Pawouk Vloženo 26. Prosinec 2019 Vloženo 26. Prosinec 2019 Mlžení předních světel se řeší zde: Pokračuj tedy v uvedeném tématu. Citovat
MarekSi Vloženo 12. leden 2020 Vloženo 12. leden 2020 Stretol sa už niekto s jemným "skákaním" lúča u Full LED svetiel? Naštartujem auto, prebehne nivelácia a neskôr o stenu garáže vidím ako niekedy lúč na veľmi malý okamih poskočí hore a naspať dole. Javí sa to ako preblikávanie LEDiek. Vidieť aj napr. keď stojím za nejakým autom a svietim mu na zadnú časť, že lúč pri stojacom aute preblikne hore-dole. Takisto som už videl ako pri stojacom aute bol osvetlený múrik a zrazu svetlá jemne preblikli a šli na 3x skokovito nižšie a múrik nebol nasvietený. Robila sa diagnostika, bez závad. Svetlá boli nastavené cez diagnostiku do základnej polohy a aj tak to robí. Niekedy to preblikne viac, inokedy menej, servis sa s tým ešte vraj nestretol. Citovat
Supermarine_Spitfire Vloženo 12. leden 2020 Vloženo 12. leden 2020 Dělá mi to na mondeu taky. Dojedu auto na křižovatce a najednou koukám, že lom světla občas poskočí nahoru-dolů. nivelace pracuje, ale proč tak senzibilně citlivě netuším. Citovat
JiVi Vloženo 13. leden 2020 Vloženo 13. leden 2020 jj, toho jsem si taky vsimnul. A vsimnul jsem si, pri pocitu, ze mi sviti svetla zase nejak niz, projedu prejezd a zhoupnutim zase sviti normalne ... Citovat
Bubaq Vloženo 13. leden 2020 Vloženo 13. leden 2020 Mně se tohle neděje. Možná je senzor nivelace přesně na hraně dvou kroků a podle jemných mikropohybů karoserie přecvakává sem a tam. Zkus do kufru přidat malý náklad ,třeba 10 kg, a pozoruj, jestli se to bude dít dál. Citovat
T o m Vloženo 13. leden 2020 Vloženo 13. leden 2020 Já takový problém nemám. Octavia nemá pro Full LED světlomety dynamickou nivelaci, takže pohupování auta by na světla nemělo mít vliv. Nivelace se provede pouze po nastartování vozidla a pak už to drží stejné nastavení až do dalšího startování. Za mne je to špatně a vidím to na problém elektroniky. 1 Citovat
MarekSi Vloženo 13. leden 2020 Vloženo 13. leden 2020 Je to veľmi krátky okamih, očami to je ale postrehnuteľné. Určite mi to nerobilo od nova, auto má teraz najazdené 8600 km. V servise robili diagnostiku svetiel a tá je bez závad. Mimochodom, tvrdili mi v servise, že O3 má dynamickú niveláciu. Ja som počul zas, že len statickú. Avšak aj keby bola dynamická, tak pri stojacom aute, ktoré je v kľude, tak to občas preblikne hore-dole. Citovat
Martab Vloženo 13. leden 2020 Vloženo 13. leden 2020 Máš kameru v autě? Pak bych jim poslal záznam a ať se v záruce starají... Citovat
MarekSi Vloženo 13. leden 2020 Vloženo 13. leden 2020 Skúsil som niečo natočiť na zrkadlovku, dnes som im to tam dal, tak uvidíme. Pri nastavovaní svetiel mi jedno doškriabali, keďže mechanik ho utrel nasucho rukou, takže v piatok sa to bude celé riešiť. Len ma zaujímalo či som s týmto problémom sám, alebo to ešte niekomu robí. Citovat
JiVi Vloženo 13. leden 2020 Vloženo 13. leden 2020 osobně si myslím, že nivelace bude dynamická s časovou prodlevou. statické jsou světlomety. 1 Citovat
jtietz Vloženo 13. leden 2020 Vloženo 13. leden 2020 Moje O3 z konce z 9/2019 dyn. nivelaci taky nemá a kluky z AS jsem o tom musel přesvědčit, protože když si sedli do kufru že mi ukáží jak se světla srovnají a nestalo se vůbec nic, tak jsem jim doporučil udělat cyklus klíčkem a to kupodivu to pak pomohlo ;-) Citovat
T o m Vloženo 13. leden 2020 Vloženo 13. leden 2020 Tak ještě jednou k nivelaci. Dávám odkaz přímo na článek výrobce Full LED, který snad ví, co dělá a kde je snad vše jasně vysvětleno : https://www.tvorimesvetlo.cz/prvni-full-led-svetlomet-skoda-octavia/ Hned v prvním odstavci je napsáno ... Na rozdíl od projektů VW (např. Touran / Tiguan) se jedná o adaptivní plně statický systém bez dynamického natáčení modulu. Bylo to tu už několikrát. Octavia s Full LED po nastartování pomocí čidel zjistí náklon vozidla (zatížení) a podle toho upraví (skloní) základní rovinu světel, od které se pak odvíjí úprava (adaptace) světelného kuželu podle jízdních situací (AFS) - obec, mimo obec, dálnice. Při jízdě už se pak základní rovina nijak nemění a je po celou dobu jízdy pevná. Po vypnutí motoru a novém startování se opět provede nové nastavení podle aktuálního zatížení auta. Škodovka jako spoustu jiných věcí úvodní nivelaci odflákla a proto si hodně lidí stěžuje, že při naložení auta to blbě svítí. Prostě ta korekce je přehnaná a světla to sklopí moc. Takže kdo nechce svítit do země, tak musí nejdřív auto nastartovat (jen s řidičem) a pak naložit lidi nebo náklad do kufru. To samé pokud neparkujete na ideální rovině, ale někde z kopce, do kopce a nápravy jsou při startování různě, tak to správně nastavená světla pošle pěkně dolů a pak nic nevidíte. Tenhle samý systém jsem míval na starém Mondeu (2005) s xenonama a žádné takové problémy jsem neměl. Čidlo na přední a zadní nápravě, při startu si auto porovnalo náklony, nastavilo sklon světlometů a jelo se. Ať bylo auto naložené nebo prázdné, vždy to svítilo parádně. Bohužel Škodovka svým přístupem totálně zazdila jinak dobře svítící světlomety. Pokud máte štěstí a máte dobře seřízená světla, která startovní nivelace nesklopí, tak to pak svítí velice dobře. Jsem moc zvědavý, jak budou svítit Matrix LED v OC IV. Jestli budou auta z továrny vycházet tak NE-nastavená jako se stávajícími Full LED, tak to už nenastaví nikdo. Většina autorizovaných autoservisů neumí nastavit ani tyhle obyčejná LED světla. Třeba u Superbu jsem zatím na Matrix viděl spíše rozpačité recenze. 3 Citovat
JiVi Vloženo 14. leden 2020 Vloženo 14. leden 2020 myslím, že toto je pouze popis světlometu od výrobce MM.Ten neřeší jeho zástavbu do vozidla. Kapitole Adaptivní plně statický systém rozumím tak, že se jedná o statický reflektor (SBL) - nenatáčí se podle úhlu natočení volantu = statický. Toto zajišťují extra LED moduly . Alespoň o tomto je ta kapitola. Není o výškové adaptaci. Dynamický reflektor se označuj DBL. 2 Citovat
Kolbik Vloženo 16. leden 2020 Vloženo 16. leden 2020 (editace) Nechtělo se mi věřit ( nebo jsem spíše doufal v opak), že škodovka opravdu pustila tyto LED se statickým nastavováním. Zkusil jsem proto napsat dotaz přímo na škodu a výsledek: "nivelace světel se nastavuje při nastartování/spuštění vozidla. Obecně je předpoklad, že pokud nakládám vozidlo těžkým nákladem, který nakládám dlouho, tak mám vypnutý motor. Cestující na zadních sedadlech nemají takový vliv na sklon vozidla, jelikož usedají mezi nápravy a není tam tak velké pákové zatížení, jako v případě naložení nákladu do zavazadlového prostoru za zadní nápravou." Osobně si myslím, že i tři lidé na zadních sedadlech, kteří JEN přistoupí dokáží zatížit vozidlo natolik, aby auto oslňovalo. Z tohoto důvodu ale asi chápu, proč jsou světlomety z výroby sklopené do země :( Editováno: 16. leden 2020, autor: Kolbik 1 Citovat
Clerfayt Vloženo 16. leden 2020 Vloženo 16. leden 2020 Tak to se mi ulevilo. Ješťě že jezdím sám. Ňěkdy max 2 muší váhy na zadních sedadlech a ty nakládám stejně před startem. Citovat
Martin Bednář Vloženo 16. leden 2020 Vloženo 16. leden 2020 Takže pasažéry a náklad vozit výhradně přes den. Na noc to musí z auta ven :-) Citovat
Kuchar7 Vloženo 17. leden 2020 Vloženo 17. leden 2020 A startovat na vodorovné ploše. Nebo po výjezdu z šikmého vjezdu chcípnout na rovině a provést novou nivelaci, aby to nesvítilo do země :) Citovat
Supermarine_Spitfire Vloženo 17. leden 2020 Vloženo 17. leden 2020 Rovina nehraje u nivelace velkou roli. Jde o sledování zatížení přední a zadní nápravy vůči karoserii, nikoli měření sklonu vozovky. Jestli auto stojí na rovině nebo čumákem nahoru či dolů zase tak zásadně neovlivňuje vzdálenost mezi nápravou a karoserií. 1 Citovat
Kuchar7 Vloženo 17. leden 2020 Vloženo 17. leden 2020 To zní rozumně, možná to občas špatně vyhodnotí na nerovnostech, když se nápravy kříží. Ale šikmá rovná plocha by na to tedy neměla mít vliv. 1 Citovat
Clerfayt Vloženo 17. leden 2020 Vloženo 17. leden 2020 před 3 hodinami, Supermarine_Spitfire napsal: Rovina nehraje u nivelace velkou roli. Jde o sledování zatížení přední a zadní nápravy vůči karoserii, nikoli měření sklonu vozovky. Jestli auto stojí na rovině nebo čumákem nahoru či dolů zase tak zásadně neovlivňuje vzdálenost mezi nápravou a karoserií. Omyl. Citovat
deto Vloženo 18. leden 2020 Vloženo 18. leden 2020 Ked uz sme pri tej nivelacii, tak je lepsie stat cumakom smerom dole alebo smerom hore ak uz stoji na naklonenej rovine? Citovat
misor1994 Vloženo 18. leden 2020 Vloženo 18. leden 2020 Myslim si, ze je to jedno, ako uz naznacil aj @Supermarine_Spitfire. Tato nivelacia neskuma rovinu ako taku, teda, ze ked stojis na naklonenej rovine, kam polozis vodovahu a bublinka nebude v strede, tak sa ti sklopia svetla do vodorovnej roviny. To je blbost, inak by to svietilo bud do zeme (cumak hore), alebo do neba (cumak dole). Ide o rovinu, ktora je medzi senzormi zatazenia naprav. Ked nemas automaticku regulaciu vysky svetiel a zatazis kufor, svetla svietia do neba, treba ich sklopit dole. Pri naklonenej rovine s manualnou regulaciou nemanipulujes a svetla svietia viac ci menej vodorovne s naklonenou rovinou, ked neberieme do uvahy, ze su nastavene na urcity sklon podla nejakych pravidiel na nastavenie vysky svetiel. 3 Citovat
headerTDI Vloženo 18. leden 2020 Vloženo 18. leden 2020 No jasně a když stojíš s kopce váha si kydne na přední nápravu, proto tam jsou ty rozdíly. Nic dramatického, nicméně myslím si že ta nivelace zabíjí potenciál těch světel, vím není to kdoví co ale ty světla pokud jsou dobře seřízený a bůh dá i klapne nivelace, tak to věru nesvítí zle [emoji6] Citovat
Bubaq Vloženo 18. leden 2020 Vloženo 18. leden 2020 před 16 hodinami, Supermarine_Spitfire napsal: Rovina nehraje u nivelace velkou roli. Jde o sledování zatížení přední a zadní nápravy vůči karoserii, nikoli měření sklonu vozovky. Jestli auto stojí na rovině nebo čumákem nahoru či dolů zase tak zásadně neovlivňuje vzdálenost mezi nápravou a karoserií. Přesně tak. To by ten sklon vozovky musel být opravdu obrovský, aby to tak výrazně ovlivnilo rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravu, že by do toho zasáhla nivelace. Doma, když nezajedu do garáže, parkuju na poměrně velké šikmině a světla svítí pořád stejně ať mám čumák nahoře nebo dole. 1 Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.