Jump to content
noacoak

2.0 TDI CR 125kW

    Recommended Posts

    Pozdravujem nadšencov spaľovacích motorov...

    Mám záujem práve o tento motor a chcem sa opýtať či už mal niekto tú možnosť sa na ňom previesť lebo u nás v SR sa začali predávať len v 11-tom mesiaci a veľa tých predvádzačiek zatiaľ nie je. Skúšal som 103kW a ten bol slušný aj keď mal len pár km. Rozdiel v cene u nás medzi 103 a 125 je zhruba 1000€ a chcel by som vedieť či sa oplatí priplatiť za 30 koníkov a 30 Nm?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Auto sa nekupuje každý deň ( teda aspoň ja nie :kol-32: ) Papierové predpoklady sú naozaj slušné ale chcel som vedieť ako je to v reále na asfalte. Podľa Škodovky yeti s týmto motorom zrýchli 0-100 za 8,4 čo je oproti porovnateľnej konkurencii lepšie. Myslím že za to môže hlavne nízka pohotovostná hmotnosť 1535kg :kol-47: konkurencia je o 100-200kg ťažšia.

    Koniec koncov už je to jedno objednal som 125kW a niet cesty späť :unsure: teraz už len čakať...

    • Upvote 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Mám zánovního 125kW, najeto cca 10tis. km, a překvapilo mě, že ve srovnání s fábkou TDI 74kW je lenoch. Chce to pořádně roztočit a pak to táhne. U fábky stačilo šlápnout na plyn a vystřelila kupředu. V kopci stačilo přišlápnout plyn. Tady je lepší přeřadit. CR v nízkých otáčkách míň táhne.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Ja mám 81kW (4x2) a ľutujem, že som nezobral predvádzačku s pár tisícmi 4x4 125kW (Experience :D).

    Tieto motory sú ale všetky skvelé :)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Mám zánovního 125kW, najeto cca 10tis. km, a překvapilo mě, že ve srovnání s fábkou TDI 74kW je lenoch. Chce to pořádně roztočit a pak to táhne. U fábky stačilo šlápnout na plyn a vystřelila kupředu. V kopci stačilo přišlápnout plyn. Tady je lepší přeřadit. CR v nízkých otáčkách míň táhne.

    To je jen tvůj momentální subjektivní dojem.Když se podíváš,jakou dynamiku má proti tomuto motoru 125 kw ,motor 74 kw,tak je to dost markantní rozdíl ve prospěch 125 kw. To ti to zrychlení nestačí ? A kolik by jsi chtěl? 7,5 s jako RS ? Tak to si nekupuj SUV.

    • Upvote 2

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Ja mám 81kW (4x2) a ľutujem, že som nezobral predvádzačku s pár tisícmi 4x4 125kW (Experience :D).

    Tieto motory sú ale všetky skvelé :)

    No to lituješ správně,aspoň máš tu sílu si nelhat do kapsy,když jsi si uvědomil,že to byla blbost. To je totiž první předpoklad,jak příště tu blbost neudělat. Já myslím,že jsi pravděpodobně váhal už dřív,pak jsi se rozhodl jinak a už bylo pozdě. 4kolka je lepší než 2kolka. To je jen o tom,mít na ni peníze. Já budu brát automat 103 kw,panč jsem na něj zvyklý. Kdyby mi nabídli automat s motorem 125 kw,tak po tom skočím, ani nemrknu a je vymalováno.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Mám zánovního 125kW, najeto cca 10tis. km, a překvapilo mě, že ve srovnání s fábkou TDI 74kW je lenoch. Chce to pořádně roztočit a pak to táhne. U fábky stačilo šlápnout na plyn a vystřelila kupředu. V kopci stačilo přišlápnout plyn. Tady je lepší přeřadit. CR v nízkých otáčkách míň táhne.

    Fábka je výrazně lehčí a nemá DPF. Vozy s DPF nemají tak závratný zátah kolem 2000 ot/min, jak je tomu např. u starších PDéček. Důvodem je, aby byla zachována bezproblémová funkčnost DPF.

    Tady je pro zajímavost graf jednoho Superba 2.0 TDI CR 125 kW. :)

    TDI_CR_125kw.jpg

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Mel jsem na 3 dny pujceneho 125 kW... a musim uznat, ze mi to prislo spise blize spodni hranici toho, co povazuju za pruzne auto - ale mozna to je odhlucnenim/nastavenim vozu - kdyz se clovek koukal na tachometr, tak to auto jelo fakt velmi velmi dobre ... jen tam chybelo takove to zatlaceni do sedacky, kdyz ve 140 pridas (nemecka dalnice...). Jeste jsem nemel moznost svezt se 103 kW verzi poradne... a objet 2x autosalon behem odpoledni zacpy...tam clovek nic nezjisti....ony oba motory asi pojedou do tech 100-120 km/h v podstate stejne, ne? Muze nekdo pridat zkusenost s pruznym zrychlenim treba na sestku ve 120 km/h, prosim?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Mam Yetiho w Experiencu s 125kW motorem a je pravda ze zatlaceni do sedacky jako u TDI PD se nekona. Kroutak je totiz rozlozen do sirsiho spektra. Jede to trosku "benzinoveji" nez starsi PDcka. Co se tyce zatahu mezi v nizkych otackach - tam je pravda (jak uz tady nejdo napsal), ze filtr pevnych castic na vyfuku (tusim ze DPF) nedovoluje lepsimu zatahu. Nevim jestli je to upraveno v ridici jednotce nebo jednoduse motor hur dycha nez se turbo trosku roztoci a prekona DPFko. Takze ikdyz me display ukazuje ze mam pri klidne jizde zaradit pri 1.400 rpm o stupen vys - neradim. Podle stylu jizdy radim u tohoto motoru v 1.700 az 2000 rpm. Prijde me ze turbo se roztaci poradne prave kolem tech 1.700.

    Jinak musite brat v uvahu ze pohon 4x4 sezere min o 0,5l vic nez dvoukolka. Taky je to slusna krabice. Tusim ze Yeti ma Cx=0.37 oproti O2 ktera ma 0.29

    Krabice jsou tedy daleko nachylnejsi na to jestli fouka proti nebo do zad. Potom ti to muze zrat pri 130km/h na dalnici i 4,5l kdyz jedes hodne s vetrem a nikoho nevezes nebo i 9,5l kdyz fouka silny protivitr a jedes ve 4rech a s kuframa.

    Jinak jsem hodne spokojenej. Jezdil jsem s tim ve snehu po poli i v lese a dojelo to na Haldes bez uzavery docela dost daleko.

    Kdyz to v noci na dalnici na rovince osolim na 160-180 tak mam po 400km trati a prumerne rychlosti 132km/h spotrebu 9,2l/100km... holt krabice si ve vyssich rychlostech vybere dan. Me to ale nevadi :)

    Mam ale radost kdyz dojedu v kopci slusny auta ktera predjizdi kamiony apod. a ja je tlacim az na horizont kde se konecne zaradej vpravo a ve 130km/h mackam pedal a mizim pryc :-))

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Chrudimák: Áno presne, ja som sa bál, že sa s tým dobre nezaobchádzalo, keďže Yeti na Slovensku len štartoval a toto bol jeden z prvých 125kW.

    Všetci dobre vieme, ako sa "predvádzajú" nové autá a k tomu ešte s najsilnejším motorom a 4x4..

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Tak jsem se právě vrátil z pořádné testovací jízdy 103 kW.... a objednávám ho - oproti té 125 kW tam není zas až tak velký rozdíl a v ČR je cenový skok mezi 103/125 brutální. Aspoň do těch zhruba 140-150 jedou skoro stejně... Jak se točí nad 2000 otáček, tak to táhne slušně. :rolleyes:

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Určite Ti bude stačiť 103kW. Ak chceš zlepšiť dynamiku, tak www.cimbu.cz, získaš z toho 190k a 370Nm, hlavne to bude lepšie reagovať.

    Ja mám verziu 125kW, teraz 52tis. km, preprogramovanú jednotku na 417 Nm a cez 230k a myslím si o tom, že na naše cesty úplne stačí tá 103kW s úpravou.

    Cenový rozdiel pri 125kW je za potenciál toho motora. Z fabriky je to poriadne priškrtené, ale ten motor je možné odblokovať na úplnú raketu.

    Ja som to nechal urobiť po 30tis. km, auto jazdilo presne ako si tu písal, na spodnej hranici spokojnosti, od úpravy jazdí ako iné auto. Hlavne dynamika je omnoho lepšia.

    Rozdiel medzi 103 a 125kW v bežných rýchlostiach veľmi nepoznáš, pretože keď má auto dosť sily, tak je to skôr o tom, že obe verzie sú v podstate zhodný motor, líšia sa menšou a väčšou turbínou.

    Menšia turbína sa roztočí rýchlejšie, ale nad 3500 otáčok už motor toľko nestíha, zatiaľ čo väčšia turbína sa roztočí neskôr, má väčšiu zotrvačnosť a prejavuje sa od 3500 otáčok. Je to skvelé na prudkú akceleráciu pri plne naloženom aute do strmého kopca, vtedy je to šoférsky zážitok, ale na bežné jazdenie s poloobsadeným autom dovolenými rýchlosťami (plus max. 30km/h navyše) sa pohybuješ aj tak pásme 1500 - 3000 ot./min., kde sú vlastnosti veľmi podobné.

    Ešte by 125kW verzia dávala zmysel, keby si ťahal za sebou ťažký príves, ale aj v tomto prípade by som sa prikláňal k tomu, zobrať si na príves radšej auto s veľkoobjemovým motorom, aby si neuštval štvorvalec.

    Edited by Sranki
    prosim, necituj predchadzajuci prispevok ;)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Tak ty si myslíš,že máš Yetiho 230 koní a 417 krouťák? Kdyby to byla pravda,tak musíš lítat vzduchem.S váhou Yeti okolo 1,5 tuny s tak silným motorem? Když říkáš,že stačí 103 kw s úpravou,tak ty parametry rozhodně ve skutečnosti nemáš. No a na co ti je super silný motor při jízdě v rychlostních limitech? Když pojedeš Ferari 90 km/hod,tak se Škoda 3 válec HTP taky pojedeš 90 km-no pojedte oba stejně rychle. Znamená to,že máte stejný auto? No tahle logika,to je na mě moc složitý,přiznám se,že tomu moc nerozumím......Nevím,jak na ostatní.....Chápete to??? Už jsem viděl parametry Audiny od glorifikovaného Cimbu a byl to propadák. Ty parametry nemáš...... S nimi by jsi musel být nadšený a jestli nejsi,tak to je důkaz toho,že to je chimera a blbost. Když tomu věříš,to je tvůj problém. Já tu 103 kw mám, kdyby dělali automat se 125 kw,tak jsem si ho koupil a nevymýšlel kraviny,bohužel ho Škodovka nenabízí...Nikomu svůj názor nevnucuji. Jel jsem po 103 kw s 81 kw a vůbec to nejelo,no jasně,když to má slabší motor,jak by to mělo jet líp než 103 kw ..A co na tom kdo chce nového vymyslet za novou teorii o motorech?

    Edited by Sranki
    prosim, necituj predchadzajuci prispevok ;)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Nakonec je objednaná ta 125 kW verze... radši budu mít něco, co bude mít větší "rezervu" a ten motor se vlastně většinu svého života bude flákat, než vytavit na maximum tu 103 verzi a doufat, že to těch 250 tis km. vydrží. No a přidat nakonec chip i do 125 verze mě napadl taky - člověk by pak měl pravděpodobně dost neuvěřitelné dělo, ale i tak bych se trochu bál o životnost.. Teď mám nachipovanou Alfu Romeo Crosswagon, ze 150 na nějakých zhruba 180 k (na brzdě to nebylo) - rozdíl je obrovský hlavně v pružnosti, nicméně to trochu víc kouří a spotřeba šla tak o půl litru nahoru... Jinak mi přijde, že mít silné auto neznamená ještě automaticky nedodržování limitů (aspoň plusminus...) - spíš je to fajn kvůli zrychlení, předjíždění apod.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Zdravím Azurite.

    Myslím, že jsem uvažoval při objednávání Yetiho nějak podobně. Raději pod kapotou trošku větší stádo koníků, které si jen tak poběží a občas pořádně zabere, než mít plynový pedál co chvilku na podlaze. Vzhledem k mým příjmům je však 1.4 tak maximum, co si mohu dovolit.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Zdravím! Ta 1,4 mě lálaka taky, ale vzhledem k nájezdu kilometrů jsem chtěl naftu a navíc 4x4. Kolegyně má Octavii 1,2 Tsi a je to pružný jako blázen, Yeti vzhledem k větší hmotnosti/vyšší stavbě je v 1,4 určitě úplně super auto! No a v červené barvě už vůbec ;) A ještě zpět k tomu 103-> chip: myslím si, že všelijaké chipování nakonec není pro auto optimální, vzhledem k ne-tak-úplně-super kvalitě paliv v ČR... to byl nakonec důvod, proč jsem se plácnul přes kapsu (a to bolelo...), oželel nějakou tu výbavu a zvolil 125...

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Jak tě tak chrudimáčku sleduju, tak ty vlastně nevíš, že mužská jízda je taky o emocích, a ne jenom se řídit nějakými zaběhlými pravidly a nařízeními.

    Snad každej kluk by chtěl jezdit silným a rychlým autem. Proto my - socky, kteří na silné auto nikdy nebudeme mít si bohužel musíme kupovat auta na které nám stačí peněženka a snažíme se za relativně malý peníz mít krásné pocity z jízdy. Každý z nás by chtěl vlastnit auto s pořádným osmiválcem ( ten zvuk a zátah je prostě úžasný, druhý nejkrásnější pocit po orgazmu ).

    Když pro tohle někdo nemá cit a odsuzuje jednání druhých, by se nemě takového vlákna vůbec chytat a reagovat na něj.

    Už jsem prostě nemohl jen tak bez reakce číst. Zřejmě jsi asi starý " hodně starý" jak řekl Kaiser v jednom filmu.

    Edited by Luďa
    necituj předchozí příspěvky. A už vůbec ne takový slohy dlouhý!!

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Mám pro tebe nabídku.

    Když tam máš tedy soft od CIMBU který tvrdí že je tam přes 230k tak zaplatím brzdu a všechny náklady kolem pokud to tam opravdu bude :smich:

    Věřím že auto jede líp než série ale že by mělo téměř stejný výkon jako koncernový 3.0 TDI tomu snad sám nevěříš.

    Edited by Luďa
    necituj předchozí příspěvky. A už vůbec ne takový slohy dlouhý!!

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Chiptuning pro EDC17 tj nové motorizace jako jedinná firma v cz s plnou zárukou.

    Pro bližší pište na www. motorpower.cz nebo volejte. Cena úpravy je vysoká, ale na rozdíl od jiných firem nepřijdete o záruku poskytovanou Škodovkou. Nejedná se o pojisku na blbost.

    Reference viz VW klub,

    Edited by Olin
    Tato reklama povolena

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Zdravim vospolok,

    mam taky mensi problem s turbom. Velmi zriedka sa mi stane, ze pri studenom motore (prejavi sa to zhruba v druhej minute jazdy) a zaradenom druhom alebo tretom prevodovom stupni nezopne turbo. Ak za chvilku opat zaradim 2-ku/3-ku (jazda v meste), uz to ide a potom to uz ide stale. Ma niekto skusenost, v com by mohol byt problem? Yeti ma par mesiacov, 5 500 km, samozrejme este v zaruke. Tento nedostatok by som chcel riesit servisne spolu s inymi muskami az pred zimou - alebo radsej hned servis?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×