startovacímu tlačítku nepomohlo. Pomohlo zamknutí a odemknutí auta. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Téééda a já myslel že už budeme mít klid sakra 😡😡😡. Mě tento týden v úterý ráno psalo auto že jsou nefunkční přední senzory, ale dost sněžilo tak to dávám na vinu že to bylo zasraný sněhem. Když to tu čtu tak doufám že bude klid, no zatím se to neopakovalo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

5 hours ago, OpelIns1 said:

Reklamoval som u Škodovky, že mi chýbajú mapové podklady z krajín, kde toto auto ešte nebolo. Škoda uznala, že to je problém a nariadila servisu urobiť servisný zásah, ktorý spočíval v update môjho bezchybného SW1896 na 1941.

 

 

Je viac než jasné, že Škoda opäť netuší, v čom je problém.

Chýbajúce mapy v aplikácii riešiť novým SW, to koho napadlo že sa to vyrieši?
To mi príde ako zúfalý pokus Škody, lebo nevedia čo s tým.

 

 

3 hours ago, Bubaq said:

Me by uprimne zajimalo, co je skutecnou pricinou takhle absurdniho diletantstvi. SW infotainmentu auta je z obecneho pohledu toho, co dnes IT systemy dokazi, velmi jednoduchy ciste deterministicky system. 

Odladit neco takoveho je mnohem vic zalezitost na max par mesicu nez na 4+ roky.

 

Dopočul som sa, že development SW pre O4 (neviem či aj pre iné resp. všetky nové modely) v Indii.

Pracujem v IT, máme s indiánmi v práci skúsenosti, cena nízka, kvalita práce taktiež.
myslím, že zvyšok si viete domyslieť.

 

Seat Cupra, ktorý zdieľa MIB s Golfom a O4 dostal pár dní dozadu nový SW 1969, zoznam zmien klasicky neznámy, začíname odznova :D

Editováno: , autor: NemesiSK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

14 hours ago, Lasse said:

Dnes se mi auto nechtělo nastartovat (včera se aktualizoval infotainment), nepoznávalo klíček, psalo - přiložte klíček na určité místo viz. návod k obsluze (nebo něco v tom smyslu). 

Přiložení klíču ke startovacímu tlačítku nepomohlo. Pomohlo zamknutí a odemknutí auta. 

kľúčik je potrebné položiť do miesta, pred strednou opierkou, kde je miesto na fľašky. Toto som skúšal pretože mi pred časom auto neustále vypisovalo že kľúč má slabú baterku (ale mala 3.1V !) tak som skúšal až to úplne zdochne či sa s autom dokážem niekam dostať. Vybral som baterku z kľúča úplne a po položení do držiaka fľašiek auto išlo bez problémov naštartovať.

 

3 hours ago, Patrik1971 said:

toto by som si dovolil považovať za kompletnú neznalosť pomerov v globálnych firmách. Že je to AUDI vôbec nič nehovorí o tom, kde sa SW bude vyvíjať. Ver tomu. Mohol by som ti tu dať niekoľko dobrých príkladov ktoré všetky nemecké a iné zahraničné firmy vyrábajú výrobky v Indii a SW tam robí väčšina firiem. A sú to mená firiem, s ktorými sa stretávaš takmer každý deň, takže žiadni "podrždráti" Navyše článok ktorý si tu dal je takmer 4 roky starý....

Že je to nešťastie nie je ani tak chybou indických programátorov, pretože tých čo poznám sú veľmi šikovní, skôr je problém na európskej strane pretože vedenie projektu majú v rukách často pre túto funkciu neschopní európania. A tak Ind nevediac, že niektorá funkcia sa dá len parametrizovať aby robila rôzne veci - nikto mu to nepovedal - vojde do core SW a urobí tam zásah natvrdo nejakým malým podprográmkom. Pre jeho aplikáciu to funguje, ale keď sú okolnosti iné tak si SW stále robí to, čo ind natvrdo naprogramoval. A ostatní užívatelia si to nevedia vysvetliť.

 

Okrem toho všetkého mi visí stále aktualizácia nejakých aplikácií, ktorá na mňa vyskakuje asi mesiac bez ohľadu na to, či ju dám do stavu "pozděj" alebo odklikám "aktualizovať". Nevadí mi to celkom ale je to len ukážka že to stále nefunguje ako má.

 

Editováno: , autor: OpelIns1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

10 hours ago, Patrik1971 said:

Viz @OpelInsi vyse. Ze je SW pod patronatem Audi vubec nic nerika, koho si na kodovani outsourcuji. Indie je SW velmoc a asi by ses divil, jake obri zapadni firmy si nechavaji SW nebo jeho casti vyvijet tam. Vse je o kontrole a spravnych procesech. IT v Indii muze znamenat spickovou kvalitu a spolehlivost, stejne jako megaprusvih typu infotainmentu Octavie. Nelze pausalizovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@OpelIns1

Tyjo, to už je 1943? Lze tu informaci pls nějak ověřit? Zběžným hledáním jsem zmínku o této verzi nikde nenašel. Ani na zahraničních fórech. Díky

 

@Bubaq @OpelIns1

Chlapci, děkuji za komentář o Indii. Trochu mi z toho příspěvku skřípaly zuby, ovšem udělali jste práci za mě. Nemám rád paušalizování z nevědomosti.

 

@NemesiSK OT: nevědomost co se vývoje SW týče bych i odpustil, ovšem mezi Indiány a Indy je rozdíl asi jako mezi Čechy a Mongoly…

Editováno: , autor: iphonik4
  • Líbí se mi 1
  • Díky 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

už som to tu písal v inom vlákne.

Každá O4 je "limited version" inými slovami originál.

Vôbec sa nedá predpovedať komu nejaký upgrade pomôže a komu naopak niečo zhorší.🤢

 

"navigace se ztrácí" to znamená, že navigácia ukazuje že sa nachádza niekde úplne inde, ano? Po resete sa vráti naspäť na posledne zaparkované miesto aj keď už si napríklad 200km niekde inde. Je to tak?

1941 to má riešiť. Ale či zrovna aj na tvojom aute tak na to ti nikto so zárukou neodpovie. 🙂

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Tak predsa len zlepšenie po onom upgrade SW:

- asistenti - vyparkovanie, senzory vpredu/vzadu a front assist v 70% prípadov po naštartovaní hlásia nefunkčnosť. treba vypnúť motor a naštartovať znova - v 90% prípadov to potom funguje, 10% potrebuje 2 alebo 3 reštarty motora (nie infotainmentu).

Pred upgradom som tieto problémy nemal.

- navigácia sa predsa len zlepšila - síce pretrváva nemožnosť hľadať adresy vzdialenejších krajín ale pri prejazde hranice sa systém reštartuje ( no, lepšie povedané zosype) a po reštarte za asi 2 minúty už má všetky adresy danej krajiny.

Teraz pri ceste do Rigy som naplánoval celú cestu cez Skoda connect a poslal do Columbusu. Týmto spôsobom navigácia vie nájsť cieľ, pretože ho má zadaný ako GPS a nie ako mesto/ulicu/číslo.

Po prejazde do Mazurského vojvodstva jeden reštart, druhý pri prechode hraníc do Litvy a tretí do Lotyšska. A potom funguje všetko. Predtým to bolo vždy až na druhý deň.

Tak SUPEEER 😂

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Předpokládám, že je to téma o problémech tak dám taky jeden poznatek...nebo více.:-)

Mám MR2023 RS TDI....v 06/2023 jsem si vyžádal SW 1941 a od té doby jsem spokojen...denní restarty skončily a když náhodou dojde k restartu...ale fakt skoro vůbec, tak je to asi problém kombinace připojování Apple CarPlay + Senzory atd..

Aktuálně 30tis. najeto....a jak přišla zima, tak skoro každý den startuju nezávislé topení. Jakmile sednu do auta a vyjedu tak pokud je venku zima, auto nahlásí ACC dočasně nedostupné...a záleží na teplotě....mám pocit, že se díky bufíku nějak orosí radar a uvnitř i kamera a asi 5 minut než se to ofoukne je asistent nedostupný.:-)...už jsem si na to zvykl..(zapnu vyhřívané sklo a na radar si počkám)

Pak se mi jednou auto nahlásilo nízkou hladinu chladící kapaliny a když jsem koukl mezi závady na infotainmentu, tak jsem byl celkem překvapen viz foto.:-)....infotainment hlásil "Snímač oleje vadný. Vyhledejte prosím servis".....po dolití chladící kapaliny se hláška už neobjevila. Hlášku jsem si naštěstí vyfotil a po kontrole 30tis. v servise ani servis chybu olejového snímače v jednotce nenašel. Pak jsem koukal opět na tu fotku a je vidět, že ikona před textem se týká chladicí kapaliny, ale text bohužel už někdo neopravil...:-)

Je škoda, že si takovýma nedodělkama Škodovka takhle kazí svoji image. 

0-02-05-d950cbb85a1ea13bda03a8efbab8251c6176c84ee20013d3e1c99411a8e866d2_4ddb35e37b41b07f.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ano škodovka už jen pracovně jak píše kolega vyššie :)

bežný pracovný deň s O4:

- sadám ráno do auta. Naštartovanie, auto hlási chybu senzorov parkovania a chybu asistenta vycúvania.

- vypínam motor, 20sek čakám, nový štart. Jedna chyba zmizla. Znovu vypínam motor, nový štart, je to OK

- nastavujem cieľ cesty Jindřichuv Hradec, vyberám cestu cez Viedeň - Horn - Nová Bystřice

- vycúvam od domu na hlavnú cestu, vyrážam podľa navigácie na Viedeň

- po 5 min jazdy porucha front assist, nejde MATRIX. V tme a daždi je to super. Zapínam ofuk predného okna, po 10 min jazdy mizne porucha a MATRIX je funkčný. To som už na diaľnici takže MATRIX už v podstate nepotrebujem, 25km na okreskách som prešiel s klasickými stretávačkami.

- keďže ráno je dobre vedieť, ako vyzerá obchvat Bratislavy a Viedne, zmenším mapu na palubke a pozerám, či sú indikované dopravné obmedzenia. Nikde nič - o 7h ráno toto nie je možné, Takže to znamená, že dopravné informácie nie sú zobrazené - aj keď zelená LED na strope hlási že som on-line.

- som na diaľnici a rozhodujem sa, ktorou cestou - normálna cesta cez Hainburg alebo A4. urobím reštart infotainmentu

- po reštarte zisťujem že navigácia sa stratila a ukazuje, že som niekde v poli za výjazdom z domu.

- nový reštart infotainmentu, navigácia sa vracia späť k domu, takže ešte 3x reštart, výsledok je rovnaký. Navigácia stratená v poli, dopravné hlásenia nie sú.

- kašlem na to a idem podľa toho ako to poznám - D4 na hranice, A6 + A4 do Viedne, potom A22. Za odbočkou od Stockerau je OMV. Zastavujem, dám kávu, pokecám s českou obsluhou a 30 min prestávka.

- sadám zase do auta, reštart infotainment, Columbus sa konečne chytá a ukazuje všetko ako má.

Tak ďalší príjemný pracovný deň s autom, ktoré v súčasnosti výrobca ponúka za 40kEUR. No nekúp to. Za moje prachy nikdy.

Editováno: , autor: OpelIns1
  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...