Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 04/14/20 ve všech sekcích

  1. a na jak dlouho to auto plánuješ? Ono kupovat 10 let starou naftu s 250tis. km (reálně kdoví kolik) a pak třeba za 6 let najet dalších 250-300 tis. km. No, aby pak novejší auto nevyšlo ve výsledku levněji...
    3 body
  2. Někdy, když člověk čte starší příspěvky, narazí na zajímavé odhady :-)
    2 body
  3. Ano, je to tak. Přelom při celozávodní dovolené je historie. Celou řadu let byl přechod k 22. kalendářním týdnu. Ovšem pozor, loni to bylo k 28. týdnu a v roce 2018 naběhl MR2019 tuším k 27KT. Není to pevně daná záležitost. Odpověď na původní otázku - datum vydání ceníku nemá s náběhem MR nebo "datem výroby" nic společného. Továrna vyrábí nějaké provedení do stanoveného data. Jakmile vyprodá kapacitu, další auta už jsou objednávána podle nového ceníku pro nový MR. Tedy v tomto případě s motorem EU6. Obejdnaná auta se vyrábí v předchozím provedení i přesto, že ceník je již několik týdnů vydaný.
    2 body
  4. taky jsem si to psal už od koupě auta 04/2019 a po roce mám najeto taky necelých 14 000 km a spotřeba 6,75 l/100km (celkem 940l benzinu). Aditiva jsem začal přidávat cca po půl roce, klasika VIF. Pár delších tras na Slovensko, jinak cesty okolo 100 km případně jízda po Praze.
    2 body
  5. Co čekáš, že se dozvíš? Na to není v rámci výběru jasná odpověď. Zapoj hlavu. Když nekoupíš vyloženě čínu, tak neuděláš špatně. Jestli chceš to nejlepší, tak vyber z pětice Michelin, Continental, Goodyear, Dunlop, Bridgestone. Ale ani jiné značky nejsou špatné. Nebál bych se ani Barum, Matador, Toyo, Vredestein, Hankook, Sava, Kleber, Nexen, Falken, Yokohama, Nokian. Co se týká přilnavosti: pětice mě nikdy nezklamala, ale nejsem takový střelec, abych mezi nimi pozoroval nuance. Přilnavost klesá stárnutím a tvrdnutím gumy. Chtě nechtě proces vulkanizace a oxidace vlivem tepla a UV záření pořád probíhá i přes účinné látky, které jsou v pryžové hmotě obsaženy. Co se týká hlučnosti. To je hodně subjektivní záležitost... jak jsem se mnohokrát přesvědčil. Nájezd u pneumatik neřeším. Závěrem - chceš-li mít jistotu drž se osvědčených značek. Chceš-li ušetřit, jdi do zbylých známých, které jsou menším kompromisem.
    2 body
  6. Přesně tak. Tohle peugeoťácké HDI není žádná hitparáda. Navíc v tomto konkrétním případě je i DPF vč. aditiv které není zrovna dlouhověké. Stejně jako turbo a egr ventil. Podfukujících vstřikovačů jsem už taky řešil celkem dost. To je ta 1,4 TDI v F3 určitě lepší volba. Navíc tahle Mazda 3 má servisní schválnost a to tu, že spodní kryt motoru drží normální šrouby M6 a v karoserii jsou uložený matice. Závity klasicky zareznou a matky se začnou protáčet. Hlavy šroubů jsou v krytu navíc zapuštěný, takže nejdou ani uříznout flexou bez poškození krytu. Něco podobnýho jako na P 308 přední 3 šrouby spodního krytu. Z akce na půl hodiny jako je výměna oleje, je půl dne co dělat.
    2 body
  7. A pro změnu na toto bych koukal, pokud s tím jedeš za prací do většího města a tam budeš hledat místo.. s 5 metrovou krávou se přece jenom parkuje trochu hůř.
    2 body
  8. Kdyby sis prostudoval pravidla, tak bys věděl, že stanmar nic neporušuje a nemusel se takto ptát. Tak ŠkodoFku ignoruj a kup si BMW za trapných 972 000 kč v záruce. Nechápu, v čem máš pořád problém. Je vidět, že se v cenové mapě orientuješ a jen tak si na tebe nějaký výrobce nepřijde :) Já bych si taky za dane penize novou O nekoupil, ale zda mají cenu nadsazenou ukáží prodejní výsledky a rozhodně ne xmen201, pokud nebudou prodeje dle představ, mohou s cenou pracovat a prostřednictvím akcí cenu prolevnit. Běžný jev v obchodě...
    2 body
  9. DPF v dnešní době zas takový majlant nestojí, spíš bych se bál o to 1.4 TDI, jestli už ho majitel nepřevařil. U Superbu musíš brát v úvahu, že nákupem investování jen začne, jestli nechceš jezdit vrakem. Já bych to řešil kompromisem FII FL 1.6 TDI s kvalitní servisní historií.
    2 body
  10. Dufam ze ste si vsetci uzili sviatky. Verziu 4.1 beta17 stahujte z linku: https://uloz.to/file/zTYPmAfIvTdX/c4-1beta17-zip
    2 body
  11. Na octavii prestal fungovať, respektíve sporadicky fungoval spínač otvárania kufra, ktorý je umiestnený nad značkou. Oprava sa dá spraviť dvoma spôsobmi. Prvý spôsob je výmena celého spínača, jeho číslo je 1Z0827574C, ja som zohnal nový za cca 30€. Druhý spôsob opravy je zložitejší, časovo náročnejší, vyžaduje pájkovanie a trpezlivosť ale cena opravy je 1€, maximálne 1,50€. Popíšem vám druhý spôsob opravy ale čiastočne aj prvý. 1. z kufrových piatych dverí demontujeme celý zadný plast, jediný šrób ktorý ho drží je torx v mieste ako je rúčka/madlo/guma ktorou zatvárame kufor. Ďalej je to len štandardne nacvakané na kovových sponkách, odporúčam plochý veľký šrobovák a oblepiť si okolie papierovou páskou. Ďalej treba len podpáčovať a trhať - nebáť sa toho... foto bohužiaľ nemám 2. keď je plast dolu, demnotujeme celé teleso spínača, drží na dvoch šróboch. Dal som to dolu gola sadou, myslím že 10ina orech. 3. vycvakneme konektor a vytiahneme teleso spínača von. 4. ak ste zvolili PRVÝ SPÔSOB opravy, tak zastrčte dovnútra nové teleso spínača, nacvaknite konektor, nacvaknite späť celý zadný plast kufra a je to. 5. ak ste si zvolili DRUHÝ SPÔSOB opravy, tak si rozoberieme spínač doma na stole: 6. rukami, bez použitia šrobovákov dáme dolu ochrannú čiernu gumičku a odhalíme vnútro spínača. 7. tenkým šrobovákom !!!JEMNE!!! vysunieme lesklý plech a odhalíme útroby spínača. 8. tenkým šrobovákom odstránime silikón z vrchu telesa spínača. 9. mikrospínač vysunieme von z telesa a odpájkujeme z neho piny. 10. na nový mikrospínač napájkujeme nové piny, je dobré si to premerať multimetrom, základná pozícia spínača je NORMÁLNE ROZOPNUTÝ, pretože piny je možné naletovať zle a stav mikrospínača zmeníme na NORMÁLNE ZOPNUTÝ a to nechceme lebo kufor by sa stále otváral... 11. nový mikrospínač vložíme dnu a tavnou pištoľou alebo silikónom/mamutom ho z vonkajšej strany telesa zakvapneme/zalepíme. 12. OPATRNE vložíme do západiek lesklý pružný plech. 13. OPATRNE nasunieme čiernu ochrannú gumičku a všetko späť zmontujeme. Mikrospínač som našiel na alieexpresse za cca 3€ za dva kusy, ak by link nefungoval, nájdete ho pod označením MICRO SWITCH WATERPROOF 12VDC, dodanie trvá asi 3 týždne a preto som napísal že oprava je časovo náročná. link: € 1,46 9% Off | 2pcs DK1G-RRA0 waterproof micro switch Small limit switch 2A 12VDC https://a.aliexpress.com/_dUKuwCk ZÁVER: nevedel som že sa to dá takto rozobrať a že oprava by mohla stáť cca 1€ a nie 30€ a tak som už mal zakúpený originál spínač, ale keďže som bastlič tak ten starý idem opraviť, pretože pasuje aj na druhé auto (vw polo 9n3) a vlastne pre celý VAG koncern. Oprava nie je zložitá, najtažšie je čakanie na nový mikrospínač. zdar
    1 bod
  12. 1 bod
  13. @bojler přikládám zkušební video
    1 bod
  14. Přesně tak, je úplně jedno, jak se k tomu řetězovému motoru chováš, sype se (až na výjimky) bez ohledu na cokoli a řešení neexistuje. Když 1.2 TSI, tak jedině EA211.
    1 bod
  15. 1 bod
  16. já mám spíš celkovou nedůvěru v ty motory. Za mě pokud TSI, tak řemen.
    1 bod
  17. @Bikes Jak dbas tak mas. to je hlavne pravidlo. Myslim , ze pri najezde 100 km pro den retez dlouho vydrzi Superka byla fajn ale uz je starsi a ma svuj najezd. Bojim se o vyssi naklady na poruchy .
    1 bod
  18. řetězový TSI bych osobně nebral..
    1 bod
  19. @jozef.sterdas Ja osobne bych sel na 4 valce. Lip se jezdi a zvuk je tichy. Nechtel bych plyn + benzin? Co reknes na teto nabidky? Fabia fabia bila fabia zelena hracka 500
    1 bod
  20. Témat, které se týkají kamer je tady povícero (např. sekce Rapid aj..) Na tuto kameru recenze zde na fóru už jsou. Nejsem si jistý, zda-li ju nemá Miklisek. Podařilo se mi zmíněný příspěvek najít, je v něm i video, zde link. https://forum.skodahome.cz/topic/125278-palubn%C3%AD-%C4%8Dern%C3%A1-sk%C5%99%C3%AD%C5%88ka-onboard-kamera/?do=findComment&comment=2318334
    1 bod
  21. Pardon, to som si nevsimol, ze objednal medzitym ine tesnenie. Videl som dva prispevky s celkom podrobnou dokumentaciou a popisom, ako nalepit to P tesnenie. Anyway, co som rychlo pozrel na ali, tak su s dlzkou 22-23mm a 25mm, ktore si kupil ty. Povodne shaarky lepil tesnenie s 22mm dlzkou a odkaz na tesnenie, ktore objednaval z ali na predoslej strane funguje (https://forum.skodahome.cz/topic/139447-špinění-prahů-spodní-hrana-za-okrasnou-lištou/?do=findComment&comment=2245814) - cislo na konci odkazov sedi, len ten neskorsie pridany link uz nefunguje.
    1 bod
  22. Ahoj, tak dnes som to testoval. Video in motion sa podarilo aktivovat, ale kodovanie nejde. Pise chybu s adapterom ako u ostatnych. Carista funguje bez problemov.
    1 bod
  23. To jsi v podobný situaci jako já před 3/4 rokem. S tím rozdílem, že já mám rodinu (dvě děti). Roční nájezd 30 tkm. Fabie 3 byla tedy mimo hru, takže buď O3 nebo Rapid. Nafta jasná volba. Jenže vzhledem k ročnímu nájezdu jsem chtěl auto který bude mít kolem 100 tkm najeto aby vydrželo delší dobu. Chtěl jsem dát max 200 tkč, což se ukázalo že na slušnou O 3 je málo. Takže Rapid a když už, tak aby splňoval EU 6 - kdo ví co politiky za pár let napadne. Takže jsem váhal mezi 1,4 TDI 66kW a 1,6 TDI 85kW. Ta 1,4 nejede špatně, ostatně měl jsem 1,4 TDI PD ve fabii čiplou na 70 kW, ale ta 1,6 je jiná káva. Takže jsem našel pěknýho 4 roky starýho Rapida se slušnou výbavou s ověřeným nájezdem 120 tkm a jsem spokojenej. Takže jak píše Bikes, s nájezdem 40 - 50 tkm ročně jít po podstatně menším nájezdu. Auto si pak budeš moci nechat delší dobu, takže ve výsledku ušetříš.
    1 bod
  24. Můžu potvrdit - mám Rapida MR 2016 v manuálu, HHC jsem si dokódoval sám přes Caristu a bez problémů funguje...
    1 bod
  25. Proč ti chybí ve výčtu Pirelli? :) To bych já dal do top pětice namísto Dunlop.
    1 bod
  26. LBaterie dobita Odpojen kontaktu na mínus pólu baterie. Nabíjecí napětí při jízdě kleslo na 12,7 V.
    1 bod
  27. Tenhle postup známe a stejně to nejde všem ? jak jsme zmiňoval.. na nějakých autech mi to neukazovalo teplotu vody a oleje
    1 bod
  28. @Langusta 2018 Ano, toto je nastevní přes VCDS, bohužel některé FW infotaimentů mají chybu a prostě to na nich nefunguje, ikdyž to v nastavení je.
    1 bod
  29. @Dixik2 https://www.hyundai.cz/files/download/model/i30-2017/08-i30-hatchback-novy.pdf
    1 bod
  30. Když už tu hážeš cenami, nebavíme se tu o ročních vozech ale o nových a jejich zdražení. A jen tak mimochodem roční Superb s lepším motorem a top výbavou za půl milionu rozhodně nekoupíš. Ale o něm téma není.
    1 bod
  31. Ono už Stav nabití akumulátoru 64 % je divný, pokud auto ujede nějakou rozumnou trasu a má v pořadu soustavu a baterii mělo by to být někde kolem 80%. Tohle vypadá na krátký moc krátký cesty kolem komína.
    1 bod
  32. Holt pravděpodobně část lidí v pokrizové době půjde od Škodovky směrem k jiným (levnějším) značkám. Pokud lidem a firmám budou chybět peníze (a to asi celosvětově ano), tak ani ty flotilové nákupy nebudou skákat po Octaviích ceníkově za cca 3/4 miliónu a po Scalách za 1/2 miliónu a výše (samozřejmě firmy nakupují ve velkém za jiné ceny). Spíše teď může Škodovce pomoci, že vrátila do hry uvažovanou Fabii combi IV, no a ta by mohla popř. nahradit obměnu firemního parku, tedy pokud se firmy rozhodnou pro Škodovku a budou muset šetřit. Prostě Škodovka se u svých modelů z vyšších než malých tříd dostává cenově na úroveň prémiových aut. Teď jsem se zrovna díval na web Dacie a tam je krásná sleva na skladové Dustery po cca 50.000,- Kč, tak to už pro zájemce stojí za to. Dokud se Škodovce celosvětově nezaseknou prodeje a enormní poptávka po jejích vozech, tak upřímně pochybuji, že půjde s cenou nějak dolů, nebo udělá nějaké veřejné slevy jako Dacia apod. Ale jako koncový zákazník bych si to docela přál!
    1 bod
  33. @r_e_n_e 1.9 TDI nebylo nikdy CR, to byli až 2.0/1.6 TDI (popřípadě potom 1.2/1.4 TDI v jiných modelech). Asistent rozjedu do kopce funguje ve Škodovkách i s manuálem.
    1 bod
  34. A čo myslíš... Načo máš DPF filter? Už je tu o DPF regenerácii popísané dosť.
    1 bod
  35. Ahoj, vdaka. Pribudlo niečo nove? Na ten nefunkčný surround a virtual subwoofer existuje nejake kodovanie alebo len do servisu nahrat novsi firmver. Videl som vlakno k fabii, tak len ci to nejde aj inou cestou. Auto v zaruke uz nemam.
    1 bod
  36. Ten levý blatník na fabii má jiný odstín. Vlastně ten předek včetně nárazníku a kapoty je nějaký divný.
    1 bod
  37. @Langusta 2018 prosil bych český :)
    1 bod
  38. Mam najeto necelych 14 tis. km. Kdyz jsem auto koupil, zacal jsem si cerpani psat do apky v mobilu. Uz jsem u toho zustal. Prumernou spotrebu od koupi auta mam 8,13 litru na 100 km. Je to tedy udaj neovlivneny vypinanim tankovaci pistole. Urcite je ale ovlivneny tim, ze prevazne jezdim skutecne jen okolo komina po meste, s obcasnou delsi trasou.
    1 bod
  39. Stačí kliknout na můj podpis...www.... 608 230303 Petr
    1 bod
  40. vo*ové :-) dokud jsem si nepřečetl toto vlákno, tak jsem ten zvuk nevnímal
    1 bod
  41. Kameru jsem dodělával, ale protože jsem rozvrtával kufr a půlku auta kvůli jiným věcem, tak jsem kameru na poslední chvíli bral tady z česka. Mám ji místo světla na SPZ. Teda ono je to kombinované. Kamera má napájení a výstup PAL/NTSC na CINCH. K tomu mám převodník - videovstup - tady je důležité dodržet kodování videa PAL/NTSC. Oboje má ovládací drát od světla zpátečky. Zkoušel jsem připojit i na tvrdo na 12V s tím, že by do columbuse šlo video pořád, ale on to sám vypne po vyřazení zpátečky. Teď ještě přemýšlím na timhle: https://www.spyelektro.cz/kategorie/dvr-rekordery/dvr-zaznamove-zarizeni/
    1 bod
  42. Ono u inej znacky to ukazuje o 1dcl vacsiu spotrebu, ako je realna. Co je slusna presnost. Ked uvazime ze sa testuje tankovanim do plna. Zaujimave ze na koncerne, to ukazuje o 0.5l mensiu spotrebu, ako je realna tj o pol litra menej na PC ako vypocitana podla tankovania. Tak ze super ze pc na skodovke pise ze 6l a podla tankovania jazdis za 6,5. V dnesnej dobe to je ucelove klamanie. A ked to chcete skusat, tak na celej nadrzi tj 600 az 800km. Bude to presnejsie. Pouzitim apky na to je to relativne rychle a zdlhodobeho pohladu aj presne.
    -1 bodů
  43. Dobrý deň, zmeňte kožu v rádiu tak, že podržíte servisné menu, čo by malo pomôcť pri nastavení továrne na kožu.
    -1 bodů
  44. to, že nemáš na iPhone popř. že ho z nějakého důvodu nemáš rád neznamená, že je po..aný :)
    -2 bodů
×
×
  • Vytvořit nový...