Přejít na obsah

Hlavní panel

  1. Joscer

    Joscer

    Uživatel


    • Body

      8

    • Počet příspěvků

      524


  2. Ondra16V

    Ondra16V

    Moderátor


    • Body

      5

    • Počet příspěvků

      15 130


  3. omicron

    omicron

    Uživatel


    • Body

      5

    • Počet příspěvků

      1 903


  4. Josef Krištof

    Josef Krištof

    Uživatel


    • Body

      5

    • Počet příspěvků

      57


Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 25.1.2019 ve všech sekcích

  1. Tak to se jej netýká, jedná se totiž o auta a ne kinderkárky.
    2 body
  2. Expirace už neplatí. Důležitý je obsah a aby nebyla nějak poškozená = např. plná vody.
    1 bod
  3. tak podle mě to můžou být věci co jsi říkal, s tím že kroužky ze dvou důvodů: -Zakarbonovaný kroužky (odkarbonizovat) -Unavený kroužky, který už věkem nepruží jak mají (generálka s výměnou) -PCV (zkusit půjčit PCV od někoho jinýho, nebo rovnou preventivně vyměnit, po 200tkm už stejně bude ta membrána v něm mrtvá) -gufera ventilů (tohle netuším jak otestovat, řešil bych vylučovací metodou po opravě toho zbytku). -nějakej únik okolo motoru, netěsnost nějaké trubky, olejové vany? Je motor někde mokrej? Jak bych to řešil já: vyměnil PCV automaticky, udělat proplach motoru BG EPR - v návodu je, že to má běžet půl hodiny, nechal bych klidně aspoň dvě hodiny bublat na volnoběh. Během proplachu a po něm s autem nejezdit, ale rovnou vyměnit olej, klidně nechat 5w-40. 5W50 bez proplachu neřeší příčinu, jen zmenšuje díru v lodi. Pokud to i po tomhle bude dál žrát podobně extrémně, tak máš buď vadný kroužky, nebo ty gufera a bez rozborky motoru se neobejdeš. Každopádně pokud postup výše nepomůže, tak bych auto odstavil a dál s ním nejezdil, protože ten olej se usazuje v katalyzátoru a taky ti od něj může shořet auto i s tebou uvnitř.
    1 bod
  4. Když vidím jaký druh nečlověka dostává řidičák a jak jsou někteří v dnešním hustém provozu schopný přemýšlet, tak argumentovat ohrožování ostatních účastníků provozu neatestovanými značkovými LED žárovkami od philipsu mi přijde jako bych jsi odmítal jít pod RTG kvůli zlomenině ale dál by jsi klidně pracoval v uranovém dolu bez ochranných prostředků... Po tolika letech na silnici mě z automobilo přepravy nedostali zácpy ty bych zkousnul, ale právě lidi co mají platné řidičáky. Když můžu radši jedu vlakem, protože se bojím těch individuí na silnicích co si myslí že všechno ví a dálnice patří jim, pokaždé když vjíždím do provozu osobním vozem, opravdu dostávám úzkost a bojím se o život a je to rok od roku horší.
    1 bod
  5. Po cca 20000 km: - nejčastěji využívám otáčky 2100 - 3500 - 6. st. používám jen na dálnicích, rychlostních komunikacích (na okreskách I. třídy jen při řídkém provozu) - pokud řadím 6. st. musím jet alespoň 110 km/h - pokud se jede v klidu do 110 km/h motor se cítí lépe na 5. st. a spotřeba je stejná jako na 6. st. (dlouhodobě mám 5,6) - pod 2100 ot./min motor nedusím, duní a nemá kW ani Nm (při koupi mě prodejce upozorňoval, ať motor zbytečně nepodtáčím) - na ukazatel řazení a sbírání zelených lístečků kašlu, řídím se sluchem a pocitem
    1 bod
  6. no ja mam tieto,tu na fore som nasiel link https://www.aliexpress.com/item/2x-T15-LED-Wedge-Bulb-W16W-Led-Lamp-Light-Canbus-921-912-1000LM-Automobiles-Backup-Reverse/32845142659.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.27424c4delhzwF
    1 bod
  7. 1.4 TDI měla 7q se suchými spojkami do 250Nm. Nicméně novou převodovku asi nemá cenově smysl kupovat, leda by se povedla sehnat někde jetá, tam to chce zjistit přesný typ a ty se dají sehnat už za rozumné peníze: https://www.mihocar.cz/hledani?query=DSG+7-rychlostní EDIT: tady mají přímo na 1.4 TDI, cena je 25 800 Kč/ks https://www.mihocar.cz/prevodovka-qja-7a-dsg-skoda-fabia-iii-6v0-1-4-tdi-0cg301103b-7-rychlostni-automaticka/d-117235
    1 bod
  8. Len kratko. Cas prijazdu Kosice - Bratislava sa s pouzitim aj bez pouzitia dopravnych info online lisi oproti realite podla predpisov o 1hod 50min. Pre mna je cele skoda riesenie nepouzitelne, preto ho nepouzivam. Je mozne, ze niekomu to staci, ale zial stale vyhrava Waze, ktory je zadarmo. cela tato tema uz ale nema s virtual cockpitom nic spolocne.
    1 bod
  9. Nevím co to tu řešíte. Za rok najedu přes 35000km a žádnou kolonu nepotkám. Jestli to nebude tím, že vás ty navigace voděj všechny na jedno místo?
    1 bod
  10. Když už se to tu rozjelo, tak přidám jeden odkaz z porovnání včetně čísel na přesně definované trase od různých systémů: https://autobible.euro.cz/srovnavaci-test-navigaci-lepsi-aplikace-vestaveny-system-nejlevnejsi-model-trhu/
    1 bod
  11. Zkus neřešit věk a historii nějakých přežitých technologií, odprosti se od názoru na diskutující a zaměř se na realitu a současnost těch technologií. Jezdíš každý den v kolonách? Jde ti hlavně o čas a chceš být v cíli co nejrychleji? Porovnával jsi někdy zabudovanou navigaci s online daty s Waze přes opravdu těžko odhadnutelná místa s kolonami a hustým provozem? Pokud ano, pojďme o tom diskutovat. Pokud ne, nemá smysl se dál bavit. Nikomu přece tu technologii nikdo nebere, používatejte ji, buďte spokojení. Každý má přece právo na vlastní názor.
    1 bod
  12. Nevím .. nikdy jsem se s tímto chováním nesetkal. ani s trafficem, ani bez trafficu. takže nedovedu posoudit. Jo, je pravda, ze jsem schopen do cíle dojet cca o půl hodky dřív, než říká navigace (na trase cca 250 - 300 km), ale nepovažuji za problém. ale to vím, to se nemění - to je konstatní "chyba" vycházející z tohom, že jezdím prostě rychleji, než počítá navigace. jinak ok.
    1 bod
  13. No nevím kolik je ti let a jaké máš zkušenosti s GPS autonavigacemi, já jsem začínal už u prvních TomTomů (nepočítaje US epizodu na konci 90.let, kdy jsem měl v autě americkou DeLorme navigaci s daty na CD v laptopu na sedačce spolujezdce ). A právě k TomTomovi jsem mě připojený externí RDS-TMC přijímač, a samozřejmě to oficiálně chodilo i na ČRo. Ještě nějaké doma někde budu mít, měl jsem jich několik v rámci nějaké akce. A samozřejmě v předchozím Columbusu v O2FL dopravní info fungovaly také přes RDS-TMC, a opravdu fungovaly. O kvalitě a přesnosti RDS-TMC info tam dodávaných nemluvě, je jasné, že jak je něco zadarmo, tak to nefunguje, viz to národní středisko dopravních informací v Ostravě, které to mělo také krmit, to je pomalu na zavření :-(
    1 bod
  14. Já jsem radši v cíli nejdřív co je to možné.... Pokud nemáš přesně čas dojezdu, jak můžeš porovnat tuhle trasu s jinou variantou ktero počítáš? nejde o vzdálenost, ale o čas. takže pokud existuje trasa která má 17km a druhá která má 26km, jak by to mohla navigace porovnat když nemá ani jeden příjezdní čas dobře? to by musela mít u obou tu odchylku nikoliv procentní, ale konstatní (5 minut na každou trasu) aby mohla určitě která je rychlejší. a jsem si jist že toto nenastává. takže nesouhlasím že by to byly dvě různé věci..
    1 bod
  15. ale samozřejmě, že začlo. JSDI bylo oficiální kanál, totéž TIC. to, že to i tak bylo. naprd - je věc druhá.
    1 bod
  16. Jezdím v praze, a kolony (a zhuštění v provozu) zobrazuje navigace s přesností na desítky metrů... až na výjimky. Nikdy se i nestalo, že by mě navigace na objíždce tahala do kolony. jinak mícháš dvě věci dohromady - kvalitu dopravních informací, a to, jak navigace počítá čas v cíli. Nutno dodat, že čas v cíli škodovácká navigace odhaduje dost pesimisticky - ale to nesouvisí ani tak s dopravními informacemi, ale o tom, že na na řadě silnic (v husté městské zástavbě) počítá s docela nízkými průměrnými rychlostmi. na normálních. silnicích a dálnicich kalkuluje časy vcelku ok. za mě - jsem radši, když budu v cíli dřív, než říká navigace, než když navigace bude zbytečně optimistická.
    1 bod
  17. Odkazy máš na první stránce Twix 2v1. Mám je taky a svítí velmi dobře.
    1 bod
  18. Mohu potvrdit, je třeba mít ale zaplacený Škoda Connect, což někteří nechápu, že za takové kvalitní data se platí. S WAZE neporovnatelné, tím myslím, že je WAZE horší, obsahuje ze svého komunitního principu často řadu neověřitelných závadných a neplatných dat od uživatelů, zcela nepoužitelné jsou v ČR RDS-TMC dopravní informace, pokud to ještě vůbec funguje. Neaktuální, nepřesné, zpožděné...
    1 bod
  19. No nakonec jsem je objednal také v Ali. Už jsou na cestě, takže uvidím až přijdou. Hlavně ty couvačky mě vadí, že málo svítí. Hodně jezdím za tmy a musím couvat a tak doufám, že se to zlepší.
    1 bod
  20. @Sabiza pokud se týká nové převodovky, tak se cena špatně sděluje, protože v Etce jen těch převodovek několik, musel bych znát přesně značení a to je stli 6-ti nebo 7-mi stupňová, protože nevím z hlavy, kolk stupňů měla DSG pro 1,4 TDI, ale orientačně cena nové mezi cca 150-200 tisíc.
    1 bod
  21. ohledně kvality dat o provozu - jsem dlouholetý uživatel navigací s "živým provozem", a to, co nabízí škodovka ve svých navigacích řadím mezi to nejlepší, co je na trhu (lepší, než sygic, tomtom, garmin, na srovnatelné úrovni jako garmin mapy). waze nepoužívám (a nepoužíval jsem), takže s ním srovnat nemohu. kolony i zahuštění provozu sedí s realitou v naprosté většině případů.
    1 bod
  22. Pánové jestli můžu jeden poznatek :) ledky od Osramu vydrží opravdu hodně, takže pokud někdo říká, že ne byl to vadný kus (což se dneska stane). Ovšem svítivost není tak výborná jako u "čínských" ledek. Já měl v autě Osram, ale nakonec jsem je vyměnil za Ali a v autě jsou téměř rok ;)
    1 bod
  23. @ghost7 zkus tuto je odemčená Carista_v3.8+beta-23.apk
    1 bod
  24. @Jan R.vyjímečně s tebou souhlasím a to konkrétně s těmi Daciemi ? Jinak co se týká Astry, tak tu jsem si zkoušel konfigurovat když jsem vybíral nové auto před 3 rokama. A cenově jsem se dostal zhruba stejně jako teď se Scalou. Pro mě je totiž základní ceníková hodnota nepodstatná, podstatná je konečná cena po přidání prvků, které bych v novém autě chtěl. Ale už tenkrát jsem se oplovských motorů a zejména turbobenzínů poněkud bál, vůbec jsem do té doby jejich motory nijak nestudoval a bohužel se mé obavy aji v případě těch s turbem potvrdily. Ta spolehlivost oproti škodováckýmu tříhrnku není moc veselá.
    1 bod
  25. Tak chtějí ji řadit do nižší střední třídy, hlavně rozvorem a tam jsou : http://portal.sda-cia.cz/stat.php?n#rok=2018&mesic=12&kat=OA&vyb=seg&upr=seg_nizsi_stredni&obd=m&jine=false&lang=CZ&str=nova Logan, Sandero je jako Fabia a i ty jsou zpracováním, výbavou, jízdními vlastnostmi proti Fabii3 o x-let zpátky :D
    1 bod
  26. 6V0 823 707 6V0 823 735 Objednat zatím nejde...
    1 bod
  27. Podle NEDC mají oba uváděnou kombinovanou spotřebu 5,0, podle WLTP má 1.0 TSI 5,250 - 6,304 a 1.5 TSI 5,694 - 6,936.
    1 bod
  28. Po dvaceti letech s Octaviemi mám první zimu S3, předokolku. Bydlím na horách. A že jsme tu měli minulý týden přes 70cm sněhu. Pneu mám nové Conti, 16", 215 šířka, typ teď od stolu nevím. Rozjezd na velmi kluzkém povrchu je horší, než na O3. Souhlas. Ale to auto je proti O3 v základu o 300kg těžší!! a to je sakra znát. A stejně, jak znát je to při rozjezdu, tak stejně znát je to i při jízdě. Oproti O3 to jede na sněhu jako tank, výborně drží stopu v zatáčkách (samozřejmě s rozmyslem). Pro nejhorší případ mám v kufru řetězy, při běžném ježdění i tady na horách, kde je v podstatě pořád vyhrnuto 4x4 nepotřebuji ( měl jsem O1 a první O2). Jediný okamžik, kdy bych využil je naopak léto, pokud táhnu karavan a dostanu se do extrémní situace "blátivé" cesty, výjezd po mokrém asfaltu/kostkách do prudkého kopečku. Jinak z jiného soudku. Dnes jsem byl medvěd, kterého vezl do Brna jeden můj kolega a zpět druhý. Oba O3 2,0 4x4. Jeden 17" pneu, druhý 16". Jízda na 16" byla o tolik pohodlnější. Honza
    1 bod
  29. @rayx moje zivotne kredo je: je lepsie raz v diagnostike skusit ako stokrat s VAGinalnym áftrsejlsom volat.
    1 bod
  30. To víš, místní všem dobře známé hate firmy spoléhají na to, že většina čtenářů tohoto tématu nebude slídit po netu a detailně porovnávat ceníky a technické parametry jednotlivých modelů, jak si to teď udělal třeba ty. A budou sem tahat jakási SUV anebo uvádět jen ty údaje, které se jim zrovna hodí, což je slušná demagogie.
    1 bod
  31. Ono je tam v tom příspěvku dost pomotaného. Tak například nejprve je uvedená cena Scaly Ambition 1.0/85kW s rezervou za 396 400Kč a poznámka, že za to člověk dostane základní barvu. U Astry přitom vidím metalízu za sympatických 16 000Kč (Scala 14 200Kč pro pořádek). Vcelku detail. Proč je u Astry uvedený tempomat, když ho má Scala taky? Proč jsou uvedená litá kola, když nejsou u Astry Smile v základu? Proč nejsou u Astry uvedené senzory vpředu a vzadu? Ale to jsou prkotiny, především nevidím v příspěvku uvedenou zmíněnou akční cenu 401 990Kč za motorizaci s 66kW se stovkou za 12,2s Čert vem, že je to akční cena, to není podstatné. Podstatné je, že uvedený litrový motor v Astře má zrychlení za 12,2s a 85kW TSI v těžší Octavii stovku za 10 s. Takže v reálu bude asi jenom o něco málo pomalejší než zmiňovaný motor 1.4/92kW se stovkou za 9,2 a za cenu 425 990Kč. Takže suma sumárum, pokud srovnáme podobně dynamické motorizace, a přihodíme ke Scale paket Interiér (vyhřívaná přední sedadla, el. okna vzadu, 4 repro vzadu, kožený volant) a Exteriér (zatmavená okna vzadu, litá kola 16 palců, animované "top" zadní LED, zadní senzory), jsme pořád o fous na nižší ceně 422 400Kč. Každé z aut pak něco bude mít navíc a něco mu bude chybět: Astra nemá přední mlhovky (6000Kč), vyhřívaná přední sedadla (včetně volantu lidových 14 000Kč), litá kola (7000Kč), sunset (5000Kč), dojezdová rezerva (1800Kč). Scale zase bude chybět automatická klimatizace (11 500Kč), Light Assist (9000Kč), multifunkční volant (5000Kč), vyhřívání volantu (nelze pro Ambition), přední senzory (8100Kč). A pokud se budeme bavit o tom, jak je Scala neplnohodnotná platforma. Scala má podvozek tak od Pola, až je rozvor o skoro 10 cm delší. Rozchod modifikovaný u Scaly zvýšen jenom drobně o 6 mm. Atra má rozvor o necelé 3 cm větší, rozchod vpředu o necelé 2cm a vzadu konečně trochu nějaký citelný rozdíl, a to necelých 5 cm. Jaký to má vliv na vnitřní rozměry? Na kufr pozitivní, oproti Astře je o 97 l větší. Podélný prostor a šířky jsem zatím v oficiálních materiálech nedohledal a na serverech jsou různá min/max hausnumera. Předpokládám ale, že pokud bude větší, tak cca o rozdíl v rozchodu. Tak.
    1 bod
  32. Výměna oleje - návod pro ženy: 1) Zajet do servisu, nejpozději po 15.000km od poslední výměny oleje! 2) Dát si šálek kávy 3) Po 15 minutách vyplnit šek a s odborně ošetřeným vozidlem opustit dílnu. Výdaje: Výměna oleje: Kč 1000,--; Káva: Kč 30,-- Dohromady: Kč 1030,-- === Výměna oleje - návod pro muže: 1) Zajet do mototechny (nebo podobně), zaplatit 1500,- za olej, filtr, čistící pastu a vonný stromeček. 2) Zjistit, že nádoba na vyjetý olej je plná. Namísto odvozu do patřičné sběrny, vylít olej do jámy na zahradě. 3) Otevřít plechovku piva. Vypít. 4) Zdvihnout vozidlo na hever...půl hodiny předtím hledat klíny! 5) Klíny nalézt pod synovou tříkolkou. 6) Z naštvání otevřít plechovku piva...vypít! 7) Vypouštěcí vanu zasunout pod vozidlo. 8 ) Hledat šestnáctku klíč. 9) Vykašlat se na hledání, použít sikakleště. 10) Povolit výpušťák 11) Výpouštěcí šroub upustit do vany s horkým olejem, přitom se horkým olejem umazat. 12) Uklidit bordel 13) U dalšího piva pozorovat, jak olej vytéká 14) Hledat kleště na filtr 15) Vykašlat se na to. Šroubovákem prorazit a odšroubovat. 16) Pivo 17) Přišel kámoš...zbytek piva vypít s ním! Výměnu oleje dokončit zítra. 18) Další den: vytáhnout vanu s vyjetým olejem z pod auta 19) Posypat pískem olej, který se při 18 ) vylil vedle 20) Pivo - vlastně ne, včera dopito. 21) Dojít do obchodu, koupit pivo. 22) Přidělat nový filtr 23) Nalít první litr oleje do motoru 24) Vzpomenout si na šroub z kroku 11) 25) Hledat šroub ve vaně s olejem 26) Vzpomenout si, že šroub i vyjetý olej byly ekologicky odstraněny na zahradě 27) Vypít pivo 28) Jámu vykopat, hledat šroub 29) První litr nového oleje najít na podlaze garáže 30) Vypít pivo 31) Při utahování výpušťáku sikama sjet rukou z kleští a hrozně si sedřít kůži o kastli 32) Uhodit hlavou na zem...jako reakci na 31) 33) Začít nadávat 34) Zahodit kleště 35) Nadávat dalších 10 min, protože odhozené kleště roztrhly oblíbený plakát na stěně 36) PIVO 37) Očistit ruce o čelo a předpisově obvázat kvůli zastavení krvácení 38) PIVO 39) PIVO 40) Doplnit 4 litry oleje 41) PIVO 42) Spustit auto z heveru 43) Rozbít u toho jeden klín 44) Vycouvat s autem a na olej z kroku 23) nasypat písek 45) PIVO 46) Zkušební jízda 47) Zastaven dopravní hlídkou, odvezen na odběr krve a pokutován za řízení pod vlivem alkoholu 48) Vůz je odtažen 49) Zaplatit odtah Výdaje: Díly: Kč 1500,--; Pokuta za řízení pod vlivem alkoholu: Kč 15000, --; Odtah: Kč 1400,--; Pivo: Kč 600,-- Celkem: Kč 18 500,-
    1 bod
  33. Přečti si celé toto vlákno a zkušenosti se dozvíš Co dosud vidím, tak mě to jen víc a víc utvrzuje v názoru, že to cukání, ať už při rozjezdu nebo lehké jízdě, souvisí s časováním vačkových hřídelí a tedy využíváním vnitřního EGR. Sníží tím výrazně hodnoty NOx, no a to, že to vede k větší produkci PM částic, to už je trápit nemusí, to jim nově řeší OPF ... Z cukání motoru pak uděláme charakteristiku ... Je sice s podivem, že si na podobné pocukávání stěžují i lidé s motorem bez OPF, ale bez detailů k softu je to vše jen posuzování výsledku bez znalosti příčiny. V UK tlak ze strany zákazníků donutil VW už přiznat něco více ... https://www.honestjohn.co.uk/news/owning-1/2019-01/volkswagen-acknowledges-problem-with-15-tsi-evo-engine/ In a statement from Volkswagen in Germany, the company said: “Volkswagen is aware of reports from customers complaining that some vehicles featuring the 1.5-litre TSI Evo engine with manual gearbox can be slightly hesitant in the cold-running phase." "We are currently developing a solution to prevent these rare effects in the affected vehicles.” No a v kontrastu s tím odpověď Skoda UK zákazníkovi ... https://www.briskoda.net/forums/topic/446820-15-sel-first-gear-issue/?do=findComment&comment=5182236 We are mindful there is a characteristic of the 1.5 engine where a juddering can be felt when starting your vehicle from cold. Please be aware, this is the normal operational function of this vehicle engine derivative and can potentially be experienced until the coolant has reached a temperature of approximately 70°C. ŠKODA UK always looks to improve the operating parameters of our vehicles during their lifespan and we understand there may be a software update available in 2019, which may enhance this characteristic of your vehicle.
    1 bod
  34. To jsou zase dohady o ceně. Vždyť jste v tom nikdo nejel, nikdo jste to auto pořádně neviděl a už soudíte cenu. Ale co čekat lidí, kteří umí jen kecat (není to myšlenu na všechny).
    1 bod
  35. Preboha, nebudte paranoidni, chlapi. Stavim sa, ze minimalne jeden z vas ma bud korejsky, alebo cinsky telefon a mozno je jeden z nich prave huawei. :D Mne osobne je jedno, ci je server v Rusku alebo je na odvratenej strane Mesiaca. Ak by niekto chcel "spreneverit" tieto udaje zo serverov, tak je jedno kde by to bolo, ten clovek by to jednoducho urobil. Uz som pisal, ze na komunikaciu potrebujes mat datovu sim kartu, inak je aplikacia nefunkcna. Tema je o Pandore, k viperu zaloz inu temu alebo premenuj tuto.
    1 bod
  36. Tak jsem dnes vyzkoušel FLAC formát, a byl jsem příjemně překvapen, přehrávač v Columbusu přehrává FLACy slyšitelně lépe (byť někteří budou asi polemizovat, ale já mám netopýří uši ), než 320kbps MP3. Dokonce bez problému i nahrávky 24bit/44kHz či 24bit/96kHz... Takže za mě Canton Audiosystem v O3FL (a samozřejmě celý Columbus), i přes nedostatky zmíněné výše palec nahoru - kdo to nemá již jako součást výbavy určitě příplatku litovat nebude. Ale je jasné, že jako spousta jiné výbavy se to nezavděčí každému, zejména v "holovýbavách" flotil apod.
    1 bod
  37. Tak po nějakých 2 týdnech ježdění v nové "laurince" s Cantonem musím přiznat, že to vůbec nehraje špatně, a že strachy byly zbytečné. Není to sice Soundsystem z O2FL (i když vlastní přehrávač je jistě o míle dál), ale asi soudruzi udělali nějaký domácí úkol, a oproti předFL O3 to je docela pokrok. Jestli to je odlišným nastavením, či jinak zvolenými repro a jejich umístěním, také řešením dveří, to netuším. Jediným problém zůstává občasné zadrnčení něčeho, co je v kapse předních dveří a dostane se do rezonance. Začnu pomalu hledat někoho, kdo dveře profesionálně pořádně vytlumí, příp. i vypolstruje (má někdo ánung?). A asi přeci jen v autě vyzkouším muziku ve FLACu, ve kterém mám svou celou hudební databázi. Do O2ky jsem to musel vždy konvertovat do MP3, a tady jsem si říkal, že to asi nebude ani stát za to to zkoušet... Netuší někdo, jak velké SD jsou v O2FL maximálně možné, tím myslím otestováno ? Samostatnou kapitolou je integrovaný "noise cancellation" systém (a o němž se toho moc neví ). Při poslechu nějaké hudby (u mě takřka stále), kdy je umlčování hluku evidentně aktivní je vše OK, okolní hluk je celkem pryč, takřka není slyšet asi vlastní troubení, zní jako z jiného auta, hodně vzdáleně. Ale po ztišení či zastavení hudby (např. při telefonování) dochází k bizarnímu jevu, kdy když kolem mě třeba projede nějaké auto, mám pocit, jak kdyby byla okna otevřená (!), jak moc je to slyšet. Tak nevím, zda-li to je tím umlčováním hluku, které se někdy deaktivuje, a nebo mému uchu navyklému na ticho v O2FL se SunSafe skly... Bohužel je ke "Canton active noise cancellation" tak málo info...
    1 bod
  38. Již několik dní jezdím s novou O3FL (L&K), vybavenou mj. Canton Sound Systemem. Dost jsem toho obával, poté co jsem léta poslouchal Sound System v O2FL (L&K). Zvláště poté, co jsem četl množství negativních hodnocení. O Noise Cancelation není nikde v manuálu ani infotainmentu ani slovo, informace je tak celkem překvapivá, ale sám jsem to také již zaznamenal různě v tisku apod. dříve. Ale abych byl objektivní, taková katastrofa to zase není, byť netuším, jak to hraje v normální O3. Nehraje to skutečně až tak dobře jako v O2FL (tam to hraje fakt výborně i bez subwooferu), to subjektivně myslím, že opravdu ne, ale špatné to také není. Včera celý den v autě a cca 600 km, a byl jsem celkem spokojený. S 1.8TSi i bez SunSafe skel to celkem jde, jen mě občas za jízdy polekal zvuk od v protisměru mě míjejících aut (vždy jsem si kontroloval, jestli nemám otevřené zadní okno), to jsem předtím nikdy neregistroval, a bylo to fakt divné. Jiné hluky, vč. aerodynamického či od kol jsou totiž přitom celkem dostatečně potlačeny a utlumeny. Je to takové nezvyklé, skoro začínám nabývat přesvědčení, že nějaká verze elektronického aktivního Noise Cancelation bude jistě implementována. Právě pro ta uvedená vybraná frekvenční pásma... Přehrávat v tom FLAC (na kterém mám celou domácí hudební databázi) asi nemá smysl, tak kvalitní to zase není, ale špatné také ne. Byť mě občas různě zadrnčely na poklep duté dveře, to je fakt oproti O2FL (L&K) katastrofa, troufám si říci, že úplná ostuda, která je v obrovském nepoměru k jinak ve své kategorii celkem až výbornému interiéru. Jakoby tyto dveře vůbec k tomuto auto nepatřily... Jen pro neinformované, O2FL (L&K) má výplně dveří úplně v kůži, a akusticky pořešené a tuhé, žádné duté zvuky při poklepání :-( Přemýšlím nejen o nějakých akustických výplních a zvýšení tuhosti dveří, ale i o nějakém zakázkovém řešení náhrady těch odporných plastů ve dveřích. Je to celkem smutné o tomto vůbec přemýšlet u "brand new car" skoro za 900 kKč (!)... Ale u žádné srovnatelné konkurence tomu není jinak. I DAB rozhlas mě fungoval celkem uspokojivě i mimo velká města, to mě překvapilo, čekal jsem, že to bude hrát málokde. Budu to dále zkoumat a hodnotit, jinak nový Columbus je opravdu skvělé řešení, byť každý den pucuji jeho obří skleněný displej. Více asi na novém profilu, ke kterému se snad brzy dokopu...
    1 bod
  39. Ono tam půjde ještě o spotřebu (i v tom Německu s tou maximálkou), respektive o ekologii - víte kolik CO2 vypustíte do ovzduší při 200km/h .... no nevíte co, já taky ne, .... ale uričtě to bude víc než při 130km/h... Myslím, že se mnozí ještě dožijeme toho, že najedete na dálnici, zapnete autopilota, ten pojede jak jinak než podle předpisů, přehročení rychlosti maximálně při předjíždění a to jen krátkodobě.... a kdo si bude chtít zablbnout, tak si bude muset zaplatit holt jízdu na okruhu... ... takže buďme zatím rádi za to co je
    1 bod
  40. Ahoj, jen pár řádků (jakožto provozovatel eshopu cars-parts.cz) pro osvětlení nespokojenosti uživatele Honza9007. Ano, skutečně mám eshop jako koníčka a vedlejší příjem. Ano, původní termín předání jsem z důvodu hospitalizace s akutní ledvinovou kolikou zmeškal a ozval se až po dvou dnech (bohužel dříve to opravdu nešlo). S Honza9007 jsem si dohodl náhradní termín (v telefonu jsem byl ujištěn že se nic neděje) předání zboží, do kterého prozměnu "vlezlo" něco jemu (zavolal a omluvil se) a přijel den následující. Poděkoval, popřál brzké uzdravení a (alespoň já měl ten pocit) spokojený odjel. Nemám zapotřebí se nějak obhajovat, ale mrzí mě psaní poloviny skutečnosti. I když ona se většinou píše nespokojenost, ti spokojení nemají důvod se ozývat. Mějte se hezky a ať vám ty krasavice dlouho slouží.
    1 bod
  41. No comment, většinou toto tvrdí ti, kteří neví která bije
    0 bodů
  42. Místní mazáci nahoře vybrali konkurenci Scale.Jako to je nějaky fór ne. I 30, Ceed,Golf,Focus,nebo navíc Mégane,Astra to jsou snad auta co konkurují Octavií Mozna bych bral toho Logana,ale spis Sandero
    0 bodů
  43. Scala má podvozek od Pola, takže plnohodnotné hatchbacky třídy C jsou širší. Ale v zemi, kde vyhrávají volby lapkové se už nedivím ničemu. Ceník Scaly mě nepřekvapil :-D Tak si shrňme, za 396400 dostanu vůz: - bez litých kol - se základní barvou - s mech. klimatizací - volant PUR bez ovládání :-D - bez el. ovládání zadních oken - motor 1.0 TSI 85kw Jako plusy - LED světla - Front Assist - Nepočítám Tempomat, Bluetooth - to snad má už každý hatch v dané ceně Jenom namátkou, konkurence(i když musím stlačit metr, protože i Kia Rio má větší rozchod kol vzadu, něž SCALA :-)) OPEL ASTRA výbavu Smile - širší auto, pravý hatch třídy C - motor 1.0 Turbo nebo skladovku dokonce 1.4 Turbo!!! 92kw - automatickou klimatizaci dvouzónovou - litá kola - LED denní světla - tempomat - multifunkční volant s koženým potahem - el. ovládání VŠECH OKEN Chybí Front Assist >> jde dokoupit jako open-eye sadu. A nebo skladovku Golf!!, za 400tis.kč jsou dostupné i kombíky, vše s motorem 1.0 TSI 85kw ! - kožený volant s ovládáním - el. ovládání VŠECH oken - AUTOM. klimatizace - Front assistent jako mínus snad jedině je absence LED potkávacích světel, ale kdo se projede v Golfu, už nechce ani Octávii, natož Rapid. Pro kufroidní lidi jako já je Variant lepší a univerzílnější vůz a to nemluví o motoru, který bude mít vyvažovací hřídel a lepší odhlučnění. Sumasumárum, předpovídám, že příjdou lepší ceny, jinak to bude vypadat jako na začátku prodeje Rapidů :-)
    -1 bodů
  44. Pánové, nevím kudy jezdíte? Já jezdím po Praze, a když jsem porovnával právě Waze a tuhle chytristiku od škody, tak se mi několikrát stalo třeba že waze řekne že cesta bude trvat 35 minut, škoda 55 minut. v polovině cesty na vzálenost, ale třetině na čas stále stejný rozdíl (to už jsem podle waze byl 18 minut od baráku, dle škody 38). pak jsem ujel asi tak kilometr (konkrétně přes semafor v uhříněvsi, kde byla úplně standardní situace, žádná uzavírka) a najednou začala škodovka přepočítávat a přepočítávat až se během 10 minut zkrátil dojezd o 20 minut. Tohle se mi stalo několikrát. Stejně tak výpočet doporučené trasy, naprosto nesmyslný výběr průjezdních míst (tam kde jednoznačně je a bude největší kolona) a naprosto nerealistický odhad doby jízdy. Testoval jsem to několikrát ale už jsem to vzdal. Zlatej waze. Nemluvě o tom hlasovém ovládání - to je pro mě taky důležitá věc - ve škodovce opět naprosto nepoužitelné. podle ní se dokážu navigovat akorát tak domů, případně velmi zdlouhavě na adresu kde znám městu/ulici/číslo popisného. jakmile se chci navigovat do nějaký firmy, obecný instituce (třeba česká pošta kunratice) nebo tak něco, úplně bez šance. Můj čas je drahej abych ho ztrácel používáním věcí který patřej do pravěku. Všechno jsem to posílal i do škodovky, neměli ani koule se ozvat zpátky. Rád to proberu detailněji, ale jsme ve špatném tématu, tak mě klidně někam naveďte.
    -1 bodů
  45. Nikdo nemluvi o hw (v tomro kontextu). here zadne navigacni algoritmy nedodava. Here dodava jen prostou hromadu dat, ktere popisuji silnicni data ve forme grafu / site plus data jako poi, razeni v jizdnich pruzich. vizualizaci, vypocty tras, a vse ostatni si dela vyrobce navigace.
    -1 bodů
  46. Olej odpovídá normě 505.00, takže vhodný je. Doporučím ti hlavně nepřekračovat 15 000 km mezi výměnami (ideálně 10 000 km) a v žádném případě nepoužívat olej specifikace 507.00. Vzhledem k negativní reakci kolegy nezbývá než věc detailněji vysvětlit. 1) Ještě nikdo neublížil žádnému motoru používáním 10ti nebo 15ti tisícových intervalů výměny oleje. Naopak to ale neplatí - studené kaly, oxidace ve styku se vzduchem a stále větší množství karbonu (který můžeme považovat za jakousi velmi jemnou brusnou pastu) snižují s uplynulým časem a najetými kilometry mazací schopnost oleje. 2) Oleje specifikace 507.00 jsou určeny pro naftové motory s filtry pevných částic. Protože přísady, které zlepšují mazací schopnost oleje, tvoří velmi mnoho pevných částic, obsahují jich tyto oleje minimum. Jinak řečeno - příliš dobře nemažou. To u těch motorů nevadí, protože jsou na to konstrukčně uzpůsobené - mají ve styku s vačkovými hřídeli vahadla s rolnami, kde je minimální tření. Motory s rotačními čerpadly (1,9 TDI 66 nebo 81kW) ovšem nemají vahadla. Vačky vačkového hřídele působí přímo na hydrozdvihátka ventilů, která při použití nevhodného nebo časem a kilometry degradovaného oleje probrousí. Ventil tak hydro bez tlaku začne otvírat prudkými nárazy, které časem ventil vystřelí do motoru. Než ho majitel stačí vypnout je plný šrotu. Když to shrnu - olej novější specifikace 507.00 je sice novější a možná i dražší, ale pro starší motory této konstrukce je zcela nevhodný.
    -1 bodů
×
×
  • Vytvořit nový...