Jump to content
mr.slim

autobateria znacka a kapacita

Recommended Posts

před 10 hodinami, Petrrr napsal:

vetsi baterii na rozdil od male potrebujes delsi cas na dobiti jizdou. Znamej si koupil do Fabie o dost vetsi a pak zjistil, ze ta soustava mu ji nebyla schopna stejne nikdy nabit.

 

Ať panstvo promine, ale když budeš auto a tím pádem i baterii používat stejně, tak se bude stejně vybíjet bez ohledu na kapacitu. A dobíjí se jen to, co se z baterie spotřebovalo.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 5 hodinami, osobne napsal:

To je ale blbost, pokud je baterie v motorovem prostoru, tak ji ten obal spise chrani pred zarem od rozpaleneho motoru.

to je taky blbost, protože co ten milimetr jakési hmoty odizoluje? Ohřátí baterky od motoru odloží o pět minut? Navíc dřív tyhle "kaslíky" dělali z plastu. Ten pseudofilcák se výsledkem úsporných opatření.

Jediným efektem je, že baterie není špinavá...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak koukal tak mám v právo plus a vlevo minus ale jak díval na nové baterky tak tam to je naopak... Když baterku bych otočil tak kabely by byli blíž což asi i kabely by nebyly tak dlouhé. Jak jste to reseli vy? 

Baterku mám 59ah

Jaký rozdíl mezi AGM a EFB a co lepší koupit? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Akumulátory se dělají s oběma verzemi pólů, na to pozor při objednání. S opačnou verzí pólů, než tam je teď, tam nedáš celý ten kastlík s pojistkami, co je u + pólu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dle fotek z baterek že shopu tak není vidět že plus je na pravé straně přijde jak by byly jen na levé straně. 

Jaká značka raději exide co vartu? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozlišuje se umístění pólů pravá tj. když stojíš s póly blíž k tobě, je + napravo, to samé umístění je většinou v autě. Označení v popisu baterie je 0. Pak je bateria levá, v popisu baterie je 1, + pól je vlevo.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jaká vlastně baterie. Mám rapid 2016. Baterie jak koukal text na baterii by byl opačný alias baterka opačně Dana. Póly jsou víc ke sklu a plus je na levé straně. 

Tady je foceno z pohledu dveří ridice

IMG_20191101_192758.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z textů na baterii nic o poloze pólů nevyčteš. Popisem v textu jsem myslel popis v technických parametrech, třeba na eshopu. Dle fotky máš pravou.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Že je + vpravo/vlevo mě v popisu eshopu trklo do očí jako první.

Dle fotky EFB, 12V 59Ah a + samozřemě vpravo jak psal miklisek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tady jsem vyfotil jak to vypadá zepředu. Takže chtít baterku v obchodě, pravou?

IMG_20191103_154505.jpg

IMG_20191103_154522.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak značku volit Exide či Varta? je je rozdíl když mám 640A a koupil bych 680A ?????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exide je ted pry kvalitnejsi, Varty se vice serou. Kdyz koupis baterii s vyssim startovacim proudem nebo kapacitou tak to nevadi, jako by tomu bylo naopak. Tedy jde o to, jestli mas SS tak aby byla AGM, Pokud tam mas pravou tak aby nova byla taky prava, tedy +pol v pravo pri pohledu na baterii ze strany kde jsou poly blize k delsi strane baterie. No a aby kapacita Ah a proud A byl minimalne takovy jako je u puvodni baterie. Dulezite jsou jeste rozmery samotne baterie.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

U náhrady je to vždy loterie kterou značku, protože ta nikdy nebydrží to co prvomontáž. U O1 mi baterka letos začala 11 sezonu a to jsem už dva roky zpět měl doma jinou, která šla nakonec do jimého auta a je už po smrti.

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 29 minutami, Petrrr napsal:

Exide je ted pry kvalitnejsi, Varty se vice serou. Kdyz koupis baterii s vyssim startovacim proudem nebo kapacitou tak to nevadi, jako by tomu bylo naopak. Tedy jde o to, jestli mas SS tak aby byla AGM, Pokud tam mas pravou tak aby nova byla taky prava, tedy +pol v pravo pri pohledu na baterii ze strany kde jsou poly blize k delsi strane baterie. No a aby kapacita Ah a proud A byl minimalne takovy jako je u puvodni baterie. Dulezite jsou jeste rozmery samotne baterie.

SS systém mám ale mám to vypnuté štvalo hned na začátku, původní byla EFB něco doslech, že je lepší AGM

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben06 ale to tak mas bohuzel se vsim. I kdyz koupis original uz to taky nemas tu jistotu, ze ti vydrzi jako ta prvni z fabriky. Rika se, ze uz je to taky sizene, za druhe to auto uz neni nove a ta elektro sit uz tu baterii muze zatezovat taky jinak atd.
Uvedu priklad z meho auta. Origo je tam 36Ah a 175 A, ta nyni stoji 2200- 2500. Kdyz koupim Vartu, Bosch, Exide v doporucovane velikosti tehle vyrobcu tedy 52Ah a 470A u vsech trech je to obdobne. U vsech trech stoji cca 1350- 1500, to je o tretinu nizsi cena pri o skoro polovine výkonnější baterii. Tedy kdyz vydrzi polovinu toho co by vydrzela ta nove koupena originalka, coz pochybuji, je mi to jedno. Kdybych koupil 44Ah cena je jeste o cca 250 nizsi. Jeste muzu koupit Skoda Economy 44Ah za 1700, ale proc bych to delal kdyz nejspis pujde o obdobne jako ta druhovyroba a porad o 600 drazsi. Miklisovo zkusenost je takova, ze i o tolik vetsi baterii to dobiji normalne a pridana hodnota je, ze tolik nepohasinaji svetlomety pri jakemkoliv zvysenem odberu jinych spotrebicu jako otoceni volantem apod.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Petrrr: už jsem se taky několikrát spálil při hledání jen toho nejlevnějšího. Chceš opici? A máš na banány?

Share this post


Link to post
Share on other sites

kdybych chtel nejlevnejsi budu se zamerovat na uplne jine znacky a vyrobce. Jestli si myslis, ze kdyz koupis predrazeny original a ze s cenou roste kvalita tak ok. Netvrdim, ze original dily jsou spatne, jen si myslim, ze ve vetsine pripadu je to kvalitativne obdobne jako nahrada renomovanych vyrobcu a ta cena navic akorat zisk automobilky. A ja uz davno rozhodne sponzorem Skodovky byt nehodlam. Dulezite je, ze ma clovek moznost volby. Tedy ac jsem puvodne orig. zvazoval, to je pravda, tak jsem si to rozmyslel.

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vormen

Taky mám tu původní pidi baterku 36Ah.  Při měření napětí jsem naměřil na svorkách 12,48V a v zapalovači 12,20V; vyčetl jsem že správně má být 12,2 - 12,8V. Při kontrole nabíjení naměřeno 14,08V, při zapnutých světlech 13,98V; vyčetl jsem že správně má být 13,8 - 14,6V.

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
V 4. 11. 2019 na 9:19, Petrrr napsal:

kdybych chtel nejlevnejsi budu se zamerovat na uplne jine znacky a vyrobce. Jestli si myslis, ze kdyz koupis predrazeny original a ze s cenou roste kvalita tak ok.

Škoda díl = Varta, jen za 2x takovou cenu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, ale i tak se to jako aftermarket kupuje za úplně jiný ceny než za to chce VWAG.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...