Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 03/23/21 ve všech sekcích
-
Dovolil jsem si vytvořit fotonávod na repasi alternátoru Bosch. Jedná se o výměnu prvků které podléhají mechanickému opotřebení a dá se tak za asi 450 kč zabránit tomu, že altík vypoví službu někde na dovolené, kdy se to nejmíň hodí. Repasi je vhodné udělat po nájezdu nějakých 200 - 250 tkm. Hodně ale záleží na druhu provozu. Pokud má auto větší spotřebu elektrické energie, roste opotřebení uhlíků u kroužků, protože roste budící proud kotvy. Výhodou těchto alternátorů je to, že při demontáži není, na rozdíl od staršího provedení odpojovat přívody statoru od diodového můstku, takže se není třeba opravy bát.1 bod
-
1 bod
-
Největší sranda ke, že už začínají být nervózní i dlouholetí zapřísáhlí příznivci a nekritičtí obdivovatelé škodovek 😂1 bod
-
Jak tady delší dobou ničím nepřispívá TragedieJZD, tak bude něco opravdu špatně :-)1 bod
-
Rozdíl v komfortu R16xR17 je minimální. Navíc u R17 je větší výběr a jsou i kupodivu levnější než nepříliš rozšířený rozměr R16, který škodovka u Rapidu použila. Srdce tedy R17 (vzhled vozu), hlava R15 (cena, komfort, běžný uživatel).1 bod
-
Za předpokladu, že chodí brzdové třmeny volně a kotouče nejsou posmrti, je v pořádku brzdovka atd., tak je brzdný účinek s "normálníma" deskama dostačující. Je otázka, jestli zadek nebo předek. Pokud nejezdíš na okruhy tak stačí kombinace textaru nebo ATE. Pokud chceš lepší desky je potřeba zvolit i lepší kotouče. Jedno bez druhého moc nefunguje. A pak je to o penězích, Feroda nebo EBC stojí úplně jiný kačky a jestli brzdí líp?? Spíš bych řekl, že mají vyšší odolnost proti tepelnému namáhání (fadingu). Pokud zásadně nezměníš výši hydraulického tlaku, průměr pístků nebo počet pístků ve třmenech, průměr kotoučů, tak nemůžeš počítat jen výměnou desek se zásadním zlepšením v brzdění. Rozhodnout se musí každý jedinec sám :-).1 bod
-
Ne, mají auta již několik dnů/týdnů v servisech a čekají jak se to vyvrbí, takže zatím není o čem psát. Doufám, že jsem touto humornou poznámkou nenaštval majitele OIV, někteří třeba na tom opravdu mohou i takto být. Asi nám již začíná z toho covidu a z těch všech omezení a neustálého sezení u PC trochu hrabat.1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
Děkuji za obsáhlý a přesný fotonávod. Po provedení rozborky a sborky na 280tkm/15let bych rád přidal pár postřehů pro ostatní kdo se do toho pustí jako já v garážových podmínkách: - Připravte se na to, že nějaký šroub (regulátor, příložka ložiska) bude zarezlý a nepůjde povolit ani úderovým šroubovákem. Takže je dobré mít po ruce vrtačku, vytahováky a náhradní šrouby. - Ložiska jsou přirezlá na hřídeli, a je k nim přístup na prd, takže bez stahováku se neobejdete - Přední ložisko bude přirezlé k hřídely a nepůjde stáhnout. Takže je lepší podložit přední část alternátoru z boku špalíky a hřídel přes vhodnou podložku z ložiska vymlátit, teprve poté demontovat ložisko z karteru. V případě poškození závitu na hřídeli je potřeba závitové očko M16x1,5. - Před montáží je dobré karter a ložiska nahřát, popř. hřídel zamrazit - Před montáží volnoběžky zpět zkontrolujeme její funkčnost, popř. vyměníme Výhoda vynaložené práce je vedle finanční úspory znalost použitých dílů a jakosti ložisek stejně jako prvovýrobní kvalita zpracování alternátoru. Regulátor jsem koupil nový, takže výměna uhlíků třeba za dalších 250 tkm :-)1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
Electron 12 má teplovodní ELEKTRICKÉ topení: https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&ved=2ahUKEwismev_v8TvAhV5A2MBHYZcD3QQFjAAegQICRAD&url=https%3A%2F%2Fsmlouvy.gov.cz%2Fsmlouva%2Fsoubor%2F7964859%2FP%C5%99%C3%ADloha%20%C4%8D.%201%20-%20tech.%20specifikace%20ELECTRON%2012_EBB1%20%288%29.pdf&usg=AOvVaw1KH_PtsdXi1-wz-Y65brWV dojezd výrobce udává 140km bez vytápění a 100km s vytápěním (s nižší z dostupných kapacit baterie 189 kWh). A ikdyby tam nějaké Webasto na naftu bylo, tak bych docela rád viděl, jak při své spotřebě bude mít větší spotřebu nafty než autobus kde ten motor pohání vše (leda že by ten bufík jel 24/7)...1 bod
-
Vliv CO2 a jiných skleníkových plynů na klimatickou změnu je jasně dokázán. Ano planeta má cykly, ale ty jsou mnohonásobně delší, než změna, kterou zažíváme nyní. Evropa a severní amerika dosud vypustila 62% všech skleníkových plynů. V poměru k počtu obyvatel zdaleka nejvíce. Opravdu nám zbytek světa něco dluží a měli by se snižováním začít oni a my na to nemáme žádný vliv? Když nadále v přepočtu na obyvatele patříme k nejhorším? Zatímco největší dopad to má na krajiny, kde je stopa nejmenší? Říkáš, že data jsou rozdílná, no i v tom nejhorším scénáři pro elektro má to nejúspornější spalovací auto cca 2x větší zátěž na planetu než běžné elektro. Ano, elektro má limitace kvůli kterým momentálně nemůže nahradit všechny použití konvenčních aut, ale slepá cesta to rozhodně není. Pro jakékoliv porovnání CO2 se pro spalováky vždy vybere ten s nejmenší CO2 stopou, podle normy, kterou všichni ví, že není přesná a reálně je jejich dopad větší. To je jednoduše dokazatelné podle toho že nikdo nejezdí za spotřebu udávanou v technických listech. Jiné fakty tady popíráte, ale sami se oháníte nepravdou. V DP Ostrava jezdí jen 2 elektrobusy+prototyp, všechno typ Ekova Electron 12, které mají ve všech materiálech napsáno "fully electric". Ani nedává smysl proč by měli mít naftové "bufíky". Logicky elektrobusy spotřebují více energie na vyhřívání, protože mají mnohem méně odpadní energie. I kdyby měli bufíky, tak bych ze vzorku 2+1 řekl, že problém je v návrhu vyhřívání a ne problém elektrobusu jako celku. Mimojiné minulý rok vypsali řízení na dalších 24 autobusů. Kdyby to bylo provozně ztrátové, tak by si to v této době nemohli dovolit, což jak vidíme, není pravda.1 bod
-
Když už si mně jmenoval, se zaváděním si začali "odpůrci" elektro aut (nejen tady) tím, že při svých výpočtech ignorovali množství CO2 vzniklé pří výrobě benzínu ale elektroautům se nestyděli započítat i několika procentní ztráty v přenosové soustavě. Slovnaft vyprodukoval ..... to jsou emise Slovnaftu, nejsou v tom započítány emise za spotřebovanou energii.1 bod
-
Ahoj pánové, za poslední týdny jsem do bezkontaktních myček naházel tisíce korun (v kovákách samozřejmě) a vyzkoušel jich tolik, že jsem se rozhodl, že vytvořím seznam samoobslužných myček v Praze. Je to v podstatě projekt, který mi na internetu chyběl. Třeba během servisu jízdního kola jsem musel hodinu čekat na druhé straně Prahy a chtěl jsem si umýt auto, ale žádná databáze samoobslužných myček prostě nebyla. Furt jenom samé ruční mytí, automyčky express, apod. Tady je výsledek první verze (beta), ve které ještě chybí spoustu informací, ale pro základ si myslím, že to stačí. www.AutomyckyPraha.cz Budu rád i za případnou kritiku! Díky a snad se bude hodit :)1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
To samozřejmě lze, ale k tomu ani nepotřebuju auto 😉. Navíc v případě hotspotu z telefonu musíš nechat mobil v autě i když jdeš jen na pumpě zaplatit ( taky mobilem ). Takže děti offline. Zkrátka to zase v AZNP podělali. Datovou kartu vrátím a budu platit triple za to samý. A "vo tom to je".. Vytahat z koloušků víc peněz i za věci, které se dříve daly řešit zdarma nebo levně přes třetí stranu.. O SD kartě nebo DVD ani nemluvím.. těch 50 giga muziky zase budu muset kopírovat na něco jiného, USB flash disk nebo já nevím.. slot na SD je asi moc drahej.. co bych chtěl za 950 tisíc že..1 bod
-
Každá vibrace je špatně, lepší to nebude, možná horší a trpí další díly.1 bod
-
1 bod
-
Teď nechci dělat chytráka, ale čistě prakticky, bavíme se o dálkových světlech. Ani policajti, ani protijedoucí je svítit neuvidí, protože se prostě na protijedoucí auta dálkovýma nesvítí (aspoň já to teda nedělám). Tak nevím proč by měli být ti co mě potkají chudáci?1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
A neni to sand tak ? je tedy pokud výrobci převodových oleju nekecaji zase je samozřejmně individualní každý at se dělá co chce to jo 2650 kč nebo kolik to kdo psal za ,výmněnu filtru a oleje fuj drahé hnesně zlodějská cena !!! mně to stálo ,olej mobil1 5w40 890 kč 5 litru --- filtr oleje 210 kč MAN --- filtr vzduch 268 kč celkem = 1368 kč + moje prace cca 45 minut1 bod
-
Pokiaľ ti nevyduje pukel na mieste poškodenia, znamená, že drôty v pneu neboli poškodené. Keďže pri pohybe auta sa zvyšuje teplota vzduchu v pneu a tým pádom stúpa tlak v pneu... Skús ju radšej za studena natlakovať na najnižšiu povolenú hodnotu.-1 bodů
-
Stačí si porovnat např. je ty dva číselné údaje co odněkud vytáhl, možná spočítal a zveřejnil zde @McMatej V posledním svém příspěvku dle údajů ze Slovnaftu uvedl, že při výrobě 1 kg paliva se vyprodukuje 375g CO2 a ve svém předposledním příspěvku zase uvedl, možná vypočítal , že výroba 1l benzínu vyprodukuje 3150g CO2. Na první dobrou zde vidíte ten obrovský, několikanásobný nepoměr v údajích a to i když beru v potaz, že 1 l benzínu váží cca 700-750g a 1 litr nafty váží cca 800-880 g. Takových to údajů, výpočtů totálně si odporujících najdeme na webu milióny a milióny a právě proto veškeré zde udávané údaje hážu osobně za hlavu. Ono je to ve skutečnosti tak, jak to tady uvedli někteří kolegové a ptám se tedy s prominutím, kolik toho tzv. vyprdí člověk, kolik kráva, kolik veškeré oceány, veškeré bažiny a močály někde na sibiři, v tundře, tajze, podmořské sopky o kterých ani nevíme kolik jich je a to uvádím jen volný tzv. přírodní výron tzv. emisních plynů, atd., atd., atd?. Dá se tohle všechno nějak relevantně spočítat? Je to všechno o přesných výpočtech z nepřesných a skoro nezjistitelných čísel a údajů. Doporučil bych, přestaňme se zde na fóru bombardovat a argumentovat si navzájem změtí výpočtů z nepřesných, zavádějících čísel a berme obyčejný selský rozum do hrsti. Stačil by odkaz na nějaké stránky, údaje a čísla , která se tam nacházejí, nechť si to každý přebere sám.-1 bodů
-
-1 bodů
-
Největší sranda na tom je, že stejně jako se diametrálně liší čísla různých studií ohledně produkce CO2, liší se i závěry různých studií ohledně vlivu CO2 na klima. To, že má pouhé zvyšování jeho koncentrace v atmosféře přímý a bezprostřední vliv na zvyšování globální teploty bohužel dosud NENÍ spolehlivě prokázáno. Studie, které toto rozporují, jsou zamlčovány, zlehčovány atd. a seriózní výzkum není financován. Naopak ve prospěch boje proti CO2 se klidně uplácí, lže a podvádí. No a my na té "pravdě" i účelových manipulacích stavíme politiku, která nás velice rychle přivede ekonomicky na buben. Kdyby to nebylo k pláči, tak by se tomu člověk docela zasmál. :( To říkám, jako velký fanda elektromobilů pro městský a příměstský provoz. Ono se to totiž nevylučuje a elektromobily jsou pro daný účel fajn bez ohledu na CO2 status.-1 bodů