Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 11/20/17 ve všech sekcích
-
Clinte, ne jen svoboda řízení, bohužel. Ten Klaus, ač jsem ho nemusel, měl tehdá s tou posranou EU pravdu, bohužel až teď dochází na jeho slova. PROMIŇ VÁCLAVE, ŽE JSEM TI KŘIVDIL.6 bodů
-
Technicky vzato SS systém hodně zatěžuje motor. Někdo by namítnul, že je k tomu účelu motor posílen, včetně altíku a astartéru. Nicméně stejně je tam vyšší zatížení těmy starty a technicky založenému člověku to vadí, protože má auto rád a přínos na spotřebě je téměř nulový. Celé to automobilky vymyslely kvůli testu emisí na zkušebně. 1) při startu motoru není ještě tlak oleje, tekže se motor více či méně první vteřinu po startu nemaže 2) ona absence mazání bezprostředně po startu vadí víc než motoru - turbodmychadlu 2) kdo má SS systém a řetězový rozvod, tento start řetězu nesvědčí, stejně tak napínáku a vodícím lištám. Kdo má řemen místo řetězu je na tom lépe. 3) vysoká zátěž baterie 4) častějsí poklesy napětí nemají rády řídící jednostky a elektronika vůbec 5) Při startu se nejvíce namáhají i ložiska na klice, ojnici .... 6) SS systém klidně vypne i horký motor po vyšším výkonu. Daleko lepší z hlediska tepelného nmáhání turba, hlavy.... je lepší nechat motor tu chvíli běžet a nevytvářet teplotní přechodové děje navíc 7) Několikrát se mi stalo, že jsem pustil na vteřinu spojku a SSák motor vypnul. V mžiku ho zase nastartoval. To je prostě zvěrstvo. Někdo může namítat, že je mu to jedno, že má auto na 150000km. Taky názor a správný. Sám p. Rušaj píše, že to neřeší a nechává motor systémem vypínat. My to zase neřešíme a necháváme ho v chodu.... :-) Osobně auto i 5x denně startuji protože musím. To je přes 800 startů za rok. Někdo jena tom nještě hůř... Tak proč motor ještě navíc zbxytečně zatěžovat nějakým SSsákem??5 bodů
-
5 bodů
-
Moje zkušenosti raději vynech, protože moje další auto bude jisto jistě opět Škodovka4 body
-
Tak, teď čtu SM a hned se musím naštvat - eurofašisti v europarlamentu chtějí zavést povinně pro všechna nová auta systém udržování auta v pruhu, automatické brzdění, systém pro přizpůsobení rychlosti (asi adaptivní tempomat???) atd... A to všechno prý v blíže nespecifikované blízké době.4 body
-
Nj svoboda řízení začíná jít do prdele.. Musíme si držet naše auta co to půjde :-D3 body
-
Změny k 16.11. Citigo základní ceny výbav a motorizací zůstávají stejné, zvyšují se ovšem ceny paketů: Active Plus, Multimedia a Comfort zdražují o 500Kč Ambition Plus a Style Plus o 1 000Kč Monte Carlo Plus o 300Kč zdražení rezervního kola o 200Kč sunsetu o 1 100Kč výškově nastavitelného sedadla spolujezdce o 300Kč vyhřívaných předních sedadel o 700Kč Climatronicu o 900Kč zadních parkovacích senzorů o 200Kč tempomatu o 400Kč zadní repro o 300Kč litých kol pro výbavy Active a Ambition o 1200Kč zdražení barev bílá Candy, zelená Kiwi a červená Tornado o 200Kč metalické barvy o 600Kč Superb zdražení výbava Active benzinové motory o 16 000Kč naftové motory o 20 000Kč výbava Ambition benzinové motory o 17 000Kč naftové motory o 23 000Kč výbava Style a Laurin & Klement benzinové motory o 24 000Kč naftové motory o 30 000Kč výbava Sportline benzinové motory o 27 000Kč naftové motory o 33 000Kč není dostupný paket Style Plus do základní výbavy přibývá u všech výbavových stupňů Driver Alert - vyhodnocování únavy řidiče, dosud za 900Kč (pakety obsahující tento prvek zlevněny o 700Kč) asistent rozjezdu do kopce nově i pro verze s manuální převodovkou (dosud za 2 100Kč) pro verzi Laurin&Klement hlídání mrtvého úhlu vrací se Sunset pro verzi Style a Sportline adaptivní tempomat do 160km/h příplatek za verzi do 210km/h klesá na 7 200Kč pro L&K nově k dispozici 19ti palcová kola, vysoce leštěná, za lidových 34 400Kč z Chrompaketu původně za 53 900Kč tato kola odpadají a cena klesá na 20 900Kč zdražení barev bez příplatku modrá Energy, která nahrazuje Pacific bílá Candy zdražena o 200Kč bílá Laser zdražena o 400Kč metalické barvy o 600Kč červená Velvet a zvláštní lakování zůstávají na stejných cenách2 body
-
Při testu z bezpečnosti práce na otázku: "Jaké kroky podniknete při požáru?" odpověď "Kurva velké" nebude asi patřit mezi nejšťastnější, co?2 body
-
No vidíš, kromě Felicie (a snad současné OII FL) je to u mě naprosto opačně. Další škodovky (doma i v práci) a jedna větší šmejd než druhá. Tož tak.2 body
-
z diskuze článku: problém právě bude ve fanatismu milovníků škodovek, kteří tvrdí jak jsou to jediná dokonalá auta že co koliv z Francie, Itálie, Japonska nebo i Německa (Ford, Opel..) sou naprosté vraky a to pak i někdo nezaujatý, kdo škodovku uznává jako naprosto srovnatelného výrobce dobrých aut, přivede k tomu že začne mít ke škodovce odpor...2 body
-
2 body
-
2 body
-
2 body
-
2 body
-
Dobrý den, mám dotaz: je termospínač ventilátorů chlazení nezávislý na čidlu teploty chladící kapaliny? co jsem se vrátil z dovolené na Slovensku (hornatý terén) mě zlobí oba. Čidlo je pravděpodobně špatné,teploměr ukazuje někdy 50, jindy 70, občas se vyšplhá na 90 stupňu. Něco podobného se mi už cca před dvěma roky stalo a je mi trošku divné, že by životnost tohoto dílu byla tak nízká. Co mne ale zaráží je, že když vůz stojí na volnoběh, téměř vždy se mi spustí ventilátory chladiče, ať teploměr indikuje jakoukoli teplotu. Většinou, když zhasnu motor, vypnou se i ventilátory, někdy ale běží nezávisle. Mám obavu, mimo jiné, že mi vybijí baterii a já už nenastartuji. Poradí prosím někdo? Děkuji.1 bod
-
Ještě doplnění - Superb od uvedení v březnu 2015 zdražil v rozmezí 57-74 tis. Kč. Osobně bych čekal nejvýraznější zdražení u Kokodáku a ono ne.1 bod
-
Heini, jo tak to se stane hned. Přijedu na semafor a skočí červená. Dobře, nechám SS vypnout motor a čekám. koukám na semafor, sleduju okolí. Skočí oranž, šlapu na spojku a..nic! Kouknu na palubovku a tam nápis - startujte manuálně. No děkuju, SS se nějak rozhodl že dál už ne a v tichosti se vypnul.1 bod
-
Jak jste tady psali o SUV a crossoverech - já ty populární monstra už chápu, protože podle teorie lidí kolem mě se auta kupují na kila a objem kufru. Takže čím větší krám za dobré peníze, tím líp. Velikost a mohutnost přece ukazuje tu hodnotu, i když po technické stránce je to totální sranec.. DEMENCE!1 bod
-
Když se podíváš do kontaktů, zjistíš, že je to stejná firma, stejná adresa, e-mail a telefon.1 bod
-
Poslední moje Škodovka byla Octavia 1,8 T SLX a měl jsem velké štěstí že jsem nepokračoval s O2 LK 1,8 TSI , kterou jsem skoro objednal. Jenže kvalita motoru byla již tragická jak ukázala budoucnost. Takže štěstí že jsem včas opustil Koncern a dodnes nelituju ani po devíti letech. Nyní Škoda pro mě nemá vhodný motor, jednak končí u dvou litrů a nemá šestiválec. Taky kvalita a vyřizování reklamací je na bídné úrovni a jinde jsem poznal daleko lepší zkušenost.1 bod
-
Zdravim i ked som majtelom ineho modelu škoda ale motor je 1,0tsi pridam vam aj sem neake zozbierane info 16648.pdf1 bod
-
Ano, pokud bude čtení značek, není problém lane asistenta aktivovat. Doba trvání - necelá hodina ve Strakonicích.1 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
Pawouku naprosto s tebou souhlasim. Jsem rád že nejsem jediný s tímto názorem. "Budiž nám naše motoristická víra útěchou Bratři."1 bod
-
Znovu opakuji: Musí se upravit přes diagnostiku osvětlení SPZ na LED, nebo zcela vypnout kontrolu žárovek pro osvětlení SPZ. Všechny, naprosto všechny LEDky budou hlásit chybu.1 bod
-
1 bod
-
Před nějakým časem jsem psal, že jsem objednal zadní čtecí lampičky přímo s integrovanými LED (https://www.aliexpress.com/item/High-Quality-Rear-Interior-Dome-Light-Lamp-Inside-Ceiling-Reading-Light-For-VW-Golf-Passat-Beetle/32798749355.html). Teď jsem se dostal k instalaci. Pár poznatků: Odstín plastu lampiček, které mi přišly, je mírně odlišný (ale po nainstalování to není žádný problém a mírně odlišná barva vůbec neruší, jak jsem se bál po prvotním vybalení). Kovový háček je trochu jinak tvarovaný. Na jedné straně mi lampička držela dobře, na druhé moc ne. Tak jsem se pokusil háček trochu lépe vytvarovat, ale.... stalo se to, co mnohým ostatním - zlomil jsem ho :-D Každopádně náhrada, kterou jsem si udělal z háčku na obrázky (z nejbližšího hobbymarketu), přesně jako si udělali někteří ostatní, funguje lépe, než původní háček ;-) S výsledkem jsem spokojený - krásná bílá barva - ladí s barvou LED, které do předních lampiček dříve v tomto tématu doporučoval @wirer, a světla je nyní vzadu o hodně, hodně, více.1 bod
-
JJ Sv.Kateřina, taková malebná dědinka v údolí kolem řeky Svitavy mezi Blanskem a Lipůvkou. Tama jezdím dost často, hlavně v pondělí, kdy bývá státovka zasekaná . Tak dej včas vědět prosím, toto by mohlo lehce klapnout1 bod
-
Také mám nejeto podobně, 8100km, spotřeba podle tankování vždy "do plné" k dnešku 6,22 l/100km (1,2 81kW). Krátké trasy denně do práce, dálnice kolem 120km/h (při předjíždění i více...), mimo dálnici podle provozu 90-100km/h. Kupodivu je to o drobet méně než 1,2 63kW v lehčím Roomstru a o dost méně, než v témže 1,4 63kW. Jo a "štart štop" vypínám také...1 bod
-
Blahopřeji k lehké noze :-). Na SS automatické vypínání tam mám malou krabičku - schéma mohu zaslat.1 bod
-
Úžasné - předpokládám že se nejezdí po dálnici. Manuál nebo Automat?1 bod
-
tak dnes jsem nechal přepisovat Andělu (F I) na dceru a slíbil jsem jí, že nechám přeměřit tlaky, aby věděla, jestli má ještě smysl s autem pak v létě, kdy končí STK) ještě něco dál podnikat a myslím, že ač žádné symptomy zatím nemám (volnoběh klidný, olej nežere), nemá smysl už do ní investovat v podobě lambd, EGR, katu jen pro zajímavost měření z června 2014, kdy měla 281 600km měření z dneška, kdy má 361 100km1 bod
-
Ferdo25, potvrdila se tvá slova. Díky za nakopnutí, byl jsem moc měkkej. Napsal jsem jim pak něco v tom smyslu, že je jejich návrh nedostačující a že si to můžeme vysvětlovat u soudu. No a přišla odpověd, že vadné lišty odstraní bezplatně... Takže se na ně musí drsně a nenechat se...1 bod
-
Nesetkal se někdo s tímto velice zvláštním kovovým rachocením (rezonancí) viz video v odkazu. Standardně to dělá až po zahřátí motoru (oleje). Nevím, jestli se někde něco uvolnilo, nebo je motor v posledním tažení (1.2 TSI 81 kW). Dělá to ve chvíli, kdy nedochází k akceleraci, vždy po uvolnění plynového pedálu a ve chvíli kdy otáčky padají dolů (mezi 3000 - 1900 ot./min.) Nad ani pod tímto rozmezím otáček to nedělá. Zvuk vychází z oblasti před spolujezdcem. Začalo se to postupně zhoršovat po překročení 29 tis. km, aktuálně najeto něco málo přes 30 tis. Nějaký tip? Až s tím přijedu do servisu, tak to zrovna určitě nebude dělat :-) https://www.youtube.com/watch?v=N6b0AbWJa9U&feature=youtu.be1 bod
-
Vůbec bych žádnou clonu neřešil. Citigo se velmi rychle zahřívá. A souhlasím s tím, že nejvíce studeného vzduchu jde otvory v nárazníku a pokud není kryt pod motorem, tak ze spodu.1 bod
-
A má to vůbec nějaký smysl ? Větší smysl by to dávalo kdyby se zakryla spodní část. Podle mě krávovina, tohle není Škoda 120.1 bod
-
Mě měnili těsnění na levých a přelepovali na pravých předních dveřích, protože se posouvalo. Technik koukl na lišty a konstatoval, že jsou v předu odstate nebo co, a ze se meni taky. Pak jsem ani vlastně nekoumal jestli jsou fakt vyměněné. Podle mě je to na výměnu. S kvalitou, teda spíš nekvalitou dílů souhlasim. Je to SMUTNÉ. Pověst si ŠA pokazí rychle. Získat ji pak ještě někdy zpět bude obtížné a určitě dražší než co na nás teď vydělají. Ale to už tam tihleti nyní klepoucí si na prsa a rádoby manageri dávno nebudou. Jedou trochu podle hesla “po nás potopa”.1 bod
-
Chci se zeptat zdali nepozoruje někdo něco podobného či je to normální. Všiml jsem si když jsem měl vypnuté rádio, že se mi z motoru ozývá takový jakoby kovový cvrkot když je auto v zátahu. Jakmile pustím plyn, utichne. Nejvíce je to slyšet při nižších rychlostních stupních 1,2 a 3.1 bod
-
1 bod
-
Tak na na obale servisnej mam napisane, ze ŠA doporučuje castrol a v showroome, kde som auto kupil resp. v ich servise davaju shell. Pokial kupis normalnu znamu znacku oleja vid castrol, shell, mobil1, BP, valvoline, total a pod. a hlavne dodrzis normu a viskozitu, nic nepokazis. Zasadne by som nekupol ziadne lidl, tesco a kaufland oleje. Mozno su dobre a mozno nie. a myslim ze to je velky risk tam cpat nieco nezname.1 bod
-
12000km, dlouhodobá spotřeba od března 6.7l. Klimatizace, 3000km s velkou rakví; ale hodně dojíždím a brzdím motorem jak to jen jde1 bod
-
Zajímavá úvaha o těch rozměrech pneu (zimní/letní) vs. spotřeba. Vlastně, i kdyby to tak bylo, tak je spotřeba u našeho Yeti r.v. 09 +- vlastně stejná, cca 6,4-6,5 zima/léto v průměru, což jde. Nikdy jsem, ale neměřil faktickou spotřebu vyjetím benzínu z plné do prázdné nádrže, tam je možná rozdíl oproti PC. Ale i tak dobrý, co se týče spotřeby. Má někdo se stejným rozměrem pneu (zimní/letní) na 16 nebo 17 opravdu velký rozdíl spotřeby v létě a v zimě nebo to máte podobně +- jako u našeho Yetíka, jenom pro zajímavost.1 bod
-
Obvod kola 215/60 R16 je 2087,2mm, obvod kola 205/55 R16 je 1985,1mm. Merice jsou kalibrovany na letni pneu, tedy na 1000m udela kolo na letnim pneu cca 479,11 otacky. Na zimnich pneu pri tom samem poctu otacek ujede kolo ale jen asi 951m. Tedy pri jistem zaokrouhleni meric na zimnich pneu ukazuje spotrebu ne na 100km, ale na 95km... Vysledek merice na zimnich pneu tedy musis vynasobit cislem 100/95, tedy asi 1,053... Samozrejme vypocet je jen orientacni, nebere v potaz zataceni kol, prokluz kol, odpor snehu,... (je tedy presne platny pouze pri prime jizde po suchem asfaltu). Kdyz to vztahnu na pripad synka.morava, realna spotreba jeho posledni cesty byla spis 4,6*1,053==4,9l/100km. Coz je porad krasne cislo... Ja mam 1,2tsi 77kW (rv. 2009), dlouhodobou spotrebu mam tak 5,8-5,9 (vetsinou vic lidi v aute), ale pri plne nalozenem aute (4lidi, pes, morce, plnej kufr a 4 kola na strese) jsem jel i za 8,5. A to nejezdim dalnice, jen okresky. Takze synek.morava ma muj obdiv, ja bych stejnou cestu jel s vyssi spotrebou (a to jsem klidny ridic). Ale je pravda, ze radilka razeni neposloucham a drzim motor nekde v rozmezi 1800-2500ot/min (takze nastavaji i situace, kdy mam zarazeno o dva stupne niz nez radi radilek). Az bude v lete cas, poprosim synka.morava, at mi da kurz spravne jizdy s tsi motorem :-)1 bod
-
V zimě na mých zimních cca 6,1-3 průměr, v létě cca 6,4-6,6 max dle stylu jízdy, nyní ovšem v zimě 6,6l, ale to přisuzuju hlavně tomu nosiči lyží (letos jej nesundávám jako roky předtím), ale i tak si myslím, že je to dobrý. S dětma bez klimatizace v létě moc nelze jezdit, nejezdím na co nejnižší spotřebu, ale myslím, že jezdím, tak aby to vyhovovalo autu i mě, resp. osazenstvu v autě. V létě je znát, že kola vozím na tažném a ne na střeše. Jsou samozřejmě jízdy, kdy jedeme kolem 5 l, ale i jízdy, kdy jedeme přes 7 l. Např. studený motor a jet do města do kolony, to se asi nedá nepočítat, tam spotřeba je nesmysl měřit.1 bod
-
Dnes instalovány LED žárovky LED žárovka BAU15S oranžová 12SMD Samsung + 3W Osram 10-30V 2x 286 Kč (572 Kč celkem) obj.č.: 95C-BAU15S-3ora http://www.svetzarovek.eu/p-23358/k-188/led-zarovka-bau15s-oranzova-12smd-samsung-3w-osram-10-30v LED žárovka BA15S bílá 12SMD Samsung + 3W Osram 10-30V 2x 254 Kč (508 Kč celkem) obj.č.: 95C-BA15S-3 http://www.svetzarovek.eu/p-23353/k-48/led-zarovka-ba15s-bila-12smd-samsung-3w-osram-10-30v Zatím zkoušeno na stojícím autě, zdá se, že chyba žárovky se negeneruje. Světelný tok, dle pozorování za dne, odpovídá původní žárovce.1 bod