Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Moje sestrenka, mimochodem "skvela" ridicka neustale prejizdela interval 15tis, nekdy menila olej az pri 22tis, jezdila jako prase, jejim stylem by olej musel mit tak 140°C a za celou dobu ani jedna jedina potiz. Jedna se taky o 40kW verzi..kdo se boji nesmi do lesa. Az se to posere tak to necham opravit, nebo radsi koupim na vrakaci jety motor

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Také jsem si prošel těmito články a strachem o to, zda jsem vůbec koupil dobře - HTP mám od dubna. Jezdím často dálnice - vím, měl jsem si koupit TDi, ale v době, kdy jsem HTP kupoval jsem myslel, že budu jezdit jen po Praze. Nakonec HTP nešetřím, nedávám jí teda zbytečně na zadek, ale jezdím svižně. Dle nedávné prohlídky v servisu skrz dovolenou, bylo zjištěno, že motor je v dobré kondici (F2, 2008, 44kW, 68tis kilometrů). Mechanik mi navíc řekl, ať jí pořádně točím, že opravuje nejčastěji podpálené hlavy od důchodců, kteří jezdí po náměstí 40 na pětku. Takže není důvod se bát. Paradoxně jsou firemní HTP combi, která lítají po dálnicích často v nejlepším stavu.. :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky sem to tu už někde psal. Prostě při brždění motorem neprobíhá spalovací cyklus. Talže při otevření výfukového ventilu nemaj plyny odcházející z válce takovou "razanci" aby se "protlačily" skrz katalizátor. A to asi právě platí ještě víc při nízkejch otáčkách kde jim píst neudělí takou rychlost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, tak jsem to spočetl - ve svém okolí znám 4 lidi (se mnou tedy 5), kteří měli podpálený ventily a museli měnit hlavu u motoru HTP. U 3 to byla Fabia I a u 2 (včetně mě) Fabia II. Jeden měnil hlavu už tuším po 12 000 km, ostatní většinou mezi 40 - 70 000 km. To je myslím celkem dost...

A ještě k těm otáčkám motoru - jen jsem tady přepisoval to, co mi říkal technik po výměně hlavy. Samozřejmě jsem se nikdy na pětku neploužil čtyřicítkou, jak tu padlo, ale padesátkou na čtyřku po plynem jsem tam měl dost často. No a to je právě špatně - motor byl zatížený a měl méně než 2 000 otáček (cca 1 800). Od výměny hlavy to pod plynem točím už víc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V práci máme několik HTP FI i FII (cca 12) a s žádným nejsou vážný problémy a to myslím, že je všichni po městě celkem masírujou. Jediný co se snad v servisu řešilo, že u studenýho je trochu hlučnější převodovka. Jinak nevím jak vy, ale z vlastní zkušennosti s HTP snad ani pod 2000ot jet nejde, tomu se už přece u tohodle motoru nedá říct jízda :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pod 2000t záleží u jaké HTP je myšleno, mám 1,2/47kW z 2004 a tam cokoli pod 2500 je nemyslitelného (kromě takové pijánko jízdy po obci na rovině pro udržení konstatní rychlosti), pak mám R 1,2/51kW 2007 a ten je jednak jinak zpřevodovaný a zároveň i ŘJ mám naprosto jiný průběh, takže tam lehce pod a blízko okolo 2000 není sebemenší problém, zato oproti mojí Fábuli to od 3500 ztrácí dech

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

No, tak jsem to spočetl - ve svém okolí znám 4 lidi (se mnou tedy 5), kteří měli podpálený ventily a museli měnit hlavu u motoru HTP. U 3 to byla Fabia I a u 2 (včetně mě) Fabia II. Jeden měnil hlavu už tuším po 12 000 km, ostatní většinou mezi 40 - 70 000 km. To je myslím celkem dost...

A ještě k těm otáčkám motoru - jen jsem tady přepisoval to, co mi říkal technik po výměně hlavy. Samozřejmě jsem se nikdy na pětku neploužil čtyřicítkou, jak tu padlo, ale padesátkou na čtyřku po plynem jsem tam měl dost často. No a to je právě špatně - motor byl zatížený a měl méně než 2 000 otáček (cca 1 800). Od výměny hlavy to pod plynem točím už víc.

Tak podpáleneé ventily pri 12000 by bol nový rekord. Náš sused to mal pri 16000 :-) 

A potom sú tu ľudia čo majú najazdené 300-400 tisíc a bez problému. 

Asi to bude o dobrých a zlých kusoch. 

Mňa osobne vyšla oprava na 13000 CZK (aj s novými rozvodmi), na druhom aute boli za takú cenu robené brzdy :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Veľmi dobrá otázka....

Tiež mi to v poslednej dobe napadlo a začal som to riešiť.

Ja som používal nejakú dobu aj Millers oils 5W-50, neviem zistiť akú má hodnotu HTHS,

ale možno to bolo príliš moc. Už radšej budem používať normálne oleje.

Pretým som používal aj v lete nejakú lacnú 5W-40, výrazne ľahší olej ktorý zrejme stráca viskozitu.

Ani pri rýchlych jazdách po diaľnici sa nič nestalo (pokiaľ to môžem posúdiť po pár tisíc km)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...