Přejít na obsah

Nepřirozené zvuky z motoru 1.2 TSI EA111


rogerer

Doporučené příspěvky

Ohledně LL: Já jsem po poměrně dlouhém studování všeho možného dospěl k tomu, že pro minimalizování problémů a zvýšení životnosti motoru je maximální interval výměny oleje je někde kolem 20tis km.

 

1) Pokud jezdíte krátké trasy není nutný LL, ale je lepší, => olej měnit každý rok max. po 15tis.

2) Pokud jezdím delší trasy(20km a více) dát LL s tím, že ho nemusím měnit každý rok pokud nenajedu víc jak 20tis.

 

30tis bych na LL rozhodně nejezdil... to si dovolím u služebáku na operativní leasing, kdy ujedu 1000km za 2 dny po dálnici. A pak přeju hodně štěstí novému majiteli, který má pocit jak ušetřil za koupi zánovní ojetiny :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pawouk- svolavaci akcie alebo servisna akcie- v prvom rade - to mi volal mechanik od servisu,ze je na to vymena. ako to presne povedal,to si uz presne nepamatam,vies ja urcite nie som na taketo veci odbornik.Kazdy je dobry v niecom inom a v druhom rade - mojim  cielom nebola dezinformacia, ale pomoct a poradit ludom,ktori maju problem s piskanim za volnobehu.Tak prepac,ze som sa ozval?Som nevedel,ze tu mozu pisat len superodbornici na auta.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...já myslím, že pavouk neřekl nic uzkocitlivého :) aby jsi hned měl pocit, že ti někdo ubližuje. Prostě ze zkušennosti řekl jak to je. Ale k věci, ten mechanik ti volal sám od sebe nebo jsi se nejdřív ozval ty a on tě pak kontaktoval? V tom je totiž velký rozdíl. Pokud ti volal sám nebo tě kontaktoval přímo servis sám od sebe, tak se jedná o svolávací akci, kdy Škodovka zjistila něco špatného co by mohlo např. ovlivnit bezbečnost vozu a proto to preventivně opraví. A to i v případě, že se třeba závada ještě neprojevila. Pokud si se, ale ozval ty a mechanik na základě tvého dotazu zjistil, že v databázi škodovka vydala k tvému problému TPI (tzn. že už to někdo řešil, problém se zjistil a následně opravil) tak se jedná o servisní akci. V tomhle případě ti ale žádnej servis nic neopraví preventivně, ale jen pokud problém vykazuje známky závady dle TPI.

 

Každopádně ano máš pravdu, je důležité se ozvat a pokud ti to píská šup do servisu....ale pouze pokud to doopravdy dokážeš v servisu ukázat, chodit tam s něčím jen proto, že víš, že by se to mohlo projevit a že jsi to někde na fóru četl...no to pak zažiješ teprve odpovědi na který je i pawouk krátký :D :D sám sem si tím z neznalosti prošel a věř, že je lepší udělat ze sebe blbce tady než v servisu :kol-98::kol-48:

Editováno: , autor: mkaba
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

BranoHlet, sorry, ale svojí nevědomostí vyvoláváš jen zmatek a nejistotu mezi majiteli stejných motorů. Viz příspěvky následující po tom tvém. Takže pro příště netvrď něco, co skutečně nemáš potvrzené. Že ti volal něco nějaký mechanik není svolávací akcí. Jinak za tvoji informaci o výměně vodního čerpadla ti samozřejmě patří dík. Jen ta forma nebylo zrovna vhodná. Toť vše.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdravím,

 

Objevil se mi nový pazvuk, přesně od 2400 do 2600 - 2700 otáček se ozve pazvuk který je podobný cvrčku, ale strašně zrychlenému. Nevím, jestli to je od turba, nebo v tohle pásmu, se mi něco rozkmitá v interiéru. Jde to spíše z levé strany. Setkal se někdo někdy s takovým zvukem ?

 

díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak pánové já mám problém od výměny oleje. Ze servisu jsem jel dom a tak po 5km se rozsvítila kontrolka mazání na cca 3-4s. Už jsem byl skoro u baráku tak jsem dojel a zaparkoval s tím, že uvidím druhý den. Další den jsem ráno nastartoval a dobré, ale po 1km kovový zvuk jak sviňa. Tak jsem to otočil zrovna do servisu kde mně ten olej měnili. Samozřejmě to prve napíchli na počítač, protože ten asi pozná kovový zvuk.. Samozřejmě záznam žádný, akorát motor už tak před rozsypáním.

Říkám vy to neslyšíte? Oni prý "je to hlučnější, musíte počkat než se pořádně napne řetěz". To udělá tak 2s po startu ale né po 4km.. No nic, poslali mně pryč že to mám týden sledovat a pak případně přijet na změření průvěsu řetězu. Při odjízdění jsem tomu pořádně šlápnul a ono to po 500m přestalo. Teď to zkrátím, prostě z práce nastartuju a stejný scénář.

Já to nechápu, když před výměnou všecko v pohodě a pak problém,tak hledám příčinu při výměně. Já nevím, špatný olej, málo, nebo co já vím. To si mám jako koupit filtr a kanystr oleje a sám si ho radši vyměnit znovu? Chápete to? Mně to hlava nebere.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

přesně tak.. na 100 pro tam nechal mechanik stare tesnení, pokud tam necha stare tesnení, tak napinak po každem nastartovaní znovu musí natlakovat... taže mazej do servisu a řekni jim, at to zkontrolují a nenech se odbít a bud u toho.. vyšroubovat filtr a zkontrolovat,jestli tam nejdou 2 tesnení.. jestli cheš, mužu ti naskenovat SM kde se timto zabívají.. a rozhodne s tím nejezdi,mužeš zničit řetěz !!!!!!!! každopádně jestli tam budou 2 těsnění zmrdal bych je jak ratlíky+ bych volal na linku SA, protože tohle si servis SA NESMI dovolit .. nech si zavolat vedoucího a zeptej se ho, jestli mu to přijde normalní.. at vidí, že si nenecháš srát na hlavu

Editováno: , autor: JirkaBrno
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Presne tak, to jr docela casta zalezitost a svete div se i v AS. Jsem presvedcen o tom ze to bude ono. Tesneni brani plnemu prutoku pres filtr a je nizsi tlak oleje a ten hlasi chybu, ale hlavne je nizsi tlak oleje v napinaku retezu. Jsem presvedcen ze to bude na 80 %ono. Pri vymene ho tam zapomeli a nasroubovali na nej novej filtr s novym tesnenim. U vymeny bud u toho a zjebej je. Jeste jsou chytry jako vzdycky, nikdy nechteji proznat svou chybu. Jak ja ty AS nesnasim a jezdim tam jen ze musim. A opravdu s tom nejezdi.

Editováno: , autor: Petrrr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teď jsem to zkoušel nastartovat a je to tak, že studený motor chytl a jel úplně v pohodě tiše. Až tak za 1min se začal ozývat řetěz až jsem to nevydržel a radši to zhasnul. Jet se mi s tím teď ani nechtělo. Taky komu by se chtělo když zní jak dodělávající starý nafťák.   

Kontroloval jsem hladinu a je na horní rysce.. Evidentně to dělá až po výměně oleje. 

Teď mám docela strach, páč záruka je díky čipu asi v čoudu pokud se ten motor fakt vysere.

Co když ten filtr odšrubuju a mrknu na to. 

Editováno: , autor: mx6
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nic na tom neni. Kup novy filtr a vymen si ho sam. U novyho uvidis jak to tesneni vypada. Problem je ze kdyz se filtr odsroubuje tak tesneni zustane zapustene v takove misce kam zajede filtr po zasroubovani a kdy clovek zapomene to tesneni vydloubnout tak pak na nej nasroubuje novy filtr s novym tesnenim.

A chip ti nikdo pri teto kontrole zkoumat nebude. Tedy bud tam zajed a omlat jim to o hlavu a nebo si to zkontroluj sam ale hlavne s tim nejezdi. Pokud to nebude ono tak pak muzes brecet . Nejdtiv udelej co ti radime. Na 80 ne-li 90% to bude ono.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdyby sis ten olej menil v meziobdobi sam jako ja tak bys vedel. Ono totiz jak to tak sleduji nejlepsi jistotu ma clovek kdyz si to udela sam cokoliv. Nebo kdyz ma hodne dobreho znameho mechanika, kteremu muze verit. Protoze AS je jen servis s lebkou a prekrizenymi hnaty ve znaku . Jinak olej celej menit si myslim nemusis jen vysroubuj filtr.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové dík, samozřejmě dvě těsnění a to spodní vlezlo málem až do té odtokové díry. A ještě ti dementi to dotáhli nevím čím, takže hasák a už to jelo.. Ať si mě nepřejí v pondělí!

Možná jsi to měl nechat až na servis a trvat na osobní přítomnosti při demontáži filtru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak tahle ,,odbornost,, ve značkových a jiných servisech, je ne jediným ale jedním z důvodů,proč mne v jakémkoliv servisu viděli naposled v roce 1980 při prohlídce na Š 120L. A tam to začalo tím že při nahlášení vysoké spotřeby oleje, nepřišli na to že v motoru místo stíracích kroužků dali ještě jedny těsnicí. Koupil jsem v  Komárově chromové stírací a dalších 150 tisíc Km byl klid.Potom dalších 6 Škodovek bez problemu a bez záručních prohlídek, když se to dá dohromady tak úspora na dost velkej kus auta a nervů. Za 50 roků s řidičákem a přes 2 miliony Km s různými povozy, žádný vážný problém s touto značkou ale vždy jsou problemy s lidmi v servisech a přehnanými nároky zákazníků. Rapid je za tu cenu docela slušné auto, jak prostorem tak cenou proti jiným značkám. Když by se člověk v důchodu nenudil, tak dělám jen běžnou údržbu a ted po záruce je to stejně na vlastní kapsu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...