flek Vloženo 10. Červenec 2019 Sdílet Vloženo 10. Červenec 2019 Nový Superb jako první má prediktivní tempomat ... zjistí max povolenou rychlost podle map a značek nasnímaných přes kameru a pak si umí i přibrzdit před ostřejší zatáčkou. Je to velmi zajímavá funkce, která má být od roku 2021 povinná ve všech nových autech (vypínaní bude možné jen před dlouhé podržení tlačítka po každém startu). Zajímá mě pár detailů o tom, jaké jsou možnosti nastavení. Ideální by byla možnost nastavení offsetu (např. jezdi 5km/h nad limitem) ... to ale těžko půjde. Vím, že v Superbu je toto vypnutelné ... resp. zaplé jen pokud je zapnutý tempomat. Je ale možné pořád používat stávající adaptivní tempomat? Tzn. můžu si nastavit rychlost 90km/h a můj sup zpomalí když před sebou uvidí auto ale jinak pojede 90 i když jede v zóně 70km/h? Resp. je někde k sehnání manuál k novému Superbu? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
deto Vloženo 11. Červenec 2019 Sdílet Vloženo 11. Červenec 2019 Touareg ma tento prediktivny tempomat a tam to vypnut nejde, tzn ak ides na tempomate, rychlost udrzuje podla mapovych podkladov a znaciek automaticky. Aspon dle testov, ktore som videl. Ze by to mal S3 inak, si nemyslim.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Patrik1971 Vloženo 11. Červenec 2019 Sdílet Vloženo 11. Červenec 2019 Myslim,ze uprava +-10 km bude prednastavitelna.Zase uplne striktne to nebude. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
M_ike Vloženo 11. Červenec 2019 Sdílet Vloženo 11. Červenec 2019 Pokud to je jako v arteonu, prediktivni funkci lze zcela vypnut a mit tim pouze "hloupy" adaptivni tempomat. Na ten offset si nejsem zcela jisty, podivej se na YouTube na videa z Arteonu, tam to bude videt. BTW: Povinne bude pouze akusticke upozorneni ze nekdo prekrocil rychlost, ktere ale pujde vypnout. V CR si to nedokazu predstavit, protoze znaceni je tady dost spatne a pipalo by to co chvili Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martin18 Vloženo 11. Červenec 2019 Sdílet Vloženo 11. Červenec 2019 Hm, pokud to nebude snadno deaktivovatelne, vsechny tyto kroky nas postupne nenapadne vedou k roli pouhych pasazeru ve vlastnich minibusech, navic on-line smirovanych - pres zabudouvanou sim jednotka permanentne posila data do SA. Adaptivni tempomat navic nikdy nenahradi plynulou predvidatelnou jizdu s brzdenim motorem, to neustale relativne prudke zpomalovani pres brzdy jde na nervy. Alespon me. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
xtrack Vloženo 13. Červenec 2019 Sdílet Vloženo 13. Červenec 2019 Potvrzuji z Arteonu, predikce rychlosti lze vypnout v infotaimentu a bohužel tolerance nastavit nelze. Tuto funkci v arteonu nepoužívám, rychlosti dodržuje přesně. Úprava rychlosti v závislosti na profilu trasy fajn, ale nepoužívám, někdy hodně sebevědomě vletí do zatáčky a na kruháč. Za mě k ničemu. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bojler Vloženo 13. Červenec 2019 Sdílet Vloženo 13. Červenec 2019 To nejsou dobre zpravy, veru ne. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martin18 Vloženo 14. Červenec 2019 Sdílet Vloženo 14. Červenec 2019 Mam cerstvou zkusrnost s evropskou vyspelou zemi, kde velice casto chybi ukonceni dopravnich omezeni, zkratka 50 a konec se pozna podle toho, ze mistni uz na to slapou. Jsou zvykli. Jak tady si poradi tato generace tempomatu, netusim. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bojler Vloženo 14. Červenec 2019 Sdílet Vloženo 14. Červenec 2019 Nijak. Dogmaticka jizda podle znacek je nebezpecna a vysledek bude jediny. Kvanta zombie slepe spolehajici na kvaziinteligentni asistenty jezdici podle nepresnych a nesmyslnych dat. Pokud to auto zaslapne na 50km/h kvuli znacce 300 m pred prvnim barakem ve vesnici a jeste 300m za ni pojede 50 km/h (protoze znacka), tak snad prestanu ridit. Napr. v Italii je takovy model nepouzitelny uplne, protoze tam devadesatka na normalni silnici prakticky neni a je tam i mimo obec casto padesatka. Technologie mam rad, ale toto (bez moznosti nastaveni toleranci) je zasadni k.o. pri rozhodovani o nakupu auta. Ve Fabii jsme meli v roce 2005 ESP a pokud to slo, bral jsem vzdycky maximum bezpecnostni vybavy. Pokud to ma byt povinne, tak je to nejhorsi zprava za poslednich 50 let. Protoze to bude vypinat jenom cast lidi a ostatni tak budou jezdit. 3 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
flek Vloženo 14. Červenec 2019 Autor Sdílet Vloženo 14. Červenec 2019 (editace) No určitě tam negativa jsou. Navíc je to (EU směrnice ISA) první krok. Později (10 let, až se to ověří) se fakt plánuje, že trvale to vypnout nepůjde (zrychlit nad limit půjde jen opakovaným šlápnutím na plyn a auto v tomto módu bude pípat jako když nemáte zaplé pásy). ISA bude fungovat (povinně od r. 2022) ne jako tempomat, ale jako omezovač ... tzn na plný plyn vám to v obci pojede 50. Myslím, že plynulosti to pomůže, protože lidi nepojedou 40 (pro jistotu) a nebudou furt koukat na budíky. Navíc pak přestanou vydělávat měřící kamery ... tak pro ty se starším autem bez těchle systémů by to mohlo mít i výhody. Vypnout to půjde podržením tlačítka ... musí se opakovat po každém startu. Komu toto připadne jako sci-fi tak ať si to srovná se start-stopem ... těch rozdílů zas tak moc není. Na druhé straně asi to půjde "hackovat". Když autu zamažete sensory tak vás těžko odmítne svézt. Editováno: 14. Červenec 2019, autor: flek 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
xtrack Vloženo 14. Červenec 2019 Sdílet Vloženo 14. Červenec 2019 Ty vyhlídky nad kontrolou vozidel jsou běsné...??buďme rádi za místní "kódovače" kteří si s tím jisto jistě vždy poradí aniž by bylo auto legislativně "nezpůsobilé"?? 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
xtrack Vloženo 14. Červenec 2019 Sdílet Vloženo 14. Červenec 2019 Aleši vše je mozně, co by ne? Jen by pak asi půlka evropy chcípla hlady, protože ona půlka je závislá na výrobě komponet do automotive a samotných aut. Spíš si myslim že bude plně autonomní řízení a auta jako taková se zmenší rozměrově aby se jich vešlo víc na ulici. Samozřejmě vše bude eletrické a čez si pěkně omastí kapsu, tak kupujte akcie!? Omlouvám se za OT?? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bojler Vloženo 15. Červenec 2019 Sdílet Vloženo 15. Červenec 2019 před 9 hodinami, Aleš_BX napsal: je to prostě děs, že má téměř každá rodina auto ne jedno, ale víc aut... to prostě nemůže ani jinak dopadnout.... Pokud bude dál marxismus na pochodu a tupé hlavy plácat podobné hlouposti, tak to dopadne mnohem hůř. 1 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 15. Červenec 2019 Sdílet Vloženo 15. Červenec 2019 No a tímto zdejší politologické okénko uzavírám - toto patří do hospody a ne do sekce "Elektrika". 1 1 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
koubapavel2 Vloženo 5. Září 2019 Sdílet Vloženo 5. Září 2019 (editace) 20190821_215528Trim.mp4 20190821_215631Trim.mp4 20190903_170013Trim.mp4 20190903_170509Trim.mp4 20190903_204016TrimTrim.mp4 Editováno: 16. Září 2019, autor: koubapavel2 Nepovolená reklama - příspěvek upraven. 5 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rimsy2 Vloženo 15. Září 2019 Sdílet Vloženo 15. Září 2019 V 14. 7. 2019 na 9:54, bojler napsal: ..Kvanta zombie slepe spolehajici na kvaziinteligentni asistenty jezdici podle nepresnych a nesmyslnych dat. Technologie mam rad, ale toto (bez moznosti nastaveni toleranci) je zasadni k.o. pri rozhodovani o nakupu auta. Pokud to ma byt povinne, tak je to nejhorsi zprava za poslednich 50 let. Pod to bych se s dovolením podepsal :) Kromě BMW podporuje toleranci některá další značka? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Patrik1971 Vloženo 28. Říjen 2019 Sdílet Vloženo 28. Říjen 2019 (editace) Funguje predikcia u ACC iba pri aktivnej navigacii,alebo aj bez?Cez vikend som odjazdil nejake km na inom,koncernovom aute,ale zdalo sa mi,ze bez aktivnej navi a zadanom ciely to nefungovalo.Osobne sa mi to paci,vedel by som si to realne predstavit aj u seba,Aj to strikne dodrziavanie limitov je mozne kliknutim do plusu uplne vpoho zvysit.Trochu smelo sa mi zdalo prejdenie niektorych kruhacov a zakrut,ale nic,co by bolo nejako kriticke a nebezpecne,skor pre spolusediacich nekomfortne. Editováno: 28. Říjen 2019, autor: Patrik1971 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
omicron Vloženo 28. Říjen 2019 Sdílet Vloženo 28. Říjen 2019 To by asi byla hloupost. I jiní chytří asistenti, jako např. zobrazování rychlostních limitů berou tyto info z navi mapy, a není potřebné mít zrovna aktivní navigaci. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Shaarky Vloženo 28. Říjen 2019 Sdílet Vloženo 28. Říjen 2019 Funguje i v součinností s navigací - např. odbočky apod., ale zdá se mi, že někdy i doporučení ohledně rychlosti v zatáčce s aktivní navigací doporučuje "lépe". Musel bych to vypozorovat. Vesnice, značky rychlosti apod. fungují samozřejmě bez. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ferda25 Vloženo 29. Říjen 2019 Sdílet Vloženo 29. Říjen 2019 Ideální funkce pACC dle zkušeností je jen s Columbusem. Ten je opravdu mnohem přesnější, jak z hlediska polohy i z hlediska chyb ohledně dopravních značek oproti Amundsenovi. Můžete u Amundsena kalibrovat polohu jak chcete a stejně ideální stav není dosažitelný, max. přesnost je cca 5 metrů. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
FreeCZman Vloženo 6. Listopad 2019 Sdílet Vloženo 6. Listopad 2019 Dnes mi @ferda25 dodělal pACC a první dojmy jsou vesměs pozitivní. Auto si efektivně ubírá do zatáček kde bych sám sundal nohu z plynu, nebo přibrzdil, pozná kruháče a křižovatky, ke kterým dojíždí velmi zvolna. Snižování/zvyšování rychlosti podle značek je plynulé bez nějakých zásadních obtíží. Je to samozřejmě změna oproti běžnému ACC, ale myslím, že se na to dá rychle zvyknout. Hodím sem po více km nějaké další poznatky..... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
duchyo Vloženo 7. Listopad 2019 Sdílet Vloženo 7. Listopad 2019 Jaký máš rok výroby a výbavu? ACC mám... Respektive co minimálně musí auto mít, aby šel "dodělat" pACC? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ferda25 Vloženo 7. Listopad 2019 Sdílet Vloženo 7. Listopad 2019 Navigaci MIB2, kameru za předním sklem -3Q0980654 a ACC se musí vždy měnit za jiný typ u Superba3 do 06/2019. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
signoflife Vloženo 9. Listopad 2019 Sdílet Vloženo 9. Listopad 2019 Ferdo, šlo by upřesnit? ACC se musí vždy měnit za jiný typ u Superba3 do 06/2019....... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Patrik1971 Vloženo 10. Listopad 2019 Sdílet Vloženo 10. Listopad 2019 Superb do 06/2019 nepoznal funkciu predikcie u ACC,takze treba vymenit radar v prednej maske za verziu s predikciou.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.