Podzimní 25.sraz SKODAHOME v novém - 21.10.2017 v tradičním prostředí Triocampu Praha 8 / Více informací zde>>>
los pakos

Pískání při jízdě 1.2 TSI

213 příspěvků k tomuto tématu

Nemám pískání při jízdě -

- mám pískání  při volnoběhu na 700 ot./min.

Mám 14 dní Fabii combi 1.2 TSI 66 kW - vyrobeno 27.4.2017. Najeto zatím 900 km.

Moje pískání je úplně jiné, než všechna zde popsaná.

Nemám husí krk, ale normální hadičku. Nemám žádné rušivé zvuky od klimatizace ani nic podobného.

Moje pískání je vždy a pouze na volnoběh, když otáčky klesnou na 700. Motor  je před tím samozřejmě zahřátý.

Stačí se jemně dotknout plynu a pískání zmizí. Pak se otáčky pomalu vrací dolů a znovu to píská.

Stačí se zkusit rozjet bez plynu, otáčky se automaticky samy zvednou asi na 1000 a pískání zmizí.

Sešlápnu spojku, zastavím tím rozjezd, otáčky se vrátí na 700 a pískání je tam znovu.

Je úplně jedno zda stojím na semaforu, anebo vyhodím kvalt za jízdy. Pískání tam je. Samozřejmě hluk od kol to téměř přehluší, ale slyším to malinko i tak.

Není to nějak moc silné, že by to obtěžovalo a během jízdy  na volnoběh si to prostě nevšímám.

Když zvednu kapotu, tak nedokážu určit, odkud to vychází. No prostě jsem laik a slyším to někde uprostřed v motoru.

Má to někdo z Vás také, anebo jsem jediný ?

Děkuji za odpověď.

------------------------------

Doplnění 21.5.:     našel jsem 3 roky staré téma - Fabia II a Roomster.

Mám asi stejné pískání, jako řešili oni s výměnou vodní pumpy.

Nedokážu posoudit, zda je to ten samý problém, ale zvuk z vložených záznamů je opravdu podobný tomu mému pískání.

http://forum.skodahome.cz/topic/128242-pískání-na-volnoběh-12-tsi/

Nechápu , proč technici tenkrát měnili celou pumpu, když TPI se odvolávalo pouze na těsnící kroužek. 

Nechápu, jak po 3 letech existuje ještě nějaké nevychytané pískání.

Napište mi prosím Vaše postřehy a názory.

Děkuji.

 

Upraveno uživatelem lumire
Doplnění
0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

1.2 TSI ve Faii III a Fabii II/Roomsteru jsou dva uplně rozdílné motory...

0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Takže dnes jsem vyměnil ten husí krk a pískání je pryč, za to zase slyším jinej zvuk, při puštěné klimce jako by dva plíšky o sebe šolichaly, mám podezření na ložiska v kompresoru nebo něco v klimce protože když to vypnu tak to nešolichá. :(

Upraveno uživatelem Pitrsman
0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Neni to z vyparniku? Taky mi pri zapnuti klimy tak trochu "bubla" / "drnca" a pry je to vlastnost vyparniku :/

Upraveno uživatelem BrozikCZ
0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Je to možný, jako když vemu dvě mince a začnu je o sebe šolichat, takovej plíškovej zvuk. :)

0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Někdo to už na fóru psal, žeby to měl bylt klimakompresor. Taky mě to cvrliká

0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Klima kompresor bzučí jak tyristory v metru, ale necvrliká, to je něco jiného. Kovově cvaká/cvrliká vstřikování. 

 

1

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Píská mi to taky na volnoběh.Podle zvuku je to něco se vzduchem. Samozřejmě že bez puštěné klimatizace.Napadlo mě turbíčko a nebo pak asi blbost-vodní pumpa. Nezní mi to jako něco nepříjemného a už vůbec ne jako rozbitá součástka.Po polechtání plynu se tón zvýší a je fuč. Nahraju a zjistim místo, když se na to ještě nepřišlo....zní to jak 40tisíc otáček na zvonku lakovacího robota, což je asi totální blbost ale jako něco maličkého....nezakolísá to. Prostě to hraje jako když zmáčknete klávesu.

Upraveno uživatelem elvis78
0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Pred hromadou let mi  na FI HTP pri volnobehu piskal drazkovej remen.

 

Nejdriv mi vymenili vodni pumpu, pak se mnou pod natlakem nechali presvedcit na vymenu remenu a bylo po piskani. Zkus se mrknout na nej. Stacilo vzit kousek mydla a opatrne prilozit na hranu remenu. Na chvili byl klid. Asi to u tebe bude neco jinyho, ale proc to jednoduse nezkusit.

0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Vysoko frekvenční pískání při ustálené jízdě (50-60) jsem měl taky, znělo to jako od nějaké elektroniky (hlavně to měnilo frekvence a hlasitost). Po výměně hadice odvětrání palivového filtru (nebo co to je) je to pryč. Troufnu si říct, že rozdíl mezi tímto PÍSKÁNÍM a SVISTEM turba poznám. A tím bych to uzavřel.

Upraveno uživatelem mp390
1

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

@mikessb Téma jsem založil já a já taky říkám, že problém vyřešila výměna hadice k filtru s aktivním uhlím. Založ si svoje téma, kde píská turbo. Tečka.

0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Klid, právě jsem ho vyrazil.

0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Vidím, že panáček stačil ještě smazat svoje příspěvky, takže to tady ještě proberu.

0

Sdílet tento příspěvek


Odkaz na příspěvek
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

Vytvořit účet

Vytvořte si nový účet. Je to snadné!


Vytvořit nový účet

Přihlásit se

Máte již účet? Zde se přihlašte.


Přihlásit se

  • Podobné příspěvky

    • Od olympusc700uz@yahoo.com
      Fabia III hatchback DSG od 10/2016. Jazdi na nej 99% manzelka po meste. Najazdene ~ 5400km.
       
      Problem zacal v rezime S. Pri dobrzdovani ku krizovatke pocut pri radeni nadol skripot.
      Problem sa prejavuje nahodne a aj intenzita skripotu je rozna. Nastava napr. ak je S4 alebo S3, prichadzate ku krizovatke, zvolna zacnete brzdit, zrazu skripot.
      Zvuk tazko opisatelny ale nieco ako keby ste prechadzali po kovovom hrebeni, resp. ak to prirovnam k manualu, tak chcete preradit a nestlacite spojku, pocujete skripot
      ozubenych koliesok, celym autom zatrasie.
       
      Pri radeni nahor auto preraduje bez problemov bez skripotu v D aj S rezime.
       
      Uz to urobilo aj v D rezime ale v S je to skoro pravidelnost.
       
      Auto je aktualne v servise. Uvidime co z toho bude.
      -----------------------------
      PS1:
      Pre info a porovnanie:
      Rezim D - automat sa snazi jazdit na spotrebu, preraduje priliz rychlo a pri rel. nizkym otackach ~ 1400, niekedy aj menej, motor sa casto trapi. Na rovine to mozno az tak nevadi ale pri miernom sklone uz to poznat. Tu by mali inzinieri urobit zmenu firmveru a radit ~ okolo 2000 ot.
      Rezim S - opak D, radi az pri 3200-3400ot, motor reve ako pavian, na co je toto dobre? Opat inzinieri udelali chybu a S rezim by mal radit ~ 2500-2800 max.
      - toto Vam pri kupe nepovedia a pri skusobnej jazde som to akosi prehliadol.
       
      Ak sa zapne tempomat (v nasom pripade adaptivny), tak mam pocit, ze je jedno ci je D alebo S rezim.
      Auto si radi ako by bolo v D rezime a teda pri rel. nizkych otackach ako v D.
      Az ked sa vypne tempomat a mate S rezim, tak si preradi stupen aky mu "pasuje" k aktualnym otackam.
       
      PS2:
      Toto je uz nas druhy problem s F3 DSG.
      Prvy problem nastal ~ po 3 mesiacoch. Auto po vypnuti motora a zaradeni polohy P vypisovalo chybu, ze nemate zaradenu polohu P a nedalo sa zamknut.
      Ano, ak nemate zaradenu polohu P auto nezamknete, hoci mate zatiahnutu aj rucnu brzdu.
      V servise vymenili riadiacu jednotku DSG (malo by to byt nieco co je hned pod DSG pakou).
      Po vymene to prestalo aspon zatial ale LEDky, ktore podsvecuju pismena zaradenej polohy paky akosi jemne preblikuju.
      Uz si nepamatam ci povodne svietili stabilne.
       
      Dufam, ze som neodradil potencialnych kupcov DSG.
      Inak, ked to vsetko funguje je s tym radost jazdit.
       
    • Od wirer
      Vyhrievané trysky ostrekovačov
       
      Zoznam materiálu:
      – 5M0955986C – tryska (2x)
      – 8E0973202 – konektor (2x)
      – vodiče 4-5 m
      – poistka 7.5A, pozícia 34
      – pin do poistkovej skrinky
       
      Potrebné náradie:
      – Torx 20-25, gola/vidlicový/očkový kľúč 10 a 13
      – textilná izolačná páska
      – sťahovacie pásky
      – krimpovacie kliešte/kombinačky
      – teplovzdušná pištoľ + zmršťovacie bužírky
      – plochý skrutkovač
      – spájkovačka, cín, kalafónia
      – orezávací nôž
       
      Schéma zapojenia:

       
      Postup:
      Vyhrievané trysky sa osádzajú namiesto pôvodných trysiek – rozdiel je v tom, že majú v sebe špirálu a sú osadené konektorom pre pripojenie vodičov. Opäť existuje možno viacero variánt uchytenia a vedenia káblov, popíšem tú svoju.
       
         
       
      Pre jednoduchšiu manipuláciu a ťahanie káblov odporúčam demontovať koleso a demontovať plastový podbeh. V podbehu je 16 skrutiek vrátane tých, ktoré držia spodný ochranný kryt motora.
      Ďalej je nutné demontovať ramienka stieračov – plochým skrutkovačom plastové krytky a gola 13 povoliť. Demontovať plastový kryt pod stieračmi nad vodným kanálom vycvaknutím smerom hore. Možno existujú aj iné možnosti ako sa dostať z motorového priestoru do interiéru, ale ja som sa snažil držať originálu.
      Ak ide o starší ročník, môže mať z vnútornej strany protihlukovú izoláciu. Tú treba jednoducho demontovať povolením všetkých desiatich plastových poistiek.
      Káble sú ťahané súbežne s hadičkami ostrekovačov v prednej kapote, následne spodnou časťou pravého blatníka, vodným kanálom popod plast stieračov a cez gumovú priechodku do interiéru. Obe hadičky sú spojene, ľahko sa vyberajú von. Tak som si urobil prípravu – kábliky nechal trčať asi o 5 cm viac oproti koncu hadičky a omotával textilnou izolačnou páskou. Najprv jednu hadičku, potom druhú. V mieste stretu hadičiek sa mi stretávali aj vodiče. Tie som navzájom spájkoval a predĺžil o ďalšie asi 3 m (presnú dĺžku bohužiaľ poznačenú nemám). Spoj zaizolujte, opäť omotávajte textilnou izolačnou páskou až pokiaľ sa vám podarí. Ideálne na celom zväzku až do priestoru vodného kanálu. V mieste blatníka zo spodnej strany som použil zvyšok husieho krku z predošlej montáže a spevnil tak vodiče v málo chránenom mieste. Vodiče som upevňoval sťahovacími páskami k pôvodnému zväzku.
             
       
      Šikovné a tenké ruky si s tým hravo poradia, ja som musel demontovať mechanizmus stieračov a povoliť krycí čierny plech v motorovom priestore. Pomôže dielenská príručka. Dostaneme sa tak z pravej strany na stranu ľavú (v smere jazdy). Káble potrebujeme prestrčiť cez gumovú priechodku do interiéru – prerezávať som ju nechcel, využil som jeden z dvoch menších zaslepených prechodov. Odstrihnúť koniec, prestrčiť káble, zatesniť a zaizolovať. Použil som zmršťovaciu bužírku a sťahovaciu pásku pre poistenie.
       

       
      Po pretiahnutí vodičov do interiéru ostáva ich len zapojiť. Ukostrenie mám riešené cez káblové oko M6 a skrutkou s maticou na plechu po odstránení bočného plastového krytu pri otvorených dverách.
      Celý držiak poistiek vyskrutkujeme (2x Torx 20), vykloníme smerom dozadu pre lepší prístup. Odstránime z neho zadný plastový kryt, vytiahneme fialovú poistku a dostaneme sa k pinom. Plusový vodič je napájaný priamo cez poistku č.34. Mal som doma vhodný pin (číslo zistené nemám), preto som išiel originálnou cestou – zasunúť, zatlačiť späť poistku, nasadiť zadný kryt a osadiť na pôvodné miesto. Nezabudnite osadiť malú nožovú poistku s hodnotou 7.5 A. Fotiek mám trošku pomenej, tak hádam nebudete mať problémy.
       
       
       
      Pri tomto zapojení sa nič nenastavuje ani nekóduje. Citujem z manuálu:
       
      Na záver ostáva už len poskladať zvyšok rozobratého auta.
       
      Odkaz: https://wirer.php5.sk/vyhrievane-ostrekovace/
       
    • Od wirer
      Snímač (indikácia) nízkej hladiny ostrekovačov - návod
       
      Potrebný materiál:
      – 7M0919376 – čidlo
      – 7M0973202 – konektor
      – 7M0919382 – tesnenie
      – 6U0972505A – 2x pin do konektoru čidla (alebo 1x drôt s už nalisovanými dvoma pinmi – 000979133 EA)
      – N90358501 – 1x pin do konektora BCM jednotky
      – 8 mm očko na uzemnenie
      – vodiče (k BCM jednotke tak 2-4 m, na uzemnenie stačí bohate pol metra až meter)
      – husí krk
       

       
      Alebo si zohnať celú sadu, napr. z Aliexpress za necelých 17 eur.
       
       
       
      Potrebné náradie:
      – Torx 20-25, gola/vidlicový/očkový kľúč 10 a 13
      – textilná izolačná páska
      – sťahovacie pásky
      – vrták priemer 25, prípadné vŕtací stromček
      – orezávací nôž, pilník, nožnice
      – krimpovacie kliešte/kombinačky
      – teplovzdušná pištoť + zmršťovacie bužírky
      – plochý skrutkovač
       
      Postup:
      Pre osadenie samotného snímača je nutné vyvŕtať otvor do pôvodnej nádobky ostrekovačov, alebo si zohnať väčšiu variantu pre modely s oskrekovačmi svetiel. Začneme demontážov kolesa a demontážou plastového podbehu. V podbehu je 16 skrutiek vrátane tých, ktoré držia spodný ochranný kryt motora.
       
        
       
      Ďalej je nutné demontovať ramienka stieračov – plochým skrutkovačom plastové krytky a gola 13 povoliť. Demontovať plastový kryt pod stieračmi nad vodným kanálom vycvaknutím smerom hore. Možno existujú aj iné možnosti ako sa dostať z motorového priestoru do interiéru, ale ja som sa snažil držať originálu.
      Nádržka na ostrekovače je uchytená na dvoch maticiach (kľúč 10) a jednom plastovom držiaku s poistkou. Pre lepší prístup k prednej matici som vybral prednú hmlovku (dole mriežku, 2x Torx 20, vybrať hmlovku a odpojiť konektor – je to aj v návode na auto). Ak budete dieru vŕtať priamo na aute (prístup tam je), nie je nutné povoľovať a vyberať ani čerpadielko. Ak pôjdete cestou demontáže nádržky, nezabudnite ho vybrať von – vytiahnúť hore a vyklopiť smerom dozadu. Vyššie je ešte spona pre káblový zväzok, stačí potiahnúť a vyskočí. Hrdlo nádržky je iba nacvaknuté.
       
           
       
      Do nádržky je na vyznačené miesto nutné vyvŕtať otvor o priemere 25mm. Lepšie je začať s menším priemerom vrtáku a overiť tesnosť. Zvyšok dočistiť orezávacím nožom alebo pilníkom.
       
        
       
      Následne do diery osadíme tesnenie (O-krúžok), potom potrieme z vnútornej strany olejom alebo iným mazivom pre jednoduchšie osadenie snímača do vodorovnej polohy. Skontrolujeme tesnosť. Ak by niekde vznikol únik, utesníme silikónom. Svorkovnicu osadíme pinmi a káblikmi.
       
        
       
      Ja som objednával celý káblový zväzok, takže trochu menej roboty. Káble v mieste podbehu som schoval do tzv. husieho krku (elektrikárska plastová trubička) pre zväčšenie odolnosti, bohate postačí 50 cm (u mňa to vyšlo na 45 cm). Konce trubičky a prechody trubička-kábel sú omotané textilnou elektrikárskou páskou. Trčiace káble sú osobitne omotané opäť textilnou páskou, každý osobitne.
       
            
       
      Husí krk prichytíme k pôvodnému husiemu krku s hadičkami ostrekovačov, poslúžiť môže opäť textilná páska alebo sťahovacie pásky. Utesnenú nádržku s pripravenými káblami umiestnime späť na pôvodné miesto a prichytíme. Ukostrovací kábel vedieme k ukostrovaciemu bodmu v motorovom priestore (nie je nutné ho ťahať až do interiéru auta), na koniec zakrimujeme káblové oko M8 a priskrutkujeme.
       

       
      Druhý, o podstatne dlhší, kábel potrebujeme vyviesť až k BCM jednotke. Tá sa nachádza nad pákou otvárania prednej kapoty, teda pod prepínačom svetiel. Pre originál a čo najmenej nápadné riešenie odporúčam ísť okolo pôvodného káblového zväzku a omotať do textilnej pásky spolu s pôvodným zväzkom. Demontovať nádobku na chladiacu kvapalinu (2x Torx 20 tuším a ťahať ju smerom hore), odmotať istiacu pásku na plastovom držiaku káblového zväzku a postupne omotávať novou páskou ďalšiu vrstvu.
       
         
       
      Pokračujeme gumovou priechodkou v dolnej časti vodného kanála a opäť prichytiť k pôvodnému zväzku. Tu to už viditeľné voľným okom nie je, stačia sťahovacie pásky. Je to individuálne.
       
        
       
      Šikovné a tenké ruky si s tým hravo poradia, ja som musel demontovať mechanizmus stieračov a povoliť krycí čierny plech v motorovom priestore. Pomôže dielenská príručka. Dostaneme sa tak z pravej strany na stranu ľavú (v smere jazdy). Káble potrebujeme prestrčiť cez gumovú priechodku do interiéru – prerezávať som ju nechcel, využil som jeden z dvoch menších zaslepených prechodov. Odstrihnúť koniec, prestrčiť káble, zatesniť a zaizolovať. Použil som zmršťovaciu bužírku a sťahovaciu pásku pre poistenie.
       

       
      Ak ste sa dostali do interiéru, ostáva len zapojiť pin na správnu pozíciu. Pri modeloch Fabia III sa snímač napája na BCM jednotku, pri Fabia II a staršie modely Rapid vedie k budíkom (prístrojová doska).
      Pre jednoduchší prístup odporúčam vybrať BCM jednotku von. Svorkovnicu B (prostredná) je nutné „rozobrať“, teda dať z nej dole kryt, povoliť dve západky plochým skrutkovačom a vysunúť obe svorkovnice. Pin sa zapája do svetlo hnedej na pozíciu 14, číslovanie je slušne viditeľné. A ako sa hovorí, dvakrát pozeraj, raz pripája !
       
        
       
      Ostáva posledný diel skladačky, nastaviť, teda povoliť snímač cez diagnostiku.
       
      Kódovanie:
      – Modul 09 – Central Electronics
      – Coding 07 – Long Coding Calculator
      – Byte 14 – Bit 2 Washer Fluid Level Sensor installed – zaškrtnúť (z 0 na 1)
       

       
      Skontrolujeme funkčnosť celého zapojenia zapnutím zapaľovania ešte pred naliatím novej kvapaliny do nádobky ostrekovačov. Na budíkoch (maxidot) sa zobrazí hláška „Doplňte vodu do ostrekovačov!“ s príslušnou kontrolkou.
       
       
       
      Gratulujem, ostáva už len poskladať zvyšok rozobratého auta a netrápiť sa nutnosťou kontrolovať stav hladiny. Nedopátral som sa k hodnote, aká je minimálna výška hladiny. Odhadom 1 liter.
       
      V prípade nejasností sa kľudne pýtajte. Ak admin/moterátor uzná za vhodné, nech to presunie do sekcie Návody, kde mám aj ostatné svoje postupy. 
      Link pre prípadne zdieľanie: https://wirer.php5.sk/snimac-ostrekovace/
    • Od MRoom
      Prodám nové nepoužité vkládané textilní koberce pro Škoda Fabia 3. Nepoužité příslušenství nového vozu, pouze 1 sada (4 ks koberců).
    • Od zefl
      Ahoj, 
       
      mam fabii 1.2 TSI 81kW a zacinam pocitovat narust otacek, tam kde spina turbo a pak pokles je to viditelne i na otackomeru. Pocit je to takovy jakoby klouzala spojka, je to nekde na hranici 1800 otacek.
       
      Nevim cim to muze byt auto ma najeto 25t akorat pred prvni garancni prohlidkou. 
       
      Stava se to vice lidem vite cim to muze byt na co se mam v servisu pripravit ?
       
      Dnes dokonce na dalnici v cca 120 pri sepnuti tempomatu na 130 auto zacalo zrychlovat a najednou zakolisani otacek vypnulo tempomat stalo se to asi cca 3x za sebou.
       
       
      Pridavam video.
      2017-03-21_08_45_09.mov