Přejít na obsah

1.8 TSI (118 kW)


Rocky

Doporučené příspěvky

Pánové mám takový dotaz:

U turbomotorů se doporučuje dochlazení turba chodem motoru na volnoběh.(ten náš má sice vodní chlazení s ele čerpadlem) Jen by mne zajímalo zda se turbo chladí intenzivněji chodem na volnoběh nebo při brzdění motorem.Třeba při dojezdu na odpočivadlo nebo tak.

Nemáte někdo nějakej fígl jak vypustit nádržku ostřikovačů?

Děkuji

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Kluci, poraďte prosím. Jaký olej od Shell mám dát do 1.8 TSI? Helix Ultra nebo Helix Ultra Extra? Nebo je to buřt?

V tvém případě to bude asi buřt. Jinak tam patří Shell Helix Ultra VX 5W30 - (Longlife 3). Až si jednou koupíš olej Longlife ve škodováckém servivu, litr za 720 Kč, garantuji ti, že stejně jako já budeš navždy vědět jaký olej a za kolik do 1,8 TSI dolévat. Doteď jsem nepochopil, proč oleje prodávané v servisech Škoda jsou 2x dražší, než na běžném trhu. Asi mají přebytek zákazníků, a můžou si dovolit je svojí cenovou politikou ztrácet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Dobrý den chci se zeptat.Mám dva roky Octavii II MR2008 1,8TSI motorBZB.Najeto 28000 km.S motorem jsem spokojen výkon,spotřeba,atd.Jedna věc mě,ale trápí a nedá spát.Když totiž motor nastartuji a je studený tak se mi zvednou otáčky na cca.1200ot.min.to je samozdřejmě normální co mi,ale vadí je to,že motor v těchto otáčkách docela silně vibruje.Vibrace jsou dokonce cítit i v kabině.Když otáčky motoru klesnou na zhruba 800ot.min.tak se motor uklidní a skoro se nehne.Několikrát jsem s tímto problémem byl ve ŠKODOVCE a tam nic nezjistili.Za dva měsíce mi končí záruka a byl bych nerad kdyby se něco podělalo a já to potom měl platit.Porad te co dělat a hlavně,kdo má tento motor jak se chová při studených startech?Díky za radu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

alt: Mám 1.4 TSI a mám stejný problém jako ty, jen mi to začalo dělat až po čtyřech měsících. Byl jsem v servisu a nic nezjistili, prý se musí chladit alspoň 1 minutu po dojezdu, ale to je blbost, to na to nemá vliv. Takže nikdo nic neví a jen ti řeknou, že to prý ty TSI dělají :aggressive: .

Jinak v kategorii 1.4 TSI jsem k tomu napsal dost, tak se mrkni

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobrý den chci se zeptat.Mám dva roky Octavii II MR2008 1,8TSI motorBZB.Najeto 28000 km.S motorem jsem spokojen výkon,spotřeba,atd.Jedna věc mě,ale trápí a nedá spát.Když totiž motor nastartuji a je studený tak se mi zvednou otáčky na cca.1200ot.min.to je samozdřejmě normální co mi,ale vadí je to,že motor v těchto otáčkách docela silně vibruje.Vibrace jsou dokonce cítit i v kabině.Když otáčky motoru klesnou na zhruba 800ot.min.tak se motor uklidní a skoro se nehne.Několikrát jsem s tímto problémem byl ve ŠKODOVCE a tam nic nezjistili.Za dva měsíce mi končí záruka a byl bych nerad kdyby se něco podělalo a já to potom měl platit.Porad te co dělat a hlavně,kdo má tento motor jak se chová při studených startech?Díky za radu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobrý den chci se zeptat.Mám dva roky Octavii II MR2008 1,8TSI motorBZB.Najeto 28000 km.S motorem jsem spokojen výkon,spotřeba,atd.Jedna věc mě,ale trápí a nedá spát.Když totiž motor nastartuji a je studený tak se mi zvednou otáčky na cca.1200ot.min.to je samozdřejmě normální co mi,ale vadí je to,že motor v těchto otáčkách docela silně vibruje.Vibrace jsou dokonce cítit i v kabině.Když otáčky motoru klesnou na zhruba 800ot.min.tak se motor uklidní a skoro se nehne.Několikrát jsem s tímto problémem byl ve ŠKODOVCE a tam nic nezjistili.Za dva měsíce mi končí záruka a byl bych nerad kdyby se něco podělalo a já to potom měl platit.Porad te co dělat a hlavně,kdo má tento motor jak se chová při studených startech?Díky za radu.

Ahoj. Uvedené vyběhnutí otáček při nastartování na 1200 +- , po 12 - 15 sekundách zakolísání a po dalších několika sekundách se motor uklidní na volnoběžných otáčkách. Tento stav je údajně továrně nastaven, kdy se zvýšeným vstřikem paliva rychleji ohřeje katalyzátor. V chladném čase se projevuje výrazněji než v teplém letním. Mám Yetiho 1,8 TSi a bylo mě to takto vysvětleno. Nejde tedy o závadu, ale záměr automobilky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj. Uvedené vyběhnutí otáček při nastartování na 1200 +- , po 12 - 15 sekundách zakolísání a po dalších několika sekundách se motor uklidní na volnoběžných otáčkách. Tento stav je údajně továrně nastaven, kdy se zvýšeným vstřikem paliva rychleji ohřeje katalyzátor. V chladném čase se projevuje výrazněji než v teplém letním. Mám Yetiho 1,8 TSi a bylo mě to takto vysvětleno. Nejde tedy o závadu, ale záměr automobilky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem před chvílí dojel ze servisu.Přehráli mi řídíci jednotku motoru nejaktuálnějším softwarem.Motor se po nastartování za studena chová klidně a jak jste popisovali zhruba na 10s.vyletěli otáčky na 1200ot.min. a pak klesly na 800ot.min.Navíc je mnohem lepší odezva na plynový pedál.Doufám,že to tak vydrží a nebude už žádný problém.Podle servisního technika by měla i mírně klesnout spotřeba tak jsem zvědav.Doposud byla spotřeba 6,5-7,5 l/100km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak jsem dneska byl se svojí OII 1,8 TSI na pravidleném servisu po 30000 km.Byl jsem přímo na dílně takže jsem viděl jak celý servis proběhl a docela spokojenost.O tomhle,ale psát nechci.Zaujal mě tam totiž Superb II 1,8 Tsi který měl vytažený motor.Majitele tohoto vozu totiž potkala docela velká nepříjemnost.Při tachometrových 58 000km mu přeskočil rozvodový řětěz a motor se potkal.Škoda Mladá Boleslav samozdřejmě i když vozidlo nebylo již v záruce reklamaci uznala a dodá komplet nový motor.At se na mě nikdo nezlobí,ale když jsem svoji OII kupoval tak jsem právě rozvodový řetěz s prodejcem vozu řešil.Ten mi tvrdil jaká je to výhoda hlavně,že se nemusí měnit atd.Dnes mi,ale v servisu ŠKODA řekli,že to zase až taková výhoda není a hlavně,že to není první případ.Co se týká toho,že je řetěz u motoru 1,8TSI bezúdržbový tak to není zase až taková pravda.ŠKODA AUTO doporučuje jeho výměnu po 100000 až 120000 km včetně vodní pumpy a cena......15 000 až 20000kč.Takže kde je ta výhoda?Nejvíc mě mrzí,že je to motor z produkce AUDI takže kde je ta pověstná kvalita?Sám servisní technik přiznal,že potom co tento motor rozebrali tak se nestíhal divit na tím jak je motor konstruován a materialy šizené.Podle něj je max.životnost motoru tak 200000 až 250000km.Nechci u nikoho vyvolávat paniku pouze píši co jsem se dozvěděl od odborníků(doufám)servisů Škoda.Mě samotného to docela mrzí protože jsem velký fanda vozů ŠKODA,ale po této návštěvě servisu důvěra v ně a hlavně v motory TSI docela upadla.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No nevim co to bylo za odbornika, ale s tim retezem rekl peknou blbost. Retez se kontroluje po 180-ti tkm a popr. meni....nevim jak je to s pumpou. Pokud retez preskocil pri 60-ti tkm tak byla chyba v nem a proto to take Skoda uznala. K te vydrzi...kazdy motor muze vydrzet jiny pocet km, ale ja vim v tuto chvily o 4 TSicka ktere maji pres 300tkm a jsou v pohode, jen se do nej leje olej a benzin...retez byl menen prave pro tech 180-ti tkm. Tyhle chyby bych spise prikladal tomu, ze pred dvema az tremi lety to sekaly jak bata cvicky a kazde 4 minuty vyjelo z linky auto to same platilo i o kompletaci motoru => chyby pri montazich apod. Dnes je ten interval skoro dvojnasobny, takze se eliminuji chyby. Tezko rici, ja jsem treba nemel vubec zadny problem s motorem(vyjma spalene spojky :( ), ale s tim zbytkem, coz jsem take doresil az vymenou vozidla. Hold vzdy se najdou spatne a dobre kusy, ted zalezi ktere budou prevazovat, ale dokud to bude Skodovka uznavat tak se neni ceho bat ;)

Editováno: , autor: Bladik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Ahoj, jsem novým majitelem 1.8 TSI a přečetl sem toto forum. S oktavkou jsem velice spokojenej. Jediny co mi trošku vadi, je popisovaný problém s cukáním motoru za studena. Včera jsem nechal přahrát SW řídící jednotky, ale dnes rano to pocukavalo znovu. Chova se to přesně jak popisuje někdo nademnou. Otačky vyletí na 1200 pak na chvili klesnou, pak se zase zvýší na 1200 a pak se během 10 sekund ustálí na 800 a cukání zcela zmizí. Chci se zeptat, jak by se dalo zjistit, jestli mi opravdu nahrali software, který tento problém řeší, nebo jestli to někomu taky dělá i po přehrátí softu. Mám od nich protokol o diagnostice a mimo jiného je tam kolonka Verze a v ní je uvedeno: V 18.00.00 21/04/2010 9.00.006. Dělali mi to v KEI Brno. Mam strach, že v zimě to bude dělat víc.

Popřípadě není tady někdo, kdo by dokázal zjistit jaký soft tento problém řeší, a jaký tam mám opravdu nahraný? díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, jsem novým majitelem 1.8 TSI a přečetl sem toto forum. S oktavkou jsem velice spokojenej. Jediny co mi trošku vadi, je popisovaný problém s cukáním motoru za studena. Včera jsem nechal přahrát SW řídící jednotky, ale dnes rano to pocukavalo znovu. Chova se to přesně jak popisuje někdo nademnou. Otačky vyletí na 1200 pak na chvili klesnou, pak se zase zvýší na 1200 a pak se během 10 sekund ustálí na 800 a cukání zcela zmizí. Chci se zeptat, jak by se dalo zjistit, jestli mi opravdu nahrali software, který tento problém řeší, nebo jestli to někomu taky dělá i po přehrátí softu. Mám od nich protokol o diagnostice a mimo jiného je tam kolonka Verze a v ní je uvedeno: V 18.00.00 21/04/2010 9.00.006. Dělali mi to v KEI Brno. Mam strach, že v zimě to bude dělat víc.

Popřípadě není tady někdo, kdo by dokázal zjistit jaký soft tento problém řeší, a jaký tam mám opravdu nahraný? díky

Staci cislo jednotky ... 907 115 ... a nejaky 4 cisla. To by melo byt soucast vypisu z diagnostiky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Staci cislo jednotky ... 907 115 ... a nejaky 4 cisla. To by melo byt soucast vypisu z diagnostiky.

hm. tak toto nechapu jak je myšleno. Ve vypisu z diagnostiky mam pouze verze, kterou jsem napsal, nic víc. Prostě vibruje :), ale to se snad pořeší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak na Vás mám další dotaz. Koupil jsem auto a chtěl bych si pro jistotu sám vyměnit olej. Chtěl bych přejít na pravidelný servisní interval --> měnit olej každých 15 000 km, nebo jednou za rok. Chci se zeptet, jakej olej bych měl použít? Jestli je nutné použít specifikaci LongLife, nebo můžu zvolit jiný? Dál se chci zeptat, jestli si to mužu vyměnit sám bez diagnostiky pro vynulování (nastavení) servisních intervalů, nebo to nelze. Auto již není v zárzce, má najeto 72 000. Pokud si někdo měníte tímto způsobem olej, dejte prosím vědět. Diky moc. PS: jsem zvyklej si všechno dělat sám, servisům nedůvěřuji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...