Přejít na obsah

Výměna motorového oleje


s-tony

Doporučené příspěvky

V podstatě máš několik možností, B-sloupek, velký TP, a nebo se podívat pod auto jestli tam ten filtr je. Ale 8. měsíc by měl být ještě bez filtru (předpokládám že se bavíme o 1.0 TSI).

 

Co se týče dalších věcí, tak šroub mi v ŠA myslím neměnili (aspoň na faktuře nebyl). Ale měnit olej a nechat starý filtr, to už tam rovnou můžeš nechat ten starý olej a máš to bez práce a výsledek bude podobný...

 

EDIT:  Specifikace oleje je uvedena v manálu, v tvém autě bude nejspíše už 508.00 - 0w20. Ale co ti tam nalije servis při další výměně, to záleží na tom co zrovna mají, není to tak, že by do aut která měla 0w20 z výroby dávali striktně jen 0w20. Prostě tam nalejou to co zrovna mají a spňuje specifikaci pro daný motor.

Editováno: , autor: Martab
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Všem díky za odpovědi. Dnes odpoledne až budu u auta, kouknu na B-sloupek popř. do malého TP, velký TP k autu nemám (je firemní), popř. kouknu pod auto (snad tam není kryt :D). Víte někdo jaký je na B-sloupku kód motoru bez filtru a jaký je s filtrem? Abych rovnou to dle kódu motoru věděl. Přepokládám tedy, že mají kódy odlišné. Specifikaci oleje v manuálu nemůžu dohledat - je tam jen toto:

image.thumb.png.28122e83acacaf7ed95f6bc6d27b94e4.png

Olej specif. 0W-20 se mi tam dávat nechce. Dal bych 5W-30 - uvažuji o tomto oleji:

https://www.alza.cz/auto/motorove-oleje-5w-30/castrol/18857166-v6181.htm

 

Je možné tento olej použít pro motor bez filtru i s filtrem pev. částic? Pokud jo, tak mám asi jasno. Ale stejně bych rád věděl, jestli tam ten filtr mám nebo ne ;).

 

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tom01 s tím olejem uvažuješ správně. Je to ten co tam dávají asi všichni, kdyby ses podíval o stránku zpět. Akorát nevim, jestli brát přes Alzu, tam už prodávají pomalu i rohlíky a trochu se bojim odkud ho mají. Filtr vyměň určitě taky. Kup original ve škodovce a máš klid.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
V 16. 11. 2018 na 8:46, slapnahrabe napsal:

V návodu nebo v kufru by měl být takovýto štítek. Kód motoru je vpravo nahoře nebo v řádku s výkonem (u mě CHZC). Typ motoru mám i v TP (CHZ), poslední písmeno rozlišuje jen výkonovou variantu. Šroub mi někdy měnili, někdy neměnili, nehledal jsem v tom nějaký systém, nikdy nic neunikalo. Pro klid duše ale ten šroub nestojí tolik.

kodmotorurap046521.thumb.png.71c34edf7f65f1f9cf99e96a051fd9d7.png

Ahoj, koupil jsem si Rapida 70Kw 4.9. 2018. Údajně tam filtr pevných částic nemám - ale tvrdili to tak nějak nejistě. Včera jsem byl v servisu, že mi na měrce ubyl olej - byl na maximu a po najetí 1700 km mám sice v mezích, ale na měrce je v polovině. Mechanik mi řekl, ať se nestarám, že se to usadí, ze úbytek bude svítit oranžově a krize červeně.... Při výměně dávají 5W 30. Ještě bych potřeboval vědět, co znamená kód motoru DKLD - viz. foto. Díky za odpověď

20181126_134253.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

O víkendu jsem měl konečně chvíli čas vlézt pod auto. Ten druhý katík tam je - viz foto od Pawouka (mám DKR - je to na B sloupku spolujezdce, nebo v malém techničáku). Na měrce mi olej nepřipadal nějak extra řídký (viskozitou dost podobný olejům ve starších autech co se doma vyskytují), takže koupím tu starčí 504.00. Výpustný šroub je podobně jako na naší OII 1.9 TDI, takže taky pro mě známá věc (olej si měním sám a šroub ani fíbr pod ním nechávám a pohoda). Olejový filtr koupím origo ve Škodovce.

 

Jinak jsem po podvozku rozhlédl a pár "schválnostem" jsem se fakt tlemil - molitan v prahu za předním podběhem nacucanej jak houba a do mezery mezi plast. kryty podvozku a plechem podlahy lítá snad všechen bordel (vč. soli) od předních kol (asi budu muset sehnat zástěrky) - prostě všechno proto, aby to začalo za včasu (a na neviditelnejch místech) hnít... Pořeším postupně časem. Jsem zvyklej občas při oblevě v zimě na mých autech opláchnout chladič a klima výměník mezerou mezi přepážkou a nárazníkem (dělám u FI a OII fl co máme doma) - zde už je plast. dekl spojený dohromady s maskou, aby to nešlo atd... Doplnil jsem si aspoň těsnění pod kapotu, jak píší kluci v sekci motor u FIII kvůli čistotě motoru. Ale to vše už asi nepatří sem, moderátoři doufám prominou ;).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Ahoj

jaky olej do mé 1.0TSI 81kw typ CHZ rv07/2018.

v motorovým prostoru mam štítek VW50200.

Mam promenlivy interval 30tis a chci u nej zůstat ale olej měnit po 15tis.

 

dle některých webu tam přijde VW504 nebo VW508. Na ceně mi moc nesejde jestli dam za olej 300 nebo 400kc ale chci fakt to co tam přijde.

Když už jsem dal za káru 430 tak když pak ušetřím 400kc na výměně oleje a přitom motoru ublížím to nechci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud budeš měnit po 15000 km, tak můžeš použít všechny tři jmenované normy (to platí pro motory bez filtru pevných částic, který motor CHZC nemá).

Já bych doporučil VW504 00, který tam nejspíš dají pak i v servisu (případně si to vyžádej).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Má prosím dotaz. Rozhodl jsem se měnit olej po 15000 km a zvolil jsme 5w40. Proč doporučujete 0w30. Když jsem si prošel tabulky viskozity, tak v první číslo určuje, že 0w je do -40 a 5w je do -35 občas je u nás zima, ale - 35 jsem nezažil. Co mě, ale přimělo k používání 5w40 je to, že přes léto je tady už k 40 °C. Olej 0w30 má při 100 °C viskozitu 3,8 a 5w40 mezi 12- 16. Sice u 5w40 je větší spotřeba o 0,5 l, ale dle mého rozhodně lepší mazaní při letních vedrech.   

saetable.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
V 18. 12. 2018 na 7:59, Martab napsal:

Cenově nejlépe vychází asi 504.00 s 0W30 od Shellu. Normu motoru splňuje.

Ten vypadá dobře. Když splňuje 504/507, tak je long-life, že? Začínám si říkat, že když už je motor stavěn na 0W, tak u něj zatím zůstanu. Studeným startům to prospěje a třeba bude i lépe aditovovaný pro potřeby turbomotoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 5 týdny později...

Zdravím, mám nalítáno 16900, do výměny mám tedy takřka polovinu. Chtěl bych ale vyměnit už teď, dožraly mě ovšem odpovědi od servisů, ptal jsem se čtyř autorizáků v Ostravě a okolí a všichni stejně “vlastní olej z důvody záruky není možný, cena cca 4500kč” Mám 1.0 81KW 2017. Je to podle Vás ok?  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...